تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798490286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«محله يهودي‌ها»؛ سریالی فاجعه‌آميز از تلویزیون مصر


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


نمایش تصويري خوب و بشردوستانه از يهوديان؛
«محله يهودي‌ها»؛ سریالی فاجعه‌آميز از تلویزیون مصر
اين سريال برخلاف سريال‌هايي كه قبلاً در مصر ساخته شده است، سعي مي‌كند تصويري خوب و بشردوستانه از يهوديان به نمايش بگذارد.



به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، در آستانه ماه مبارك رمضان پاي تناقضات و تعارضات انقلاب مصر به تلويزيون اين كشور و آثار فرهنگي آن هم رسيده است؛ يكي از رئوس شعارهاي انقلاب مصر، تجديدنظر در رابطه با اسرائيل بود اما حالا سريال ماه رمضان امسال مصر درباره اين است كه چقدر يهودي‌ها انسان‌هاي خوب و دوست داشتني بوده و اما اسلام متمايل به افراطي‌گري است، اتفاقي كه يك تابوشكني فاجعه‌آميز براي تاريخ سريال‌سازي مصر محسوب مي‌شود.
  بسياري از تحليلگران سياسي مي‌گويند كه انقلاب مصر و شرايط كنوني سياسي در اين كشور مملو ازتناقضات و تعارضات است. يكي از اهداف انقلاب اين كشور تجديدنظر در رابطه سياسي با اسرائيل بود كه بسياري از انقلابي‌ها خواستار تحقق آن بودند اما در كمال تعجب رئيس‌جمهور سابق مصر كه مورد حمايت جريان اسلامگرا و اخوان‌المسلمين و عضو يكي از گروه‌هاي داراي مخالفت ديرينه با اسرائيل بود به طرفداري از اسرائيل پرداخت و حتي به اين كشور سفير فرستاد، حالا تلويزيون مصر هم در دوره بعد از انقلاب بزرگ در اين كشور به صحنه تناقضات مختلف تبديل شده است.
  سريال جديدي كه مصري‌ها آن را براي پخش در ايام ماه مبارك رمضان امسال آماده كرده‌اند «حاره اليهود» يا «محله يهودي‌ها» نام دارد كه قرار است از پنج‌شنبه اين هفته پخش شود. داستان اين سريال در قاهره و در فاصله دو نقطه عطف تاريخي مهم در تاريخ قرن 20 ميلادي مصر رخ مي‌دهد‌. انقلاب سال 1952 ميلادي كه منجر به سرنگوني سلطنت وقت مصر به كمك حركت خودجوش افسران نظامي اين كشور تحت رهبري محمد نقيب و جمال عبدالناصر شد و ديگري بحران سوئز در سال 1956 كه به عمليات و نبرد قادش معروف است و مصري‌ها آن را به عنوان حملات سه‌جانبه مي‌شناسند. خط اصلي داستاني اين سريال درباره عشق ميان علي، افسر ارتش مصر با بازي اياد ناصر و ليلا، زن جوان يهودي است كه مونا شلبي نقش‌اش را ايفا كرده است. عشق ميان اين دو تحت تأثير افزايش موج ملي‌گرايي در مصر و تشكيل اسرائيل و اوج گرفتن تنش‌هاي اجتماعي قرار مي‌گيرد.
  به گزارش روزنامه جوان، اين سريال برخلاف سريال‌هايي كه قبلاً در مصر ساخته شده است، سعي مي‌كند تصويري خوب و بشردوستانه از يهوديان به نمايش بگذارد؛ انسان‌هايي كه همزيستي مسالمت‌آميز با مسلمانان دارند و حاضر به خدشه وارد كردن بر حق و حقوق آنها نيستند، در مقابل اين تصوير خوب و بشردوستانه اما تصويري متوحشانه از مسلمانان به تصوير كشيده مي‌شود. سريال «محله يهودي‌ها»‌ به نوعي بازتاب نوع تفكري است كه اكنون در مصر در حال رواج است. شخصيت منفي و بد اين سريال ديگر يك صهيونيست نيست بلكه چهره‌اي از جنبش اسلامي و اخوان‌المسلمين است. مؤسس اين گروه اسلامگرا، حسن البنا كه در سال 1949 ميلادي كشته شد در بخشي از اين سريال در حال خواندن آيه‌اي از قرآن به تصوير كشيده مي‌شود كه مسلمانان را به حمله به كفار فرا مي‌خواند؛ نگاهي كه مسلمانان را بكوبد و در عوض يهودي‌ها را خوب جلوه دهد براي اولين بار در سريال‌هاي مصري ترويج مي‌شود، اسرائيلي‌هايي كه از تمام ابزار خود براي تخريب چهره مسلمانان و عادي‌سازي اشغالگري و ظلم و ستم خود عليه آنها استفاده مي‌كنند از اين موضوع حسابي ذوق زده شده‌اند و روزنامه آنلاين اسرائيلي «‌تايمزاف ايزرل»‌ اين خبر را منعكس كرده است.
  تلويزيون مصر از ديرباز سابقه ساخت سريال‌هايي با مضمون ضدسامي و ضدصهيونيستي داشته است. در سال 2002 ميلادي، مصري‌ها سريال تاريخي «شواليه بدون اسب» را ساختند، اين سريال بر پايه سند «پروتكل بزرگان صهيون» ‌ساخته شد؛ كتابي جنجالي كه يهوديان را به عنوان توطئه‌گران در سطح جهاني ترسيم مي‌كند. ساخت اين سريال در آن زمان منجر به آن شد كه اسرائيل سفير خود را از قاهره فرا بخواند و وزارت امور خارجه آمريكا نيز مصر را محكوم كند. سريال مصري «تيم ناجي عطاءالله» در سال 2012 ميلادي نيز مضموني تمام و كمال ضدصهيونيستي داشت. حالا سريال ماه رمضان امسال مصر براي مصري‌ها يك تابوي بزرگ را مي‌شكند چراكه نوعدوستي و همزيستي مسالمت‌آميز يهودي‌ها را مي‌ستايد اما در مقابل دين اسلام را متمايل به افراط‌گري نشان داده و مسلمانان را تخطئه مي‌كند.
  برخي از مردم مصر در فيس‌بوك خود از هم‌اكنون به اين سريال واكنش نشان داده‌اند از جمله آنكه كاربري نوشته است: «يك فاجعه در حال وقوع است.» سريال «محله يهودي‌ها» ‌از پنج‌شنبه اين هفته و همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان در اكثر كشورهاي اسلامي براي مصري‌ها پخش شده اما با اين بازخورد اوليه پيش‌بيني مي‌شود كه اين اتفاق در مصر، واكنش‌هاي منفي زيادي را در پي داشته باشد.

115  



۲۴/۰۳/۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 244]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن