تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805653241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور مهاجران افغان قانونمند می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
حضور مهاجران افغان قانونمند می‌شود




مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه از قانونمند شدن حضور مهاجران افغان در ایران خبرداد و گفت:توقع داریم سازمان ملل در خصوص تامین برخی هزینه های مربوط به آموزش و بهداشت اتباع افغان در ایران مشارکت نماید .





ایلنا: رسول اسلامی نشست هم اندیشی عدالت اجتماعی و آموزش کودکان پناهنده در ایران با اشاره به مشترکات تاریخی ،‌فرهنگی، دینی و زبانی دو ملت ایران و افغانستان گفت: افغانستان در طول 4 دهه گذشته با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه بوده و ایران همواره سعی داشته در کنار مردم افغانستان حضور داشته باشد .

وی ادامه داد:‌ مسوولان  همیشه با حفظ ضوابط و رعایت قوانین دو کشور  بر تکریم مردم افغانستان تاکید داشته اند.

مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه به رغم ناامنی‌ها و دشمنی‌ها، ایران کشوری با ثبات در منطقه است گفت: ایران صلح وامنیت همسایگان خود را در راستای منافع خود می‌داند چرا که صلح و امنیت ایران بستگی به صلح و امنیتی در منطقه و بویژه افغانستان دارد.

وی افزود: ایران تلاش کرده از دولت اخیر افغانستان یعنی دولت وحدت ملی حمایت کند .

اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر 340 هزار نفر دانش آموز افغان و 12 هزار دانشجو افغان در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند گفت: در سال تحصیلی جاری دولت ایران سعی کرده است که زمینه ثبت نام تمام کودکان لازم التعلیم افغان را در ایران بدون تبعیض و همانند دانش آموزان ایرانی فراهم کند.

مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه اظهار کرد: در سالهای اخیر و پس از شدت گرفتن ناامنی‌ها در افغانستان تعداد زیادی افغان به ایران مهاجرت کردند و وقتی کشوری ناامن است این ناامنی متوجه تمامی کشورهای منطقه می شود. لذا تاکید ما در برقراری صلح و امنیت در افغانستان است.

وی ادامه داد: شاید بتوان گفت ایران از جمله کشورهایی است که بالاترین آمار پذیرش مهاجران افغان را که عموما فاقد آموزش‌های لازم بودند و وضعیت مالی مناسبی نیز نداشتند در کارنامه خود دارد. چنانکه پیش از انقلاب تنها 6 درصد از مهاجران افغان با سواد بودند که این جمعیت در حال حاضر به 60 درصد رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه تعداد 500 هزار نفر از یک و نیم میلیون پناهندگان غیر رسمی افغان کودکان زیر 18 هستند گفت: دسترسی به آموزش برای این گروه بسیار مهم است و فقدان آموزش می‌تواند موجبات فقر فرهنگی و افزایش خشونت اجتماعی در میان مهاجرین را فراهم کند.

اسلامی خاطرنشان کرد: منویات مقام معظم رهبری مبنی بر آموزش کودکان افغان اعم از قانونی و غیر قانونی فصل الخطابی برای تمامی مسوولین است .

وی ادامه داد: موضوع کودکان افغانی پناهنده و مهاجر فراتر از ماده 22 کنوانسیون حقوق پناهندگان سازمان ملل است و براین اساس همه قبول داریم اصل لزوم آموزش اتباع غیر ایرانی امری پذیرفته شده است .

مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه با بیان اینکه اولین مساله، تامین بودجه برای آموزش این کوکان است گفت: آیین نامه نحوه آموزش اتباع خارجی مصوب 1382 مجوز تعیین شهریه دانش آموزان مهاجر را مشخص کرده است هرچند که عده‌ای این موضوع را مخالف ماده 2 کنونسیوان حقوق پناهندگان می‌دانند.

وی توضیح داد: براساس کنوانسیون مذکور دولت‌های عضو کنوانسیون باید امکان آموزش به پناهندگان را همانند اتباع خود در اختیار این افراد قرار دهند و با توجه به اینکه ما در مدارس والدین را ترغیب به مشارکت در خودیاری می کنیم بنابراین مشارکت پناهندگان در این طرح تبعیض نیست.

اسلامی خاطرنشان کرد: حضور بیش از 5/2 میلیون مهاجر افغان رسمی و غیر رسمی در ایران بودجه عظیمی را به خود جذب کرده و از سازمان ملل می خواهیم برای خروج این تعداد از ایران و نیز مشارکت در بازسازی افغانستان راهکارهای پیشنهاد دهند.

وی یادآور شد: قصد داریم حضور مهاجران افغان در ایران را قانونمند کنیم و در سفر اخیر اشرف غنی به ایران و مذاکرات وی با ریاست جمهوری قرار شد نسبت به این موضوع اقدام شود .

وی اظهار کرد: توقع داریم سازمان ملل در خصوص تامین برخی هزینه های مربوط به آموزش و بهداشت اتباع افغان در ایران مشارکت نماید .







تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن