تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ كس نيتى را در دل پنهان نمى‏كند، مگر اينكه خداوند آن نيت را (در رفتار و كردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799086257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در نشست سازمان امور مالیاتی، وزارت تعاون و اتاق تعاون تأکید شد انتقاد از عدم وحدت رویه در اجرای 25 درصد تخفیف مالیاتی تعاونی‌ها/ توافق برای حل مشکلات مالیاتی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در نشست سازمان امور مالیاتی، وزارت تعاون و اتاق تعاون تأکید شد
انتقاد از عدم وحدت رویه در اجرای 25 درصد تخفیف مالیاتی تعاونی‌ها/ توافق برای حل مشکلات مالیاتی
اعمال تخفیف 25 درصد مالیات ابرازی تعاونی‌ها،برگزاری نشست‌های فصلی رئیس سازمان مالیاتی با تعاونی‌ها و خرسندی از شفافیت رویدادهای مالی این بخش از محورهای مهم نشست وزارت تعاون، سازمان امور مالیاتی و نمایندگان اتاق تعاون ایران بود.

خبرگزاری فارس: انتقاد از عدم وحدت رویه در اجرای 25 درصد تخفیف مالیاتی تعاونی‌ها/ توافق برای حل مشکلات مالیاتی



به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در نشست معاون امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه جمعی از مدیران اتحادیه‌ها، شرکت تعاونی و هیئت رئیسه اتاق تعاون ایران با رئیس سازمان امور مالیاتی و معاونین این سازمان مسایل و مشکلات تشکل های تعاونی در حوزه مالیاتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در این نشست که سازمان امور مالیاتی میزبانی آن را بر عهده داشت سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به قابلیت‌ها و توانمندی‌های بخش تعاون گفت: بخش تعاون فی نفسه بخش توانمند و دارای شبکه های عظیمی از فعالان حوزه های مختلف تولیدی، اقتصادی، بازرگانی است.
کلانتری با تاکید بر شفافیت مالی تعاونی‌ها در ثبت و رویداد نگاری مالی شان و عدم فرار مالیاتی این بخش از اقتصاد کشور اذعان کرد: تعاونی‌ها در پرداخت به موقع مالیات نسبت به سایر بخش‌ها پیش رو بوده و می‌توان از این بخش به عنوان پیشروان و پیشقراولان پرداخت مالیات یاد کرد.
وی به موضوع مشکلات مالیاتی در حوزه تعاونی‌های مصرف، مرزنشین و اتحادیه و شرکت‌های تعاونی تامین نیاز پرداخت و خواستار رسیدگی جدی به مسائلی از قبیل کوتاه نمودن صدور گواهی ارزش افزوده، پذیرش خود اظهار تعاونی‌ها شد.
کلانتری چندگانگی و عدم وحدت رویه در اجرای تبصره 6 ماده 105 قانون مالیات های مستقیم مبنی بر 25 درصد  تخفیف مالیاتی برای شرکت‌های تعاونی و تقسیط مالیات برای شرکت‌های تعاونی و بخشش جرائم و دیر کرد مالیات شرکت های تعاونی را از مهمترین چالش‌های مالیاتی برشمرد و به معضلات اعمال معافیت مالیاتی شرکت‌های تعاونی در بخش کشاورزی و صنایع وابسته و تامین نیاز تولید کنندگان اشاره کرد.
در ادامه نشست، نماینده هیات رئیسه اتاق تعاون ایران و دیگر تشکل‌ها نیز به ارائه مسائل و چالش‌های مالیاتی پیش روی شرکت‌های تعاونی در حوزه‌های تخصصی پرداختند.
در ادامه نشست، ریاست سازمان مالیاتی با ابراز خرسندی از برگزاری چنین نشستی به لزوم فرهنگ سازی و بحث قانونی بودن مالیات اشاره کرد و به  فرآیند اجرایی مالیات برارزش افزوده حلقه واسط بین تولید کننده و مصرف کننده پرداخت.
وی همچنین به اهمیت ایفای دستگاه‌های دولتی بویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت در همراهی اصناف مختلف و حرف آن برای استمرار نهضت مالیات تاکید کرد.
عسکری در ادامه با اشاره به تدوین لایحه نظارت بر صندو‌ق‌های فروش و ارایه آن به دولت، لازمه تحقق مالیات ارزش افزوده را الزامی بودن اصناف در دارا بودن صندوق دانست.
وی از اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی درخواست کرد تا به سازمان مالیاتی به عنوان دستگاه مجری در رفع مسایل پیرامونی شرکت‌های تعاونی در حوزه مالیات کمک کنند.
وی شفافیت رویدادهای مالی شرکت‌های تعاونی را به عنوان مزیتی برای اعمال بخشودگی جرائم مالیاتی تعاونیها بیان کرد و گفت: برای بخشودگی آنها با نظر مساعد با توجه به اختیارات سازمان اقدامات و مساعدت های لازم  به عمل خواهد آمد و صدور گواهی ارزش افزوده در صورتی که شرکت های تعاونی مشکل بدهی مالیاتی نداشته باشند پروسه در حداقل زمان صورت می‌گیرد.
وی در ادامه به بحث  علی الراس بودن دفاتر اشاره کرد و گفت: این مورد در طرح نظام مالیاتی حذف شده و طی سالهای آتی دیگر با چنین موضوعی شرکتها روبرو نخواهند بود و اطلاعات فروش و درآمد و گردش مالی ملاک عمل ممیز مالیاتی قرار خواهد گرفت.
عسکری به بحث پرداخت تسهیلات بانک‌ها یا ارایه پیش فاکتور اشاره و یکی از اقدامات سازمان مالیاتی کشور را رایزنی با بانک مرکزی برای حذف فاکتور به دلیل اعتبار سنجی تسهیلات توسط بانک‌ها عنوان کرد.
وی تصریح کرد: در مورد تقسیط بدهی مالیاتی تعاونی‌ها نیز برای شرکت‌های تعاونی در دو حوزه عملکردی و ارزش افزوده نیز حداکثر مساعدت با توجه به اختیارات قانونی سازمان مالیاتی به عمل خواهد آمد، همچنین به منظور ایجاد وحدت رویه در اعمال تخفیف 25 درصد مالیات ابرازی تعاونی‌ها نیز بخشنامه‌ای طی روزهای آتی برای واحدهای مالیاتی سراسر کشور ابلاغ خواهند کرد.
انتهای پیام/ک

94/03/14 - 12:49





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن