تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798113845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسته شاد شبکه مستند برای رمضان


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


برنامه های متنوع از شبکه مستند؛
بسته شاد شبکه مستند برای رمضان
شبکه مستند برای ماه رمضان مستندهای شاد و نشاط‌انگیزی تدارک دیده که از میان آنها می‌توان به مستند «به رنگ فوتبال» با اجرای مزدک میرزایی اشاره کرد.



به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، روز گذشته امیر تاجیک مدیر شبکه مستند در جمع خبرنگاران، ویژه‌ برنامه‌های این شبکه در ماه مبارک رمضان را معرفی کرد و از توافق‌ با دبیرخانه جشنواره فیلم کودک و نوجوان برای تولید مستندهایی درباره کودکان و نوجوانان خبر داد.   شبکه مستند ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان را از یک روز پیش از شروع این ماه آغاز می‌کند و یک روز بعد از عید سعید فطر به پایان می‌رساند.
  بر اساس توضیحات تاجیک، تلاش شده برای این ماه ضمن توجه به شعار افطاری ساده، مستندهای شاد و جذاب تدارک دیده شود؛ چرا که شبکه مستند امکان پخش هیچ نوع برنامه‌‌ای را ندارد و باید صرفا آثار مستند به مخاطبان خود ارائه کند.
  این شبکه در ماه مبارک رمضان هر روز ده ساعت برنامه پخش می‌کند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به مستند به رنگ فوتبال، مجموعه ایران، یک ماه یک ستاره و گلستانه اشاره کرد.
  مستند به رنگ فوتبال نتیجه همکاری 30 کشور است. به گفته تاجیک، طی جلسه‌ای در معاونت برون‌مرزی تلویزیون قرار بر این شد همه کشور‌های شرکت‌کننده در این جلسه، مستند کوتاهی درباره فوتبال تولید کنند و بعد همه این مستندها را در اختیار یکدیگر قرار بدهند. مستندهای ساخته شده توسط این کشور در قالب یک مجموعه با اجرای مزدک میرزایی در ماه مبارک رمضان به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.در این مستند داستان‌های واقعی درباره فوتبال از سراسر جهان ارائه می‌شود. زندگی، دلمشغولی‌ها و بخشی از زندگی شخصی فوتبالیست‌های جهان، بازی‌های باشگاهی، بازی‌های ملی، حضور هواداران در این بازی‌ها و ماجراهایی از این دست به نمایش درمی‌آید.
  مجموعه ایران نیز از دیگر آثار شبکه مستند برای ماه مبارک رمضان است که شامل گزارش‌های مستند کوتاه با مضامین فرهنگی‌ و گردشگری است که توسط مستندسازان شهرهای مختلف کشور تولید شده است. در این مستند مکان‌های دیدنی، جاذبه‌های گردشگری، هتل، صنایع دستی، بازی‌های محلی، موسیقی بومی و غذاهای محلی مناطق مختلف کشور معرفی می‌شود و به نمایش درمی‌آید.   مجموعه مستند «یک روز یک ستاره» بر اساس توضیحات مدیر شبکه مستند، در هر قسمت زندگی یک هنرمند برجسته از جمله بازیگر، نویسنده، موسیقیدان یا یک ورزشکار را از سحر تا افطار به نمایش می‌گذارد و رفتارها و اقدامات خیرخواهانه و بشردوستانه آنها را نمایش می‌دهد. بر اساس توضیحات تاجیک، مستندها‌یی چون گلستانه و سیمرغ از جمله آثاری هستند که با استفاده از تصاویر آرشیوی تولید شده‌اند.
  وی در این باره گفت: آرشیو تلویزیون از تصاویر متنوع و ارزشمندی برخوردار است که می‌توان از آنها استفاده کرد. از این تصاویر برای ساخت مستندهایی درباره ماه‌رمضان در جبهه‌ها، ماه رمضان در بیمارستان‌ها و مواردی از این دست بهره گرفته‌ایم.
  مستندهایی درباره روزه در ادیان و مذاهب مختلف از دیگر تولیدات شبکه مستند است که در ماه مبارک رمضان از این شبکه به نمایش درمی‌آید.
  خدا از نگاه کودکان تولید مستندهایی درباره کودکان و نوجوانان می‌تواند فضای تازه‌ای در شبکه مستند به وجود بیاورد. این شبکه برای ماه رمضان «پایین‌تر از ابرها» را تدارک دیده که به نظر کودکان درباره خدا می‌پردازد. این مجموعه مستند که در مهدهای کودک تولید شده، پاسخ کودکان به سوالاتی نظیر اگر جای درخت بخشنده بودی چه کار می‌کردی؟ و اگر پلیس نبود چه می‌شد؟ را نمایش می‌دهد و از همه مهم‌تر برداشت و فهم کودکان از خدا را طرح می‌کند.
  به گزارش جام جم آنلاین، مستند «صادره از ایران» نیز از دیگر برنامه‌های شبکه مستند در ماه رمضان است که گویش اقوام ایرانی، خوراک و پوشاک و زندگی آنها را بررسی می‌کند. میان‌برنامه‌های مستند، خاطرات رزمندگان از ماه رمضان در جبهه‌ها، راهپیمایی اربعین و چند مستند سیاسی و اجتماعی از جمله سری جدید یک لقمه نون، اعتکاف، اهل ثریا و اهل ایمان اشاره کرد. مستند بخشش مریم درباره مادری که قاتل فرزندش را پای چوبه دار می‌بخشد، مستند طعم سیب که ملاقات علی لهراسبی با خانواده مرحوم مرتضی پاشایی را روایت می‌کند و خرده‌های مینا که درباره سفر زیارتی 40 نفر از مردم شهرهای مختلف عراق به مشهد مقدس است از دیگر آثاری است که برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است.
  مدیر شبکه مستند درباره عملکرد این شبکه در شش ماه گذشته نیز به مواردی از جمله کمبود بودجه اشاره کرد و گفت: مستند آینه‌ای است که حقیقت را به نمایش می‌گذارد و ما برای بیان حقیقت در بند خطوط قرمز ساختگی نمی‌مانیم. به‌رغم همه محدودیت‌ها و مشکلات مالی روند تولید را ادامه داده‌ایم.
  تاجیک بخشی از محدودیت‌ها و مشکلات را به نگرش مدیران میانی تلویزیون نسبت داد، بر بذل توجه رئیس سازمان صدا و سیما به شبکه و آثار مستند تاکید کرد و درباره تغییراتی که با همه مشکلات مالی ایجاد شده، گفت: توانستیم از نظر فنی و تهیه امکانات گام‌های مثبتی برداریم. تغییر کیفیت تصویر شبکه مستند به تصویر عریض از آن جمله است و نیز تلاش برای تبدیل شبکه مستند به شبکه‌ای تمام دیجیتال نیز در همین ارتباط صورت می‌گیرد. گرچه طی سه ماه گذشته دریافتی محدودی از معاونت سیما داشته‌ایم، اما در هر صورت معتقدم مدیریت بودجه از میزان بودجه اهمیت بیشتری دارد.
  تاجیک از جلب نظر سازمان‌ها و نهادهای مختلف برای تولید برنامه‌های مشارکتی خبر داد و گفت البته این مشارکت همسو با اهداف مشترک سازمان صدا و سیما و نهاد مشارکت‌کننده انجام و به تجمیع عملکردها و هم‌افزایی منجر می‌شود. مثلا اگر قرار باشد بر مبنای اهداف ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) مستندی ساخته شود، نهادهای متعددی می‌توانند با ما همکاری و مشارکت داشته باشند یا همین‌طور درباره گردشگری یا معرفی فرهنگ و اقوام ایرانی.   115  



۲۴/۰۳/۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن