تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820112850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گشايش پنجره جديد براي بهره‌مندي محصولات دانش‌بنيان از معافيت‌هاي گمرکي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ خرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۱۱ب.ظ)
گشايش پنجره جديد براي بهره‌مندي محصولات دانش‌بنيان از معافيت‌هاي گمرکي موج - با ايجاد پنجره مشترک معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري با حضور ستاري و رئيس‌ کل گمرک کشور، زمينه سهولت در بهره‌مندي کالاي دانش‌بنيان شرکت‌ها از معافيت‌هاي مالياتي و گمرکي فراهم خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي و اطلاع‌رساني معاونت علمي و فناوري رئيس‌جمهوري، با حضور سورنا ستاري، معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري، در سازمان گمرک جمهوري اسلامي ايران، پنجره مشترک معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در «سامانه جامع امور گمرکي» ايجاد خواهد شد که زمينه دريافت تسهيلات معافيت گمرکي برخي محصولات شرکت‌هاي دانش‌بنيان را بر اساس اعلام معاونت علمي فراهم مي‌کند.
با تحقق اين امر، ضمن بهره‌مندي شرکت‌هاي دانش‌بنيان معرفي شده از سوي معاونت علمي و فناوري، بخش مهمي از قانون حمايت از اين شرکت‌ها فراهم مي‌شود.
براساس اين گزارش، «سامانه جامع امور گمرکي»، با فراهم‌سازي بستري نوين و الکترونيکي صورت الکترونيکي، ضمن تسهيل تجارت و ترانزيت کالا، به امنيت تبادل بين مرزي کشور کمک مي‌کند. اين سامانه با بهره‌گيري از جديدترين فناوري اطلاعات، طراحي شده و مي‌تواند به عنوان ابزاري مناسب در فرايند تجارت و ترانزيت کالا، ايفاي نقش کند.
«سيستم پنجره مشترک» يکي از ديگر بخش‌هاي اين سامانه جامع است که مي‌تواند ضمن سهولت در مبادله اطلاعات کالاها با کشورهاي همسايه، سرعت تبادل اطلاعات را افزايش داده و موجب مي‌شود کالا در کمترين زمان ممکن به مقصد برسد.
محمود شيخ زين‌الدين، معاون نوآوري و تجاري‌سازي معاونت علمي، «سامانه جامع امور گمرکي»، را نمونه‌اي موفق از زمينه‌سازي اقتصاد دانش‌بنيان براي تسهيل زندگي و رفاه عمومي دانست و عنوان کرد: آسايش مردم و سهولت امور، از اصلي‌ترين بارزه‌هاي اقتصاد دانش‌بنيان است و تبلور عيني اين ويژگي‌ها از اقتصاد دانش‌بنيان در طراحي و اجراي «سامانه جامع امور گمرکي»، به دست جوانان و فناوران کشور قابل لمس است.
شيخ زين‌الدين به ضرورت حرکت چرخ اقتصاد کشور بر مبناي دانش و با تکيه بر توانمندي بخش خصوصي تأکيد کرد و افزود: با توجه به اين‌که بخش عمده‌اي از اقتصاد کشورمان دولتي است، مي‌بايست از اين قبيل اقدامات در سازمان‌ها و نهادها صورت بگيرد تا تلاش جوانان و نوآوري شرکت‌هاي دانش‌بنيان، در چنين بسترهايي نمايان ثمربخش شود.
معاون نوآوري و تجاري‌سازي معاونت علمي ضمن قدرداني از تعامل و همکاري سازنده گمرک جمهوري اسلامي ايران با معاونت علمي و فناوري، از هموار شدن زمينه ارائه معافيت‌هاي گمرکي به محصولات دانش‌بنيان شرکت‌ها خبر داد و افزود: طي توافقات صورت گرفته، بر مبناي بستر «پنجره مشترک»، دسترسي به معافيت‌هاي گمرکي براي شرکت‌هاي دانش‌بنيان آسان شود و براي برخي از محصولات شرکت‌هاي دانش‌بنيان که دانشي هستند، معافيت‌هاي گمرکي اعمال شود. با گشايش پنجره مشترک معاونت علمي و فناوري در سامانه جامع امور گمرکي، ارتباط معاونت علمي و فناوري بر بستر اين سامانه جامع گسترده‌تر خواهد شد و با معرفي شرکت‌هاي دانش‌بنيان براي دريافت تسهيلات، اين بخش از قانون حمايت از شرکت‌هاي دانش‌بنيان عملياتي خواهد شد.
مسعود کرباسيان، معاون وزير امور اقتصادي و دارايي و رئيس‌کل گمرک جمهوري اسلامي ايران، با بيان اين‌که «سامانه جامع امور گمرکي»، مدت‌زمان فرايندهاي ترانزيت کالا در گمرک را از 2 تا 3 روز به کمتر از 30 دقيقه کاهش مي‌دهد، به بومي بودن اين سامانه اشاره کرد.
کرباسيان همچنين ضمن اعلام آمادگي همکاري با معاونت علمي و فناوري، از ايجاد پنجره جديد براي معاونت علمي و فناوري در سامانه جامع امور گمرکي، به منظور گسترش همکاري بين دو نهاد و سهولت بهره‌مندي محصولات دانش‌بنيان از معافيت‌هاي گمرکي خبر داد.
معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور،‌ همراه با مسعود کرباسيان، رئيس‌ کل گمرک جمهوري اسلامي ايران و معاون وزير امور اقتصادي و دارايي، محمود شيخ زين‌الدين معاون نوآوري و تجاري‌سازي و محمد صاحب‌کار، سرپرست امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنيان معاونت علمي و جمعي از مديران گمرک،‌ از بخش‌هاي گوناگون «سامانه جامع امور گمرکي»، طراحي و پياده‌سازي شده به دست متخصصان بومي کشور، ديدن کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن