تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815342055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جانشين دارو هاي آسم


واضح آرشیو وب فارسی:دکتر سلام:
Asthma-1
برای کاهش شدت و حمله های آسم ، شما ممکن است مجبور باشید در هر فضایی از زند گی تان وارد عمل شوید . برای بیشتر افراد مبتلا به آسم تعداد زیادی عوامل وجود دارد و به ندرت بر طرف کردن تمامی آنها امکان پذیر است . به هر حال ، برای به حداقل رساندن مشکلات کار های زیادی را می توان انجام داد .
(الف) تنفس
بسیاری از افراد مبتلا به آسم یک روش تنفسی را توسعه می دهند که تند و کوتاه است و در عین حال از بخش های بالایی قفسه سینه و شانه ها استفاده می کنند . این تنفس می تواند ایجاد حمله را شدیدتر کرده کنترل بیمار را برروی مشکلات کاهش دهد . شما باید به« تنفس با شکم » روی آورید که تنفسی آهسته و عمیق است مانند تنفس کودکی که د رخواب است .
بهترین راه توسعه کنترل تنفس و قدرتمند کردن ماهیچه های تنفسی شکم درسهایی خوانند گی همراه با تمرین با یک معلم شابسته است . اگرر شما نتوانید خود را یک خواننده تصور کنید ، یکی از ساز های بادی از قبیل قره نی ، فلوت ، ساکسیفون ، ترو میت را برای تمرین انتخاب کنید ، به مقدار کافی می توانید هر نوع صدای موسیقی را از این الات در آورید . با دیگر ، شما احتیاج به یک مربی خوب خواهید داشت ، زیرا ارزش آن برای فرد مبتلا به آسم بسیار زیاد است . اینکه شما فکر می کنید هر گز نمی توانید در این کار پیشرفت داشته باشید اهمیتی ندارد ، یا اینکه فکر کنید که شما شنوندگان نا امید کمنده ای دارید . شما این طور تصور کنید که از خلاقیت موزیک لذت زیادی می برید وآسم شما به صورت زاید الوصفی می تواند بهبود یابد . شما علاقمند به ادامه آن برای کار کردن روی تنفس خود شده اید ، برای اینکه هدف اولیه برای نواختن نی زنهای نامی نبوده بلکه هدف کاهش شدت حمله های آسم بوده و خوب نواختن در مر حله های دوم قرارداشته است .
خودتان همچنین می توانید ورزشهای تنفسی را بدون استفاده از درس موزیک انجام دهید . بهپشت روی زمین دراز بکشید ، یک دست را روی قفسه سینه بگذارید و دست دیگر را روی شکم ، عمل دم دم را از راه بینی طی دو شماره به آرامی انجام دهید . اگر شما به طور صحیح نفس بکشید احساس می کنید که شکم تان بالا می آید . هوا را از طریق دهان طی چهار شماره بادکرده ( به طوری که هوا به ارامی از یک باد کنک پاره شده خارج می شود ) خارج کنید ، این کار را چندین بار تکرار کنید .
وقتی شما به تنفس شکمی و بالا آمدن شکمتان در هر تنفس عادت کرده اید ، ( قفسه سینه رادر هر نفس بالا نبرید ) ، شما قادر خواهید بود که در وضعیتهای متفاوتی مانند نشسته ، ایستاده ،در هرحا ل راه رفتن یا معلق آن راتمرین کنید  . دست خود را روس شکم و فاصله هایی جهت کنترل به صورتی که به طور صحیح بالا و پایین رود، قراردهید . وقتی به خوبی با شکم تنفس کردید ، تمرین را به شکل دراز کش با وزنه ای که روی معده قرار گرفته ، انجام دهید . در آغاز شروع کار با وزنه دوکیلو و نیمی شروع کند .( مانند کیسه نمک ) و همراه با تنفس کیسه را بالا و پایین ببرید . همین که به بالا بردن وزنه سبک عادت کردید ، به تدریج مقدار وزنه را افزایش دهید تا اینکه بتوانید وزنه 10 کیلویی را با قدرت ماهیچه های سینه و دیفراگم حرکت دهید .
(ب) خشک اندازی
مشکلات تنفسی می تواند توسط تجمع مخاط چسبنده در ریه ها و مجاری برونشی تشدید شود. اگر به مقدار فراوان آب بنوشید و یا مخاط را جاری نگه دارید ، این حالت از بین خواهد رفت . ورزشهای زیر در از بین بردن مسئله می تواند به شما کمک کند، اگر چه باید با مشورت پزشک معالج و فیزیوتراپ خود در مورد روش خشک اندازی که بیشتر مناسب است راهنمایی لازم را حاصل کنید .
برای این ورزشها شما به یک کمک نیاز دارید و تخت شیب دار یا نیمکتی را که یکطرف آن حدود 40 سانتی متر بالاتر باشد آماده کنید . از بالش برای راحتی استفاده کنید . بیمار طوری دراز می کشد که پاهایش در یک طرف بالاتر قرار گیرد . شخص کمکی با دست بازی به دنده های پایینی آن می زند ( مانند ضربه زدن به کسی که غذا را از مسیر اشتباه آن بر گشت می دهد ) . ابتدا روی  یک پهلو ضربه به یک سمت سینه زده شود ، سپس روی پهلو دیگر به سمت دیگر تا تشویق به سرفه شود . دوباره به پشت برگشته به طوری که سر بالاتر از پاها قرار گیرد . کمکی ، ضربه دهایی را با کف دست درست کمی بالاتر از ماهیچه های سینه آن می زند . سپس همانطور که بیمار به پشت دراز کشیده این بار مجددا پاها را بالاتر از سر قرار می دهد ، تا حد کمی روی پهلو با کمک بالشهایی قرار می گیرد .  کمی با کف دست به ناحیه بالای نوک سینه ضربه می زند ، مجددا روی پهلوی دیگر برگشته ، تکرار حرکت ادامه می یابد .
exercise

(پ)ورزش
بسیاری از افراد مبتلا به آسم از ورزش پرهیز می کنند زیرا تصور می کنند که در این صورت دچار حمله خواهند شد . با این وجود ورزش به طور صحیح می تواندبسیار سودمند هم باشد . اگر چه امری ضروری و رمز آن رعایت حد اعتدال است ؛ همیشه قبل از شدت یافتن حمله آن را متوقف کنید . هر چه بیشتر این مرحله را رعایت کنید ، بیشتر قادر خواهید بود از حمله قلبی جلوگیری کنید و از سلامتی بیشتری بهره مند خواهید شد .
معمولا دوره های کوتاه یکی دو دقیقه ی با فعالیتهای سریع همراه با استراحت برای افراد مبتلا آسم بیشتنر منایب خواهد بود . زیرا فعالیتهای شدید ادامه دار مانند دویدن زمینه حمله را فراهم می آورد . بازیهایی که دارای شروع و توقف است مانند بد مینتون می تواند خوب باشند، فعالیتهای مانند دوچرخه سواری چنانچه فاصله ی استراحتی میان آن باشد ، خوب است . شنا کردن و قدم زدن هم بسیار عالی است ، به شرط آنکه خود را گرم نگه دارید . قدم زدن تند به همراه تنفس عمیق شکمی در هوای غیر آلوده حداکثر منفعت را دارد . در هر حال ، محافظت خودتان در هوای سرد ضروری است . هرگز ورزشی را در هوای سرد انجام ندهید ، و از شال گردن برای پوشاندن بینی و دهان خودتان در مواقعی که در هوای سرد بیرون میروید ، استفاده کنید .
(ت) استراحت
یک حمله آسمی تجربه بسیار خطر ناکی است ،شدتش ترس را اضافه می کند زیرا مشکلات تنفسی بدتری راا ایجاد می کند . ثابت شده که اگر بتوانید یا یاد بگیرید که واکنشهای اضطراب خود را کنترل کنید ، بسیار سودمند خواهد بود . اگر همزمان هم بتوانید سطح طبیعی احساس فشارتان را کاهش دهید ، احتمالا حملات شما کمتر تکرار می شود . اعتقاد عموم بر این است که نه تنها مردم مضطرب قابلیت بیشتری برای آسم دارند بلکه آن وضعیت به طور کامل ریشه در هیجان دارد . در واقع ، بیشتر احتمال می رود که فشار هیجانی به تنهایی قادر است آسم را ایجاد کند ، اگر چه مکن است علت آن پر تهویه ای باشد ( به بخش 16-12 مراجعه کنید ) ، که در بعضی افراد ایجادحملات آسمی می کند .
یادگیری ورزش یوگا ، نه تنها می تواند قسمتی از ورزش در خور آسم باشد ، بلکه روشهای درمانی و تکنیکهای تنفس ، راه خوبی برای یادگیری استراحت هوشیارانه است . ( به فصل 16 برای روشهای دیگر مراجعه کنید .)
تعطیلات اغلب برای افراد مبتلا به آسم بسیار سودمند است . اگر بتوانید به جاهایی که هوای پاک و تمیز دارد بروید ، می توانید استراحت کنید و مطمئن باشید که برای شما سودمند است . در تابستان به کوهستان بروید و اوقات خود را در مکانهایی با هوای سالم سپری کنید .
تعدادی از متخصصان مراکز تندرستی می توانند همچنین به مردم مبتلا به آسم کمک کنند . در نهایت شما باید تا آنجایی می توانید از قرار گرفتن در محل های عفونی مانند مکانهای سرد اجتناب کنید و مقاومت خود را نسبت به آنها بالا ببرید . زیرا عفونت مشکلات شدید خاصی را برای کسانی که دارای حساسیت تنفسی هستند به وجود می آورد .

22 خرداد 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دکتر سلام]
[مشاهده در: www.hidoctor.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن