تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798759421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خرم:تداوم مشي 2 ساله دولت به نفع روحاني نيست/شکست اعتدالگرایی لطمه به تفکر اصلاح طلبی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



خرم:تداوم مشي 2 ساله دولت به نفع روحاني نيست/شکست اعتدالگرایی لطمه به تفکر اصلاح طلبی نیست
احمد خرم وزيرراه دولت اصلاحات از دولت يازدهم حمايت مي‌كند. اما تاكيد دارد كه نبايد روش اعتدالگرايي را به اصلاح‌طلبي گره زد كه شكست يكي معناي شكست آن ديگري هم باشد. او مي‌گويد كه وزراي دولت بايد تصميمات جدي بگيرند و عدم اين كار به ضرر روحاني است چرا كه موفقيت او را در انتخابات دور بعدي رياست‌جمهوري شايد كاهش دهد. از انسجام و وحدت اصلاح‌طلبان براي انتخابات مجلس هم گفت و اينكه ائتلاف دو جريان سنتي اصلاح‌طلب و اصولگرا امكان پذير نيست. خرم از اصلاح‌طلبان خواست تا به موضوعات اجتماعي و اقتصادي هم ورود داشته باشند. در نهايت اين عضو اردوگاه اصلاح‌طلبي تاكيد مي‌كند كه اصلاح‌طلبان نبايد در انديشه كسب اكثريت كرسي‌هاي مجلس باشند بلكه فراكسيوني قدرتمند را داشته باشند. متن كامل گفت‌وگوي احمد خرم با «آرمان» در ادامه آمده است كه مي‌خوانيد:
روز نو :  احمد خرم وزيرراه دولت اصلاحات از دولت يازدهم حمايت مي‌كند. اما تاكيد دارد كه نبايد روش اعتدالگرايي را به اصلاح‌طلبي گره زد كه شكست يكي معناي شكست آن ديگري هم باشد. او مي‌گويد كه وزراي دولت بايد تصميمات جدي بگيرند و عدم اين كار به ضرر روحاني است چرا كه موفقيت او را در انتخابات دور بعدي رياست‌جمهوري شايد كاهش دهد. از انسجام و وحدت اصلاح‌طلبان براي انتخابات مجلس هم گفت و اينكه ائتلاف دو جريان سنتي اصلاح‌طلب و اصولگرا امكان پذير نيست. خرم از اصلاح‌طلبان خواست تا به موضوعات اجتماعي و اقتصادي هم ورود داشته باشند. در نهايت اين عضو اردوگاه اصلاح‌طلبي تاكيد مي‌كند كه اصلاح‌طلبان نبايد در انديشه كسب اكثريت كرسي‌هاي مجلس باشند بلكه فراكسيوني قدرتمند را داشته باشند. متن كامل گفت‌وگوي احمد خرم با «آرمان» در ادامه آمده است كه مي‌خوانيد: 
 
 موقعيت فعلي اصلاح‌طلبان را بعد از روي كار آمدن دولت آقاي روحاني چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
به‌طور طبيعي بعد ازفضاي محدودي كه در دولت‌هاي نهم و دهم به وجود آمده بود دردولت يازدهم فضاي سياسي با شعارها و نوع عمل كرد بدنه دولت بازترشده است. دردولت گذشته از روش‌هاي پوپوليستي در برخورد با مسائل سياسي و اجتماعي و اقتصادي استفاده مي‌شد و اين جامعه را با سرخوردگي همراه ساخته بود اما اكنون فضا مقداري بهتر از گذشته شده است. اگر فضاي مبارزات انتخاباتي در سال 92 را درنظر بگيريم به اين نتيجه مي‌رسيم كه جامعه و نخبگان جامعه درآن فضا داراي آرامش نبودند درنتيجه بايدگفت درحال حاضر فضاي جامعه نسبت به گذشته ملايم‌تر شده است. همچنين مي‌توان چنين ادعا كرد كه فضاي جامعه نسبت به قبل سياسي‌تر شده است اما در حال حاضر با نزديك‌تر شدن به انتخابات ممكن است فضا مجدد بار ديگر با موانعي مواجه شود. دولت اگر مي‌خواهد فضاي به وجود آمده، پايدار بماند و فعاليت‌هاي سياسي در قالب مسائل سياسي رقم بخورد بايد تدابير ويژه‌اي را در اين مورد بينديشد. در مجلس هفتم حدود 150 حوزه انتخابات بدون رقابت بود و به عبارتي كانديداي اصلاح‌طلبي در آن حوزه‌ها وجود نداشت كه رقابتي وجود داشته باشد. به نظر مي‌رسد برخي دراين فكر هستند كه در تعدادي از حوزه‌ها رقابتي ميان دو جناح كشور وجود نداشته باشد. واقعيت اين است كه بايد براي اين احتمال فكري صورت بگيرد و اگر مسائلي كه در انتخابات مجلس قبل بود تكرار شود، در نتيجه مردم ديگر شايد اشتياقي براي شركت در انتخابات نداشته باشند. اگر حضور حداكثري مدنظر است بايد ابزار و بستر آن را نيز فراهم كند. ابزار و بستر اين حضور حداكثري به وجود رقابت در انتخابات بستگي دارد و وجود رقابت بستگي به آستانه تحمل متصديان انتخابات و اركان ديگر كشور دارد اگر مي‌خواهيم كشور به مشكلات دولت‌هاي نهم و دهم كه هنوز پس لرزه‌هاي آن وجود داشته و وجود خواهد داشت نيفتد. 
 اصلاح‌طلبان چه استراتژي‌اي براي پيروزي درانتخابات پيشرو در نظر دارند؟
اصلاح‌طلب‌ها بايد بتوانند پيروز نسبي انتخابات باشند يعني به يك اقليت با كيفيت، با تجربه، مطلع و مدير بينديشد و تعداد قابل ملاحظه‌اي از كرسي‌هاي مجلس را نه الزاماً اكثريت كرسي مجلس را در دست داشته باشند تا بتوانند حرف خود را درمجلس به درستي منتقل كنند. انتظار به دست آوردن اكثريت شايد تحقق پيدا كردني نباشد اما داشتن يك فراكسيون قوي از شخصيت‌هاي بزرگ انقلاب، توان و قدرت استفاده از شعارها و برنامه‌هاي مناسب را تسهيل مي‌كند. به عنوان ‌مثال كسي كه حساسيت سياسي بر وي وجود ندارد و دنيايي از تجربه درطول 36 سال فعاليت اجرايي را با خود دارد، گزينه مناسبي است و اگر اين قبيل افراد كانديدا شوند،جامعه نمي‌پذيرد كه حضور در انتخابات نداشته باشند زيرا اين افراد چندين بار از مجلس رأي اعتماد گرفته‌اند و در مقام اجرايي يا مقام تقنين حضورداشته‌اند لذا نمي‌توان به‌راحتي پذيرفت كه آنها حضوري در انتخابات نداشته باشند. 
 حصول اجماع ميان اصلاح‌طلبان را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
شوراي هماهنگي در ميان احزاب اصلاح‌طلب نقش اساسي است. بالاخره در دو انتخابات اخير يكي انتخابات رياست‌جمهوري و ديگري انتخابات مجلس كه در پيش روي جريان اصلاحات است اجماع از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. بايد پذيرفت كه اصلاحات ليدر دارد و ليدر اصلاحات هم از خرد جمعي استفاده مي‌كند. زيرا عقل و دستاورد فكري اين افراد قوي‌تر از تصميمات يك ‌نفره است. تاثيرگذاري اين مورد درانتخابات گذشته به‌خوبي خود را نشان داده است. درانتخابات گذشته با مشورتي كه درشوراي مشورتي وساير شوراها صورت گرفت اصلاح‌طلبان به اجماع رسيدند و همين اجماع موجب برنده شدن آنها شد. اصلاح‌طلب‌ها اجماع كردند تا به شعار مردم پاسخ دهند. بنده شخصاً به پنج استان براي تبليغات انتخاباتي سفر كردم بدون اينكه اين استان‌ها با يكديگرارتباطي داشته باشند تمامي اين استان‌ها دريافته بودند كه ائتلاف و اجماع بهترين روش است. هر جا سفر مي‌كرديم شعار مردم اين بود «عارف – روحاني ائتلاف –ائتلاف» ائتلاف اين دو كانديدا در حقيقت اجماع اصلاح‌طلبان بود. به تعبيري بايد گفت ائتلافي صورت نگرفت بلكه اجماع صورت گرفت اقدامي كه رئيس دولت اصلاحات دررسيدن اصلاح‌طلبان به اجماع انجام دادند بسيار مطلوب بود. ايشان درنامه‌اي از آقاي عارف خواستند كه از ادامه مبارزه انتخاباتي خود منصرف شوند تا لطمه‌اي به انتخابات وارد نشود و برنده ميدان رقابت، اصلاح‌طلبان باشند. اين درخواست از سوي دكتر عارف مورد قبول قرار گرفت. درنتيجه اصولگرايان نتوانستند در انتخابات پيروزي به دست آورند. هشت سال تجربه تلخ يك دست شدن باعث شد اصلاح‌طلبان تصميم خوبي گرفتند تا بتوانند پيروز انتخابات شوند. 
 شوراي مشورتي و شوراي هماهنگي چه نقشي در انتخابات آينده خواهند داشت؟
 شوراي مشورتي شورايي در زمينه‌هاي مختلف است و در اقداماتي كه اركان انتخابات اعم از وزارت كشور و هيات‌هاي نظارت و... انجام مي‌دهند، مي‌توانند موضع‌گيري درستي انجام دهند و با كمترين خطا اين مواضع اعلام شود. من نظرم اين است كه دو طيف بايد در عرصه سياسي حضورداشته باشد. تك‌حزبي باعث سرخوردگي مردم و احساس عدم رقابت خواهد شد و در عمل نيز باعث گسترش فساد مي‌شود. رقابت با حضور دو جناح اصلي بسيار مفيد خواهد بود. اكنون تندروهاي جريان اصولگرا درعمل اين حرف را مي‌زدند كه اركان قدرت بايد تنها دردست اصولگرايان باشد و تمام تلاش خود را در اين راستا قرار داده‌‌اند كه اين تفكر نتيجه خوبي براي كشور نخواهد داشت و ضررهاي زيادي دارد كه جبران آن مشكل است. اين بحث را شوراي هماهنگي مي‌تواند با برخوردهاي حساب‌ شده و تدابيري كه جناح اصلاح‌طلب درموضع حذف نكردن جناح ديگر دارد طراحي كند. كميته هماهنگي وظيفه هماهنگ كردن طيف‌هاي مختلف اصلاح‌طلب را دارد. همانطور كه اصولگرايان چند طيف متفاوت هستند از تندرو و معتدل و... در اصلاح‌طلبان نيز به همين شكل است. من اعتقاد دارم اين دو جناح خواستار تداوم چارچوب‌هاي كشور هستند من اعتقاد دارم كه اصلاح‌طلبي تندروي ندارد و مارك زدن هم به خاطر منافع باندي و گروهي است. در طول 36 سال اخير ديده‌ايم زماني كه قدرت تك جناحي شده است اتفاقاتي به وجود آمده است كه قابل جبران نبوده است و زماني كه يك جناح حذف شد، قدرت به معناي استفاده از ابزار حفاظتي جاي گروه حذف شده را گرفت و جناح مسلط با حذف جناح رقيب دست‌به‌ اقداماتي زده است كه باعث تضعيف شده بود. اگر دقت كنيم اعضاي 1+5 در موضعي نسبت به ايران قرارگرفته‌اند كه زورگويي كردند و در مقابل ما قلدري كردند چون آنقدر بهانه در دولت‌هاي نهم و دهم به دست غربي‌ها داده شد كه آنها را در موضع برتر و دست بالاتر از ايران قرارداد و دو سال برخوردهاي ديپلماتيك سنگين در دولت آقاي روحاني باعث شد كه رفتار غرب تعديل شود. همچنين فسادي كه در تك جناحي در كشور به وجود مي‌آيد قابل ارزيابي است و آنچه كشور را دراين وضعيت قرار داد فساد مالي است. ما شاهد بوديم كه يكدست شدن باعث گسترش و تعميق فساد مالي شد و جامعه بر روي فساد ايجاد شده حساس شد. لذا مسئولان بايد تحمل كنند. مبارزه جز نهاد بشر است. مبارزه نرم همين مبارزه سياسي است كه در قالب جبهه و طيف و جناح انجام مي‌گيرد. اگر نهادي مبارزات نرم و سياسي اجتماعي را برنتابد بعد از مدتي زير سوال مي‌رود. انتخابات در حقيقت شكل برخوردهاي اجتماعي و سياسي است. هر جناح چه جناح حاكم و چه جناح منتقد و معرض بايد از امنيتي شدن بطور جد بپرهيزند. تمام اعضاي كميته و شوراي مشورتي اصلاح‌طلبان و شوراي هماهنگي اصلاح‌طلبان را كاملاً مي‌شناسم اين افراد دغدغه رشد نظام رادارند همه خواستار تقويت نظام هستند. همه اعضاي اين نهادها خواهان ايجاد فضاي سياسي در كشور و وجود دو جناح و تعامل و رقابت دو جناح به يكديگرند. كشور را پايدار و نظام را تقويت مي‌كند. البته جاي سئوال است كه چرا جناح اصولگرا از حاشيه امن برخوردار بوده است؟
 آيا ائتلاف اصولگرايان و اصلاح‌طلبان امري ممكن است؟
 ائتلاف اصولگرايان و اصلاح‌طلبان عقلايي نيست كه دو جناح با يكديگر ائتلاف كنند. دو جناح بايد باهم رقابت كنند؛ رقابتي كه بستر آن فراهم بوده و نهادهاي ذيربط به عدالت با همه برخورد كنند. اگر بنا به دليلي فرد يا جناحي امكان حضور در انتخابات را پيدا نمي‌كرد به همان دليل هم فرد يا جناح اصولگرا بايد با آن شرايط مواجه مي‌شد كه نشد. 
 اصلاح‌طلبان از نظر تئوري در چه وضعيتي نسبت به اصولگرايان قرار دارند؟
به لحاظ نظري و تئوري اصلاح‌طلبان نسبت به اصولگرايان جلوتر هستند. اگر به جزوه مواضع اصلاح‌طلبي كه توسط بزرگان در دوره اصلاحات منتشر شد، دقت كنيد متوجه خواهید شد كه مطالب خوبي در اين جزو وجود دارد. چنين جزوه‌اي كه بيانگر مواضع سياسي و فرهنگي و اقتصادي و اجتماعي باشد را اصولگرايان ندارند البته مواضع اصلاح‌طلب‌ها ايراداتي دارد از جمله اينكه مواضع اجتماعي و اقتصادي اصلاح‌طلبان اعلام‌ نشده است. بايد دقت كرد تلاش در مواضع اقتصادي و اجتماعي پيش ‌نياز مواضع بعد سياسي و فرهنگي است. نياز هر فعاليتي در زمينه سياسي و فرهنگي فعاليت اقتصادي و اجتماعي است مثلاً در ميان اصلاح‌طلبان فعاليت اقتصادي همواره يك عيب بوده است و نادر كسي از اصلاح‌طلبان به دنبال فعاليت اقتصادي بوده است. بنابراين اگر براي هزينه‌هاي انتخاباتي يك ميليارد تومان بخواهند، هزينه كنند اين مبلغ را به سختي تهيه مي‌كنند ولي براي اصولگرايان مانند آب خوردن فراهم مي‌شود. تامين هزينه انتخاباتي براي اصلاح‌طلبان يك مشكل است چون چنين پولي را نمي‌توانند جمع كنند اين در حالي است كه يكي از كانديداهاي انتخابات رياست‌جمهوري سال 92 بالاي چهار صد ميليارد تومان هزينه تبليغاتش شد ولي من از ستاد انتخاباتي آقاي روحاني خبر دارم كه بين 6 تا 7 ميليارد تومان هزينه كردند. لذا بايد گفت اصلاح‌طلبان همواره به مواضع سياسي و فرهنگي مي‌پردازند ولي مواضع اقتصادي و اجتماعي مانيفست مشخصي ندارند و بايد كار تئوريك بر روي مواضع اقتصادي و اجتماعي داشته و در اين موارد نيز اصلاح‌طلبان بايد اعلام موضع كنند. 
 چه تفاوت و اشتراكاتي ميان اصلاح‌طلبي و اعتدالگرايي وجود دارد و آيا شكست اعتدال شكست اصلاحات است؟
من فكر مي‌كنم كه اصلاح‌طلبي يك ديدگاه است و اعتدال يك روش. لذا اين دو را نمي‌توان با يكديگر مقايسه كرد. نتيجه انتخابات 92 پيروزي تفكر اصلاح‌طلبي و روش اعتدال‌گرايي بود لذا هر دو پيروز شدند و اگر روش اعتدال‌گرايي شكست بخورد هيچ لطمه‌اي به ديدگاه و تفكر اصلاح‌طلبي وارد نخواهد شد. اين دو پارامتر تا اينجا در موضع پيروزي قرار دارند. اگر به اين قضيه واقف شوند كه تعامل با يكديگر ائتلاف با يكديگر باعث تصحيح امور و برنده شدن در امور مي‌شود، درنتيجه اين تعامل باعث غناي هر دو طرف خواهد شد. ما نبايد بگوييم كه كدام يك از اين دو ديدگاه و روش شكست‌خورده‌اند و كدام يك پيروز شده‌اند يا پيروزي يا شكست كدام يك باعث شكست ديگري خواهد شد هردوي تفكر اصلاح‌طلبي و روش اعتدال پيروز شده‌اند. در فضاي هشت ساله‌اي كه كلي از اموال مردم از ميان رفت و فضاي غيرقابل پيش بيني و نامطلوبي ايجاد شد و حتي در برخوردهاي بين‌المللي و سازمان‌ها و مجامع بين‌المللي با تقابل رفتارشد و قطعنامه‌هاي شوراي امنيت را كاغذ پاره قلمداد كردند درنتيجه بر آن فضا فائق آمدن پيروزي است اين پيروزي هم براي اصلاح‌طلبان است و هم پيروزي مشي اعتدال است و اين دوهمواره مي‌توانند با يكديگر كار كنند و ائتلاف اين دو باعث پيروزي ديدگاه اصلاح‌طلبي و مشي اعتدالي خواهد شد. اين دو درصدد اين هستند كه جايگاه بهتري در قدرت پيدا كنند و اين جايگاه را هم با تدابيري كه انديشيده شده دست‌يافتني مي‌بيند. 
 ورود اصلاح‌طلبان به قدرت تا چه اندازه مي‌تواند به كاهش شكاف‌هاي اجتماعي كمك كند؟
منطق مردم منطق عمل است، مردم به فلسفه‌بافي نگاه نمي‌كنند و ما نبايد اجازه بدهيم شكاف ميان مردم به وجود بيايد. مردم اكثراً دريافتند كه در دوران احمدي‌نژاد با برخوردهاي عوام‌‌گرايانه موضوعاتي را به اشتباه باور كردند. در حال حاضرديدگاه مردم متفاوت از ديدگاه 8 سال پيش است و اعضاي دولت و معاونين رئيس‌جمهور بايد به ‌صورت فعال درصحنه باشند و به مردم پاسخگو باشند. مردم پاسخ را به‌خوبي متوجه مي‌شوند و درك مي‌كنند. مشكلاتي كه در آن 8 سال براي كشور ايجاد شد، پس‌لرزه‌هاي آن حداقل تا 20 سال مردم را رنج خواهد داد. البته نبايد اينگونه فكر كرد كه با آمدن روحاني يا با رفع تحريم‌ها مساله حل خواهد شد. 
 عملكرد هشت ساله احمدي‌نژاد را چگونه ارزيا بي‌مي‌كنيد؟
800 ميليارد دلار درآمد صادرات نفت خام و فرآورده‌هاي نفتي و محصولات پتروشيمي و گاز ايران در طول هشت سال احمدي‌نژاد است. با هر يك درصد آن توانستند هشت هزار كيلومتر اتوبان و با يك درصد ديگر هشت هزار كيلومتر بسازند كلاً ما نياز به دوازده هزار كيلومتر اتوبان داريم يعني با ده ميليارد دلار مي‌توانستيم كل شبكه ارتباطي جاده كشوري را بسازيم. بين هشتاد تا نود سال است كه در اين كشور جاده و راه‌آهن مي‌سازيم هنوز تمام نشده و 100 سال ديگر هم طول خواهد كشيد. تا شبكه جادهاي و ريلي تكميل شود، راه‌سازي و راه آهن در انتظار يك بودجه يك جا است تا مساله حمل‌ونقل حل شود. در دوران اصلاحات با نفت 9 دلار شروع كرديم و كارهاي اساسي صورت گرفت مانند راه‌آهن ۱۰۰۰ كيلومتري بافق به مشهد مثل فرودگاه امام مثل و پروژه‌هاي پارس جنوبي اينها همه در دولت ۷ و ۸ راه افتاده بود ولي در دولت احمدي‌نژاد شدت افول پيدا كرد و ضربه مهلك زد؛ بنابراين دولت بايد يك بستري براي انضباط دادن به سياست‌هاي پولي و مالي بپردازد و اصلاح اين موارد بايد توسط حسن روحاني صورت بگيرد. لذا نبايد انتظار زيادي از دولت داشت ۴ سال طول مي‌كشد تا اين بسترها و ابزار فراهم شود و دوباره به سال ۸۴ بازگرديم. 
 چه انتظاري از آقاي روحاني داريد؟
انتظار از آقاي روحاني اين است كه براي جذب بدنه اجتماعي تصميم بگيرند. تعداد زيادي از وزرا و معاونين آقاي رئيس‌جمهور تصميم نمي‌گيرد و اگر به اين منوال بخواهند پيش بروند با ارادتي كه دارم عرض مي‌كنم، اگرآقاي روحاني مانند دو سال گذشته كانديدا شود، انتخابات را از دست خواهد داد. اگر وزيري تصميم‌گير نيست رئيس‌جمهور و معاون اول بايد به‌جاي وي تصميمي بگيرند و ابلاغ كنند درحال حاضر بسياري از پروژه‌ها و برنامه‌هاي روي زمين مانده است و با يك تصميم ظرف يك هفته‌ راه مي‌افتد. بسياري از فعاليت‌ها نيازمند منابع دولتي نيست بلکه نيازمند منابع بخش خصوصي است مثلاً نوسازي ناوگان هوايي و ريلي و جاده‌اي نياز به سرمايه‌گذاري دولت ندارد بخش خصوصي بايد سرمايه‌گذاري كند به عنوان‌مثال هر كاميون بالاي 
بيست و پنج سال از دور خارج شود مصرف سوخت آن
۵۰ درصد كاهش مي‌يابد و اين تصميم كه تحول اقتصادي و صرفه‌جويي عظيم است لذا بايد تصميم‌گيري محكم‌تر از دولت قبل باشد. دو سال است طرح موضوع شده و پيگيري شده است، لكن منجر به تصميم نشده است. كشور اگر پايداري مي‌خواهد به نكات زير بايد توجه كند: ايجاد و گسترش اعتماد ميان حاكميت و مردم، پرهيز از يكدست شدن قدرت، توزيع قدرت و پرهيز از تمركز قدرت كه عامل فساد است. استقبال از نقد و اعتراض دلسوزانه و اراده و برنامه‌ريزي براي مبارزه با فساد با توجه به گسترش و عميق شدن فساد توسط طيف تندروي اصولگرايان. 




تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن