تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804152576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکید وزیر ارتباطات بر حمایت از بخش خصوصی |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تاکید وزیر ارتباطات بر حمایت از بخش خصوصی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به اعمال سیاست خارج شدن دولت از تصدی گری، این وزارتخانه حمایت از بخش خصوصی را در اولویت قرار داده است.
کد خبر: ۵۰۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷ - 15 June 2015


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به اعمال سیاست خارج شدن دولت از تصدی گری، این وزارتخانه حمایت از بخش خصوصی را در اولویت قرار داده است.

به گزارش ایرنا محمود واعظی روز دوشنبه در همایش هم اندیشی با فعالان، کار آفرینان و محققان حوزه ICT سیستان و بلوچستان در زاهدان افزود: حوزه ICT به دلیل تنوع محصولات و خدمات همواره فضای مناسبی را برای فعالیت بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان فراهم می کند بر همین اساس یکی از مهمترین برنامه ها و سیاست های این وزارتخانه حمایت از بخش خصوصی برای به دست گرفتن مدیریت طرحها و پروژه ها است.

وی اظهار داشت: موقعیت حساس سیستان و بلوچستان از یک طرف و شرایط نامطلوب زیرساخت ها در این استان از سوی دیگر موجب شده است تا برای توسعه زیرساخت های منطقه برنامه های خاصی پیش بینی شود.

وی ادامه داد: وجود نیروی های فراوان متخصص در سیستان و بلوچستان در مقاطع تحصیلات تکمیلی نقش مهمی در بهبود وضعیت استان دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از همه نظر برای این وزارتخانه دارای اهمیت است گفت: با توجه به تشکیل کمیته مشترک توسعه زیرساختهای ارتباطی و مخابراتی در این استان پیشنهاد می شود طرح های جدید در این کمیته مورد بررسی قرار گیرد تا این وزراتخانه نیز از جمع بندی طرح های ارائه شده حمایت کند.



معاون وزیر و مدیرعامل شرکت زیرساخت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این نشست گفت: از آنجایی که سیستان و بلوچستان یکی از مهمترین نقاط کشور در زمینه ارتباطات محسوب می شود در مدت دو سال گذشته کارهای بزرگی در این استان در سه بخش شبکه های فیبرنوری، انتقال و آی پی انجام شده است.

محمود خسروی افزود: ایران اسلامی به عنوان پل ارتباطی شرق و غرب دنیا از موقعیت ویژه ای برخوردار است و در این میان سیستان و بلوچستان نیز نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد به همین سبب چابهار مورد توجه قرار گرفت و با تشویق بخش خصوصی عملیات نصب کابل فیبرنوری بین چابهار و عمان اجرا و برقرار شده است.

وی گفت: در گذشته دو هزار و 500 کیلومتر فیبر نوری در سیستان و بلوچستان وجود داشته که با عنایت دولت تدبیر و امید 500 کیلومتر به این ظرفیت افزوده شده است و در مراحل بعد نیز با افزایش هزار کیلومتر این ظرفیت به بیش از چهار هزار کیلومتر خواهد رسید که کیفیت ارتباطی استان در وضعیت مطلوبی قرار می گیرد.

وی با اشاره به شبکه های اتصال گفت: در دوسال گذشته نیز تعداد ای وان E1 (هر ایوان 30 کانال مخابراتی) ظرفیت شبکه فیبرنوری استان از 25 هزار ای وان با افزایش سه برابری به بیش از 76 هزار ای وان افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته این ظرفیت تا پایان سال 95 با افزایش هشت برابری به 230 ای وان افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت زیرساخت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: اتصال به کشور افغانستان از طریق درگاه مرزی زابل، برقراری ارتباط فیبرزمینی با پاکستان از طریق مرز میرجاوه و پیشین و درگاه مهم و بین المللی چابهار و اتصال به کابل های دریایی شامل کابل دریایی پروژه فالکون برای اتصال به کابل بین المللی FLAG و کشورهای هند و عمان و کابل دریایی پیشگامان برای ارتباط با کشور عمان و کابل های بین المللی از جمله EIG و MENA و تامین بخش عمده ای از پهنای باند اینترنت کشور (حدود 48 درصد) از طریق ایستگاه چابهار از مهمترین توانمندی های سیستان و بلوچستان در حوزه زیر ساخت است.



رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: این دانشگاه به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه کشور با داشتن بیش از 500 عضو هیات علمی، بیش از 15 هزار دانشجو درمقاطع مختلف، 11 دانشکده و 10 پژوهشکده می تواند نقش مهمی را در توسعه استان ایفا کند.

دکتر علیرضا بندانی اظهار داشت: متاسفانه در حوزه ICT مشکلات مختلف در سیستان و بلوچستان وجود دارد که از آن جمله می توان به عدم برخورداری از زیرساخت مناسب، مشکل در شاخه انسانی و فرهنگ استفاده از این بخش اشاره کرد.

وی گفت: در سالهای اخیر افزایش فراگیران رشته ICT در سیستان و بلوچستان رشد صعودی داشته و از این نظر دارای ظرفیت خوبی است اما محیط کسب و کار استان به خوبی این ظرفیت ها را نمی تواند جذب کند که برای بهره گیری بهتر از این ظرفیت های دولت می تواند کمک قابل توجه ای کند.

وی اظهار داشت: موفقیت در این حوزه ICT نیازمند تعامل دولت، بنگاه ها، صاحبان سرمایه، محققان و شهروندان است که متاسفانه در سالهای گذشته این مهم به خوبی انجام نشده اما اینک این مهم مورد توجه استاندار و مسوولان استانی قرار گرفته است.

رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: این دانشگاه در حوزه تربیت این رشته و حوزه های مرتبط با آن گام های مهمی را برداشته اما در این راه نیازمند حمایت بیشتر دولتمردان و استانداری است بنابراین با توجه به اهمیت دولت الکترونیک پیشنهاد می شود این دانشگاه با داشتن قابلیت های فراوان به عنوان پایلوت انتخاب شود و به طور ویژه مورد حمایت قرار گیرد تا در این مسیر بتواند فرآیند دولت الکترونیک را شتاب بخشد ودر آینده تجارب خود را در اختیار دیگران قرار دهد.

بندانی گفت: با توجه به اینکه دولت الکترونیک به شهروند الکترونیک نیاز دارد و سیستان و بلوچستان نیز از این نظر از توانمندی های مناسب برخوردار نیست بنابراین دانشگاه آمادگی دارد با حمایت دولت و وزارت ارتباطات آموزش های شهروند الکترونیک را در استان ارائه دهد.



در این همایش فعالان حوزهICT به بیان پیشنهادات و ایده های خود در این زمینه پرداختند که وزیر ارتباطات آمادگی این وزارتخانه را برای حمایت از طرح ها اعلام کرد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن