تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812682711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصلب شرايين ( سخت شدن سرخرگها )و رسوب چربي در شريان ها


واضح آرشیو وب فارسی:دکتر سلام:
heart_rhythm
سالها رژیم غذایی نامناسب و فعالیت کم سبب فساد تدریجی دیواره های شریاناهایی می شود که خون را به قسمتهای مختلف بدن می رسانند . رسوبات چربی به دیواره های شریانها می چسبند به طوری که تشکیل ضایعاتی را می دهند که به خاطر آن ممکن است زخمهایی به وجود ایند . به علاوه دیواره رگها ، خاصیت ازتجاعی خودشان را از دست داده ، با ریک و سخت می شوند در حالی که آنژین ممکن است سبب پیشرفت ضایعاتی در شریان های کرونری شود  و فساد چربی در شریان هعا زمینه خرابی شریان های دیگر و در قسمتهای دیگر بدن را فراهم کند . این امر را اساسا برای هر یک از شریانها که در نظر بگیریم یکسان است .
شاید خطر نک ترین فساد تدریجی شریان این واقعیت باشد که این معضل به آرامی  و بدون آگاهی ما رخ می دهد . فاجعه ناگهانی ، زمانی است که یک رگ حساس پاره می شود یا یک لخته خون در محل آسیب دیده شریان تشکیل می شود نتیجه آن ممکن است خونریزی ( خون ریزی داخل بافتها ) و قسمتهایی که  توسط شریان مربوطه تغذیه می شدند باشد و از تغذیه و اکسیژن ضروری محروم می شوند ، بنابراین از بین خواهند رفت این اتفاق می تواند در همه ی قسمتهای بدن رخ دهد اما جاهای خاصی که به طور ویژه آسیب پذیر باشند مانند شبکیه چشم ، شریان های کوچک می توانند پاره شده ، خونریزی کنند که این منجر به از دست دادن قدرت بینایی میشود و اگر مشکل شدیتر شود نهایتا به کوری می انجامد  در مغز این فرایندباعث صدمه خواهد شد .
وقتی که منطقه ای از بافت مغز فاقد خون باشد قسمتهای صدمه دیده از بین خواهد رفت . نهایتا این عامل منجر به اختلال در عمل آن شده ، در پاها این مشکل  منجر به درد عضلانی شده مشکلاتی برای التیام پذیری به وجود می آید ، به طوری که زخم های پا یا حتی قانقاریا در انگشتان پاهای شما ممکن است پیشرفت کند . تمامی این مشکلات در افرادی که سیگار زیاد استعمال می کنند یا دچار بیماری دیابت هستتند شدید تر است زیرا این افراد  به طور خاصی مسترد بیماریهای عروقی هستند .
تصلب شرایین اگر همراه با فشار خون بالا باشد ، بسیار خطر ناک است  ، زیرا فشار وارده به دیواره رگهای فاسد احتمالا به طور خاصی منجر به پارگی رگها می شود . این دو با هم اتفاق می افتند چون فشار برای رساندن خون از طریق رگهای خونی کم شده به وسیله تصلب شرایین  نیاز به بالا رفتن دارد .این شرایطی است که شما می توانید با پذیرفتن یک سبک زندگی  خطر بیماری  قلبی  عروقی را کاهش دهید . قبل از اینکه از علائم بیماری  رنج ببرید .
atrial_fibrillation

توصیه ای که برای بیماری آنژین  اگر واقعا از علائم این بیماری رنج نمی برید . شاید قادر به انجام تمریات بیشتری باشید و این برای مبارزه علیه بیماریهای تصلب شرایین خیلی اهمیت دارد .  همه ی ما باید مانند نیاکان خود هر روز کیلومتر ها پیاده روی کنیم افرادی اکه این کار را انجام می دهند به احتمال قوی کمتر دچار هر گونه علائم بیماری قلبی عروقی می شوند   ، همچنین لازم است که از سیگار دست بردارید اگر چه تا حالا این کار را نکرده اید . مشکل شما در ابتدا از فقدان اکسژن است ، اکسیژن خون افراد سیگاری 20درصد کمتر از غیر سیگاری ها است . علاوه بر سیگارکشیدن احتمال علائم شریان ها را افزایش خواهد داد .
9-6 چربی خون بالا ( کلسترول خون بالا )
کلسترول خون بالا با بیشترین  اشکالا بیماری قلبی عروقی همراه بوده ، عامل مهمی در خطر حمله قلبی است . مردم کشور های غربی مقدار کلسترول خون خیلی بالاتری نسبت به مردم کشور های غیر پیشرفته دارند . بعضی از مردم زمینه ارثی بای بالا رفتن سطح چربی خون در خودشان احساس می کنند . این افراد به طور خاصی نست به بیمایهای قلبی آسیب پذیر هستند  .

23 خرداد 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دکتر سلام]
[مشاهده در: www.hidoctor.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن