تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى گيرد، در سينه اش بى قرارى مى كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813275030




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنان باردار می توانند روزه بگیرند


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


استاد دانشکده طب سنتي؛
زنان باردار می توانند روزه بگیرند
روزه داري ماه رمضان سبب اشکال در رشد داخل رحمي جنين نمي‌شود و وزن موقع تولد در نوزاد طبيعي گزارش شده است و روزه داري ماه رمضان اثري بر نمايه مايع آمنيوتيک و حجم آن ندارد و سبب ايجاد اجسام کتوني در خون و ادرار مادر باردار نمي‌شود.



حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است.   به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، مادران بارداري که قبل از بارداري و حين آن تغذيه مناسبي داشته و مواد غذايي کامل روزهاي بارداري را مصرف مي‌کنند مي‌توانند روزه بگيرند و بقيه زنان باردار بايد از روزه داري ماه رمضان اجتناب کنند.
دکتر غلامرضا کرد افشاري با بيان اينکه بهداشت دوران بارداري از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، گفت: به طور کلي غذا نخوردن در زمان بارداري سبب کاهش قندخون مي‌شود و حتي در نخوردن غذا به مدت طولاني، انرژي جنين از طريق روشهاي جبراني تامين مي‌شود.
وي افزود: روزه داري ماه رمضان سبب اشکال در رشد داخل رحمي جنين نمي‌شود و وزن موقع تولد در نوزاد طبيعي گزارش شده است و روزه داري ماه رمضان اثري بر نمايه مايع آمنيوتيک و حجم آن ندارد و سبب ايجاد اجسام کتوني در خون و ادرار مادر باردار نمي‌شود.
چند توصيه به زنان باداري که مي‌خواهند روزه بگيرند
کردافشاري افزود: مادران بارداري که قبل از بارداري و حين آن تغذيه مناسبي داشته‌اند، استفراغ دوران بارداري ندارند و مواد غذايي کامل روزهاي بارداري را مصرف مي‌کنند مي‌توانند روزه بگيرند و بقيه زنان باردار بايد از روزه داري ماه رمضان اجتناب کنند.
وي به مادران بارداري که در گرفتن روزه اصرار دارند، توصيه کرد که با کنترل وزن خود از اضافه وزن لازمي که بايد در طي حاملگي کسب کنند، مطمئن شوند.
زنان باردار برنامه روزانه خود را طوري تنظيم کنند که تا حد ممکن استراحت منظم داشته باشند و از شرايط پردغدغه و اضطراب آور دوري کنند و تحت هر شرايطي آرامش خود را حفظ کنند.
اين متخصص طب سنتي ادامه داد: اگر زنان باردار شاغل هستند، از کارفرماي خود تقاضا کنند که مدت زيادي را در بين کارهاي خود استراحت کنند و يا در ماه رمضان مدت زمان کمتري را کار کنند.
کردافشاري توجه به حرکات جنين در قبل از ماه رمضان و در طول اين ماه را بسيار مهم دانست و گفت: در صورتي که جنين در طول روزه داري خيلي کمتر و يا خيلي بيشتر از قبل حرکت مي کند بايد حتما با پزشک در ميان گذاشته شود.
وي ادامه داد: همچنين اگر در طول روزه داري دردهايي مثل انقباضات زايماني براي مادر به وجود آمد، حتما بايد با پزشک خود تماس بگيرند.
اين استاد دانشکده طب سنتي گفت: زنان باردار بايد از مصرف خوراکي‌هاي مصنوعي و صنعتي مانند آبميوه‌هاي بسته بندي شده، تنقلات ناسالم، رنگهاي خوراکي و فست فودها به شدت پرهيز کنند، به علاوه خوردن مواد غذايي تلخ و تند مانند زيتون تلخ، فلفل و نيز لوبيا و کنجد خودداري کنند.
کردافشاري افزود: زنان باردار در ماه رمضان بايد از خوردن غذاي زياد به يک باره اجتناب کنند چرا که اين کار باعث ايجاد فساد غذا در معده شده و اين مسئله زيان بارترين بيماري براي زن حامله است، همچنين بايد از مصرف غذاهاي ديرهضم و سنگين نيز اجتناب کنند.
به گفته وي، زن باردار بايد از مصرف آب سرد يا بسيار داغ و آب يخ در کل دوران بارداري به خصوص در ماه رمضان جلوگيري کند.
اين متخصص طب سنتي ادامه داد: در ماه رمضان، وعده سحري حتما توسط زن باردار مصرف شود و بازکردن روزه نيز با قندهاي طبيعي مثل خرما، کشمش، توت، عسل و مويز انجام گيرد و از مصرف شيريني جات مصنوعي و چرب به شدت پرهيز شود.
کردافشاري با اشاره به اينکه براي جلوگيري از يبوست بهتر است از سوپ‌ها در هنگام افطار استفاده شود، افزود: زنان باردار همچنين مي‌توانند براي برطرف کردن آن از انجير خيسانده و آلو بخارا استفاده کنند و استفاده از روغن زيتون نيز در غذا موثر است.
وي توصيه کرد: بهترين ميوه‌ها براي مصرف توسط زن باردار شامل سيب، به، مويز، گلابي، زردآلو، انگور و انار و بهترين خشک بار براي مصرف توسط زن باردار نيز شامل بادام، پسته، فندق و گردو به شرطي که در مصرف آنها حد اعتدال رعايت شود.
اين استاد دانشکده طب سنتي در پايان گفت: به عنوان نوشيدني زنان باردار مي‌توانند از آب ميوه‌هاي طبيعي و شربت سکنجبين در اين ماه بهره ببرند.   دکترمن/ 2014    



۲۹/۰۳/۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن