تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815482647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بناهای تاریخی ری نفس آخر خود را می‌کشند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رئیس مرکز ری‌شناسی:
بناهای تاریخی ری نفس آخر خود را می‌کشند
رئیس مرکز ری‌شناسی گفت: 176 بنای تاریخی در ری وجود دارد که به جز تعدادی مابقی به دست فراموشی سپرده شده و در حال تخریب هستند.
خدیجه فتحی رئیس مرکز ری‌شناسی در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  با بیان اینکه بیش از 176 مکان تاریخی در ری شناسایی شده ، اظهار کرد:  بسیاری از این اماکن هیچ‌گاه مورد بازدید شهروندان و گردشگران قرار نگرفته و درحال تخریب هستند.


وی با اشاره به اینکه گردشگران به طور عمده از برج طغرل  و چشمه‌ علی بازدید کرده و اطلاعی نسبت به سایر اماکن تاریخی ری ندارد، افزود: آتشکده ری، اسودان، تالاب عشق‌آباد، کاروان‌سراهای عباسی و دوقلو از دیگر اماکن تاریخی ری است که قدمت تاریخی بالایی داشته اما از بازدیدکنندگان بسیار کمی برخوردار است.


فتحی درادامه با اشاره به تخریب خانه صوفی رازی و عدم رسیدگی و توجه به این مکان تاریخی گفت: خانه صوفی رازی که روزی محل رصد آسمان توسط این شخص بود اکنون با بی‌توجهی مسئولان شهری و اداره میراث فرهنگی مواجه شده و در حال تخریب است.


رئیس مرکز ری‌شناسی در پایان با بیان اینکه آثار تاریخی و باستانی هر شهر بعنوان سند و هویت شهری آن شهر محسوب می‌شود، گفت: مدیریت شهری باید نگاه ویژه‌ای نسبت به وی داشته و برنامه ریزی‌های مناسبی جهت حفظ میراث باستانی کند.


انتهای پیام/






۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن