تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804251479




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سياست‌گذاري‌هاي جديد براي رقابتي شدن محصولات ايراني در روسيه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ خرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۳۹ق.ظ)
سياست‌گذاري‌هاي جديد براي رقابتي شدن محصولات ايراني در روسيه موج - همزمان با کاهش تحريم‌هاي اقتصادي عليه ايران و هدفگذاري براي افزايش صادرات، خبرهايي نيز از ايجاد گشايش در خطوط کشتيراني کشور به گوش مي‌رسد؛ خبرهايي که پيش‌بيني‌ها از تحولات اساسي در تجارت خارجي ايران را به واقعيت نزديک‌تر مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي سازمان توسعه تجارت، اين سازمان در تازه‌ترين تصميم‌ها، انعقاد تفاهمنامه‌اي را در دستور کار دارد که بر اساس آن خطوط منظم کشتيراني در حوزه درياي خزر راه‌اندازي مي‌شوند تا به اين ترتيب صادر‌کنندگان بتوانند راحت‌تر کالاهاي خود را به روسيه و بازارهاي حوزه درياي خزر برسانند.
به دنبال بهبود فضاي بين‌المللي و بازشدن درهاي جديد براي تجارت خارجي، مسئولان اقتصادي ايران در هدفگذاري‌هاي جديد، تصميم به توسعه تجارت خارجي گرفته‌اند که با نفوذ در بازارهاي جهاني و منطقه‌اي به‌ويژه بازار بزرگي همچون روسيه محقق مي‌شود.
در چندماه اخير مسئولان و فعالان تجارت خارجي ايران و روسيه بر اهميت و لزوم افزايش تجارت بين دو کشور تاکيد کرده و از برنامه‌ريزي براي تحقق اين هدف خبر داده‌اند. بر اساس آمارها در حال حاضر ارزش تجارت خارجي ايران و روسيه بيش از دو ميليارد دلار و کل تجارت خارجي ايران با ديگر کشورهاي حاشيه درياي خزر 10 تا 15 ميليارد دلار برآورد مي‌شود که بر‌اساس برنامه‌ها قرار است امسال افزايش چشمگيري يابد.
در اين شرايط سازمان توسعه تجارت در تلاش است تا با راه‌اندازي خطوط منظم کشتي شرايط را براي صادرات کالا به روسيه فراهم کند. از اين رو به زودي سه خط کشتيراني از سه بندر شمالي کشور شامل بندر انزلي، بندر نوشهر و بندر اميرآباد راه‌اندازي خواهند شد تا در هر ماه بر اساس زمان‌بندي دقيق شش سفر به بندرهاي اکتائو در قزاقستان و آستاراخان در روسيه داشته باشند.
کشتي‌هاي به کارگرفته شده در اين خطوط ظرفيت حمل 2200 تا 6500 تن کالا را دارند و با بهره‌گيري از کانتينرهاي يخچال‌دار مي‌توانند کالاهاي حساس از جمله گل‌وگياه و ميوه را نيز جابه‌جا کنند.
ولي‌الله افخمي‌راد، رييس سازمان توسعه تجارت ايران مي‌گويد: انعقاد تفاهمنامه با شرکت کشتيراني ايران براي راه‌اندازي خطوط منظم کشتي در آب‌هاي درياي خزر با هدف کمک به صادرکنندگان براي افزايش صادرات به روسيه انجام مي‌شود.
آن طور که افخمي‌راد مي‌گويد: در حال حاضر کشتي‌هاي خطوط درياي خزر به طور منظم فعاليت ندارند و در واقع در هر سفر هم بار چنداني حمل نمي‌کنند.
رييس سازمان توسعه تجارت با بيان اينکه راه‌اندازي خطوط منظم کشتيراني، از مهم‌ترين دغدغه‌هاي صادرکنندگان است، توضيح مي‌دهد که در چند سال گذشته به خاطر نامنظمي و هزينه‌هاي بالاي حمل‌ونقل، در واقع صادراتي به کشورهاي حاشيه درياي خزر نداشتيم، اين در حالي است که اين کشورها به ويژه روسيه از مهم‌ترين هدف‌هاي صادراتي ايران به‌شمار مي‌آيند.
نخستين بار، خطوط منظم کشتيراني ايران در سال 1386 راه‌اندازي شد که نتيجه آن افزايش حجم صادرات ايران به کشورهاي درياي خزر از 45 هزار تن به 800 هزار تن بود. اما از سال 1390، با شدت‌گرفتن تحريم‌ها و زيان‌ده شدن خطوط‌ کشتيراني ايران، خطوط منظم کشتيراني نيز برچيده ‌شد تا به اين ترتيب رفته‌رفته صادرات ايران به کشورهاي حوزه درياي خزر کاهش يابد.
خطوط منظم کشتيراني از اين رو در تجارت خارجي ايران اهميت زيادي دارند که در کشور بيش از 90 درصد واردات و صادرات از طريق دريا، 6 درصد از طريق جاده، 2 درصد ريلي و حجم بسيار کمي نيز به صورت هوايي انجام مي‌شود.
به اين ترتيب‌ پيش‌بيني مي‌شود، با راه‌اندازي خطوط منظم کشتيراني و سياست‌هايي که دولت يازدهم براي کاهش هزينه‌هاي حمل‌ونقل دريايي گرفته است فعاليت صادرکنندگان در کشورهاي حوزه درياي خزر افزايش يابد.
بر اساس تفاهمنامه‌اي که قرار است روز شنبه 16 خردادماه جاري بين سازمان توسعه تجارت و شرکت کشتيراني منعقد شود، بيش از 32 ميليارد تومان از محل سود سهام خطوط کشتيراني، براي برقراري دوباره تمام خطوط کشتيراني ايران در نظر گرفته شود. در حال حاضر با توجه به هدف‌گذاري افزايش تجارت با روسيه، گسترش خطوط کشتيراني درياي خزر در دستور کار قرار دارد و تا پايان امسال، خطوط منظم کشتيراني از ايران به شرق آفريقا، قطر، عمان و به‌طور کلي درياي خليج‌فارس راه‌اندازي مي‌شود.
در تفاهمنامه سازمان توسعه تجارت با شرکت کشتيراني، مبلغ 25 هزار دلار به عنوان کمک‌هزينه راه‌اندازي خط کشتيراني ايران ـ اکتائو و مبلغ 35 هزار دلار براي راه‌اندازي خط ايران ـ آستاراخان در نظر گرفته شده‌ است. از آنجايي که روسيه، قزاقستان و بلاروس با يکديگر اتحاديه گمرکي و تجارت آزاد دارند راه‌اندازي خط کشتيراني ايران به قزاقستان به رونق تجارت خارجي ايران و روسيه نيز خواهد انجاميد.
به گفته افخمي‌راد، نتيجه تمامي اين اقدامات کاهش هزينه‌هاي حمل‌ونقل، رقابت‌پذيري کالاهاي صادراتي ايران و افزايش صادرات خواهد بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن