تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820860909




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جانشین دارو های فشار روحی


واضح آرشیو وب فارسی:دکتر سلام:
bigstock-Blood-pressure-measuring-Doct-26446037

اگر شما بتوانید همچنین راهی را که باعث کاهش فشار روحی تو زندگی شما است بررسی کنید ، شاید لازم باشد که از پاره ای مسئولیهای خود بکاهید یا بعضی از کار های خودتان را به دیگری واگذار کنید ؛ اینجاست که شانس موفقیت شما بیشتر خواهد شد . ممکن است که به خودتان بگویید که دیگر کافی است ، بنابراین وقت بیشتری برای استراحت خواهید داشت .
(الف) استراحت
استراحت اغلب بری مردمان مختلف امکان پذیر نیست . این واقعیت نباید شما را نا امید کند که به سادگی نمی توانید استراحت را انتخاب کنید. باید یاد بگیرید که گره را خودتان باز بگیرید و دستگاهها و دوره های زیادی وجود دارند که به شما کمک خواهند کرد .
(ب) فعالیت
تحقیق نشان داده که فعالیتها مشخصا تنش ماهیچه ای را کاهش می دهد درکنترل اضطراب بسیار موثر است . بسیاری از مردم تصور می کنند که یک فرد احساساتی می تواند مشکلات خودش را از طریق روشهای روانشناسی حل کند ، اما این امر به کلی واقعیت ندارد . این یک امر غیر واقعی است که در فرهنگ ما باعث جدایی فکر و جسم شده است . در واقع ، تمام آن مشکلات احساسی ، شناسایی خواهند شد . در صورتی که آنها در باره شان بیندیشند که حالت فکر رئی بدن اثر دارد و بدن اثر هایی را  به فکر برگشت می دهد . این دو جدایی شدنی نیستند . شما می توانید روی مشکلات احساسی بدنتان کار کنید .
(پ) رژیم غذایی
بی نظمی تغذیه و تغذیه ضعیف شما ، آسیب پذیری از طریق فشار را افزایش می دهد . حتما از غذاهایی استفاده کنید که بدنتان به آن نیاز دارد
(ت) بی حسی
روانشناسان از این شیوه برای درمان ترسهای بی مورد استفاده می کنند . افراد مبتلا به ترس بی مورد را آموزش می دهند تا به طور کامل استراحت کنند ، سپس آنها را چیز یا موقعیتی که باعث کاهش ترس آنها می شود آشنا می کنند . استراحت از شروع ترس و وجشت جلوگیری می کند ، بنابراین با تکرار موقعیتهای ترسناک بتدریج آن را از بین می برند تا اینکه بکدفعه همه ی آن حالت ناپدید می شود .
اگر ترس بی مورد شما مربوط به عنکبوتها ،  گربه ها و یا سایر موجودات زنده معمولی باشد ، می توانید خودتان ترتیب بی خیالی را بدهید . اما قبل از شروع باید یاد بگیرید که به استراحت عمیق دست یابید .. وقتی شما نحوه استراحت را فرا گرفتید به انتخاب استراحت آن را برای خودتان تمرین کنید و زمبینه ترس خودتان را بررسی کنید تا به علت آن پی ببرند . اگر آن عنکبوت است ، با کتاب یا ویدئو درباره عنکبوت کار خود را شروع کنید . تا به آنها خو بگیرید . هر چه قدر می توانید در باره آنها به آگاهی تان بیفزائید . سپس به یک باغ بروید و به عنکبوتهای کوچک آزاد  نگاه کنید . هر چه می توانید به آنها نزدیک شوید تا دیگر ترسی نداشته باشید ، دوباره همان رفتار را انجام دهید . در این کار عجله نکنید. به میزانی که اضطرابتان کاهش می یابد ، فاصله تان را با عنکبوت  کم کنید . تمرین استراحت را مرتب تکرار کنید تا شما به استراحت کامل دست یابید . هر چند وقت تمرین را تکرار کنید ؛ بندریج شما قادر خواهید شد به عنکبوتهای بزرگتر ، بدون هیچ گونه ترسی ،  نزدیک شوید . در نهایت ، شما تا آنجا پیش می روید که می توانید عنکبوت را با کمترین ترسی لمس کنید و آنگاه است که ترس شما برای همیشه از بین می رود .
این روندمی تواند بدون هیچ گونه تلاشی اتفاق بیفتد در صورتی که شما بتوانید یک روز تعطیل به کلبه ای که تعداد زیادی عنکبوت در آن است بروید . ما افراد زیادی را می شناسیم که با این روش ترس از عنکبوت را به کلی فراموش کرده اند یعنی در مقابل عنکبوتها شهامت کسب کرده اند .
بی خیالی برای عموم کسانی که از ترس بی مورد و تشویش رنج می برند ، آسانترین رراه کمک به یک بیمار برای جلب دوستی و قرابت است . اگر شما کسی را ندارید که به بیمار کمک کند به منظور آشنایی با یک روانشناس یا پزشک معالج خود مشورت کنید . اگر شما بتوانید روشهای استراحت را یاد بگیرید ، قادر به اجرای آن خواهید بود . کمال موفقیت با یاد گیری استراحت کامل و به کار گیری تدریجی آن آغاز می شود . سعی نکنید که بر بی خیالی بسرعت فائق آیید .
ترس بی مورد شما ممکن است مربوط به جلوی در خانه باشد. تنرین لبرون رفتن را سعی کنید با دو دست خود انجام دهید ، و در را پشت سر خود ببندید و چند قدم داخل خیابان بروید و مجدداً بر گردید . روش تمرین استراحت خود را در جلو درباغ  تمرین کنید . این کار را چندین بار تکرار کنید تا خودتان به راحتی بتوانید بتنهایی انجام دهید و نسبت به مهارت انجام این عمل اطمینان لازم را به دست آورید . شما نیاز  دارید این نظام را برای از بین بردن ترس براحتی و آرامش به کار برید . اگر شما این کار را با شتاب انجام دهید ، ترس ممکن است مجدداً برگشت کند .
اگر شما دریافتید بعد از یک پشرفت سریع ، ترستان مجدداً برگشته است ،باید در باره تنفس فکر کنید. تنفس  را تا حدی که می توانید به آرامی انجام دهید . هر چیز دیگری را فراموش کنید . فقط به تنفس خیلی آرام فکر کنید .

21 خرداد 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دکتر سلام]
[مشاهده در: www.hidoctor.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن