تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820009983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختلاف میان سازمان امور مالیاتی و اصناف


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اختلاف میان سازمان امور مالیاتی و اصناف


تعیین تکلیف نهایی مالیات اصناف این هفته صورت می گیرد، اما اصناف این اعداد و ارقام را قبول ندارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس اتاق اصناف ایران از اختلاف ۱۱ درصدی سازمان امور مالیاتی و نمایندگان اصناف بر سر مالیات خبر داد و گفت: مالیات اصناف این هفته تعیین تکلیف نهایی می شود.   افزایش مالیات از سوی سازمان امور مالیاتی ۲۰ تا ۲۵ درصد تعیین شده، اما اصناف این عدد و ارقام را قبول ندارند؛ بنابراین چانه‌ زنی ادامه دارد.   در برنامه پیشخوان خبر ساعت 18:30 شبکه خبر، علی اصغر تراب احمدی، کارشناس مسائل مالیاتی، و درستی، معاون امور مالیاتی اتاق اصناف، شرکت کردند.   مهم ترین بخش های این خبر به این ترتیب است:
درستی

 درستی:
* توافق باید دو سویه باشد. ما اعتقاد داریم باید مالیات بر درآمد باشد نه بر ثروت. ما می گوئیم می بایست جدولی مشخص شود.  * تا کی قرار است این مالیات بالا برود. افزایش باید تعاملی و دوسویه باشد. در وضع کنونی باید اعتماد و اعتمادسازی نهادینه شود.   *صندوق پوز الان بزرگ ترین مشکل است. با توافقی که شده است کسانی که برای نصب صندوق مراجعه می کنند، شامل معافیت مالیاتی می شوند. پس از توافق، سازمان در کمترین زمان مالیات خود را دریافت می کند.
* وضع بازار پارسال مشخص بوده است و باید بر اساس آن مالیات گرفته شود. به کسانی که مالیات نمی دهند یا فرار مالیاتی می کنند باید فشار وارد شود، اما الان تمام فشارها به اصناف وارد می شود.  
تراب احمدی

تراب احمدی:
* مالیات قسمتی از دارایی افراد حقیقی و حقوقی جهت تامین مخارج عمومی به موجب قانون است که توسط دستگاه دولتی وصول می شود. اجتناب مالیاتی و فرار مالیاتی از راهکارهای قانونی و غیر قانونی است که ناشی از فرهنگ مالیاتی است.   * عملکرد مالیات در اقتصاد مشخص نیست؛ این باور باید نهادینه شود. مثلا یکی از «مصادیق عملکرد مالیات» توزیع عادلانه ثروت، ثبات اقتصادی، افزایش سرمایه گذاری، کاهش بی کاری، حفظ محیط زیست و ... است؛ کلیه رویدادهای مالی اصناف در تولید ناخالص اثر مثبت داشته باشد. باید به مالیات اعتقاد داشت و بایستی اطلاعات مالیاتی شفاف سازی شود.
  درستی:
* اصناف همه دارای شناسنامه اند و فرار مالیاتی ندارند. فرار مالیاتی جایی است که شناسنامه نباشد. آنکه خوب کار کرده است بایستی مالیات بدهد؛ اما افزایش مالیات آن هم به فرم سالیانه چه معنایی دارد. اصناف خودشان با دست خودشان می روند با کمترین هزینه مالیات خود را می دهند.       
تراب احمدی: * معمولا با توجه با اقتصاد سایه مالیات واقعی داده نمی شود .اما ایا تمام اصناف به تکالیف قانونی خود عمل می کنند .اما وقتی که رعایت  نمی کنند قانون به سازمان این اجازه را داده است که تعیین دقیق انجام دهند .ما خود را جدای از اصناف نمی دانیم.    
  درستی:
* ما می گوئیم اگر فردی ادله داشت که مثبت کار کرده است باید مالیات بدهد. اما برای تولیدکننده الان چه تدبیری اندیشیده شده است؟ تولیدکننده الان در کل کشور با مشکل رو به روست و بایستی اعتماد برقرار شود.
* سازمان باید به تعهدات دیگر خود عمل کند. ما باور داریم که وضع در نظر گرفته شود. ما می گوئیم کسی که فعالیت صنفی دارد باید مالیات بدهد.    


شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 280]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن