تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799022875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امین تارخ بزرگترین شانس بازیگری من بود/عاشق بازی در نقش اول کتاب «من زنده‌ام» هستم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
امین تارخ بزرگترین شانس بازیگری من بود/عاشق بازی در نقش اول کتاب «من زنده‌ام» هستم
گلاره عباسی گفت: علاقه‌ی زیادی به بازی در کاراکتر‌های برجسته‌ی واقعی دارم و یکی از آرزوهایم بازی در نقش «معصومه» کتاب «من زنده‌ام» است.


گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران - سحر قناعتی، امین تارخ و مسعود جعفری جوزانی پایش را به تلویزیون باز کردند و لیلای شیدایی نقطه عطف فعالیت هنری‌اش بود.


نام لیلا برای جوان 33 ساله‌ی سینما و تلویزیون ایران خوش یمن است زیرا با این نام در سینما و تلویزیون وقتی جهان جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد گلاره عباسی سال گذشته با درخشش در سریال «مدینه» خود را به گونه‌ای دیگر به تلویزیون ثابت کرد و اکران شیار 143 پرده‌ای دیگر از شم بازیگری او برداشت.


بدنبال فعالیت این بازیگر در «شهرزاد» حسن فتحی گفتگویی با وی ترتیب دادیم که به شرح زیر است:


*از دوران کودکی‌تان شروع کنیم. چه چیزی بیش از همه از آن روزها در خاطر شما مانده است؟


من فردی خانواده دوست هستم و دوران کودکیم نیز سرشار از خاطرات خانه‌ی مادر بزرگ، دورهمی‌های خانوادگی و پس کوچه‌های قدیمی است. آن‌ زمان هنوز مقوله‌ی مهاجرت پیش نیامده بود و افراد روابط گرم‌تری با هم داشتند و با وجود اینکه خاطرات زیادی از کارتون‌های مختلف در ذهن من است اما پدر‌بزرگ و مادر‌بزرگ بهتری نوستالژی‌های من هستند.


*از روزهای نوجوانی و جوانی‌تان بگویید؟ از کی تصمیم گرفتید وارد عرصه بازیگری شوید؟


من اکنون در دهه‌ی 30 سالگی قرار دارم و قبل از ورود به این دهه استرس فراوانی داشتم و برنامه‌ ریزی‌های بسیار کرده بودم امام زندگی به من نشان داد که خیلی اتفاقی و غیر منتظره است و عقل تو به پرداخت بعضی از مسائل نمی‌رسد دهه‌ی 20 سالگی من نیز پر از ریسک بود و اتفاقات باشکوهی برای من افتاد و من هیچ‌گاه جسارت 15 تا 25 سالگی‌ام را نداشتم و به همه‌ی افراد توصیه می‌کنیم که باید قدر این دوره از زندگی را دانست.


در مورد نحوه‌ی ورودم به  بازیگری هم باید بگویم که من از ابتدا عاشق این عرصه بودم در راهنمایی به عضویت حوزه‌ی هنری و تئاتر درآمدم و در دانشگاهم همین رشته را ادامه دادم. بعد از تحصیلات دانشگاهی به کلاس‌های امین تارخ رفتم و الان هم در خدمت سینما و تلویزیون هستم.


*امین تارخ چگونه استادی است و کار کردن با او چقدر در ادامه‌ی روند بازیگری شما نقش داشت؟


من همیشه می‌گویم بزرگترین شانس بازیگری من کار کردن با امین تارخ بود. تارخ علاوه بر منش و اخلاق خوبی که دارد برای هنرجوهایش دلسوزی می‌کند و من نه تنها در دوره‌ی آموزش بلکه در طول کارهایم هم از او راهنمایی می‌‌گیرم و به خودش هم گفته‌ام که سعی می‌کنم با انتخاب درست کارها شاگرد خوبی برایش باشم.


*شما فعالیت تلویزیونی خود را با سریال «در چشم باد» شروع کردید اما بیشتر منتقدان «شیدایی» را نقطه عطف بازیگری شما می‌دانند نظر خودتان در این باره چیست؟


در تلویزیون «شیدایی» و در سینما «اشیاء از آنچه که می‌بینیم به ما نزدیکترند» نقطه عطف کارهای من بودند و شرایط بازیگریم بعد از این کارها به کل تغییر کرد.


*مدینه هم اثر قابل توجهی از شما بود:


«مدینه» سبب شد نگاه جامعه‌ی هنری به اینکه من می‌توانم نقش منفی بازی کنم  تغییر کند و بابت این اعتماد از سیروس مقدم تشکر می‌کنم.


*شما از معدود بازیگران ایرانی هستید که از جشنواره بین‌المللی جایزه گرفتید. موقعی که نام شما را در روسیه صدا زند چه حس و حالی داشتید؟


گرفتن جایزه در روسیه برای من خیلی غیر منتظره بود و هرگز آمادگی آن را نداشتم در آن زمان 30 اثر و تنها 1 جایزه بازیگری وجود داشت و من خودم گفتم این داوران کارهای من را ندیده‌اند و من را نمی‌شناسند پس احتمال جایزه بردن من خیلی کم است اما آن‌ها «لیلا»ی اشیاء را دیده بودند و مورد توجهشان قرار گرفته بود وقتی نام من را بالای سن صدا زند متوجه هیچ چیز نبودم و تنها با صدای فریاد نرگس آبیار به خود آمدم.


*دریافت این جایزه تا چه حد در روند ادامه فعالیت شما تاثیر داشت؟


شانس و آرزوی هر بازیگر گرفتن جایزه از جشنواره‌های بین‌المللی است و من هم از این موضوع مستثنی نیستم. واضح است که هر اتفاقی تاثیری بر روحیه‌‌ی انسان دارد و من هم از بابت این موضوع بسیار خوشحال و امیدوار شدم.


*در مورد «شیار 143» کمی صحبت کنید، این فیلم هم برای شما خاطره ساز بود؟


 من به لحاظ سینمایی، اعتقادی و ملی به فیلم «شیار 143»افتخار می‌کنم و به نظرم این فیلم قصه‌ای را روایت می‌کند که برای دهه 60 و 70 جذاب است اما خود من فیلم «اشیاء از آنچه که می‌بینیم به ما نزدیک‌ترند»، را بیش از «شیار» دوست دارم زیرا حس می‌کنم این فیلم خودم است.


در کل من در زندگی کاری به سه اثر «شیدایی»، «شیار 143» و «اشاء» مدیون هستم.


*دوست دارید با چه کارگردانی کار کنید؟


من هرگز درگیر نام‌ها نیستم و علاقه به کارکردن با کارگردانان خلاق را دارم هر ساله شاهد آن هستیم که در بخش نگاه نو جشنواره فجر کارگردانان خلاقی به سینما معرفی می‌شوند که می‌توانی به آن‌ها اعتماد کنی و اثری جذاب خلق شود من دوست دارم با آدم‌های خلاق کار کنم حتی اگر بی نام و نشان باشند.


*نقشی هست که به شدت علاقه‌مند به ایفای آن باشید؟


من دلم می‌خواهد زندگی افراد واقعی و بزرگ را بازی کنم مثلا یک خانم برجسته ‌ای که می‌خواهند در مورد آن فیلم بسازند که می‌تواند یک نقاش یا یک زن مبارز باشد.


*فیلم‌های سی‌و‌سومین جشنواره‌ی فجر را دیدید؟ تا چه حد امیدوار کننده بود؟


من فیلم‌ها را دیدم اما در جایگاهی نیستم که بتوانم تا این حد تخصصی صحبت کنم.


*به نظر شما سینمای ایران را با چه شخصیت‌هایی می‌شناسند؟


علاقه‌ی زیادی به پاسخگویی به این سوال ندارم زیرا یکسری از کارگردانان در سطح جهانی عملکرد موفقی از خود نشان داده‌اند مانند کیا رستمی یا فرهادی اما لزوماً آن‌ها بهترین نیستند و ممکن است کارگردانان دیگری هم باشند که گمنام‌ترند و نمی‌توان گفت که نفر اول سینمای ایران کیست؟


*اهل کتاب خواندن هستید؟


من به شدت اهل مطالعه هستم و همیشه یک کتاب در دست من قرار دارد بسیار دوستدار مطالعه‌ی رمان و زندگی‌های واقعی هستم و کتاب‌خواندن حالم را خوب می‌کند.


*آخرین کتابی که خوانده‌اید چه چیزی بوده است؟


در حال حاضر مشغول مطالعه‌ی کتاب «فرصت دوباره» گلی ترقی هستم قبل از آن هم کتاب  «من زنده‌ام» که دوباره‌ی یک زن مبارز بود و «نوجود» که یک دختر یمنی بود را مطالعه کردم، لازم است بگویم که علاقه‌ی زیادی به بازی نقش «معصومه» کاراکتر اصلی کتاب «من زنده‌ام» دارم من کتابی که در مورد زندگی یک زن نقاش ایرانی بود از دوران دبیرستان دارم و هرگاه از چیزی خسته می‌شوم به آن مراجعه می‌کنم و از آن الگو می‌گیرم.


*رابطه‌ی شما با موسیقی چطور است؟


به شدت ادبیات، با موسیقی انس ندارم اما موسیقی در گوشه‌ای از زندگی روزانه‌ام قرار دارد و با صدای شجریان‌ها ارتباط خوبی برقرار می‌کنم.


*اولویت شما در زندگی چیست؟


خانواده و کار اولویت‌های من هستند و هیچ موقع تصمیم به کمرنگ کردن کار در زندگیم نمی‌گیرم مگر اینکه به اجبار بازنشسته‌ام کنند (با خنده)


*گلاره عباسی قله‌ای برای بازیگری‌اش ترسیم کرده است؟


من انسانی هستم که پله‌پله جلو می‌روم از زمان راهنمایی با تئاتر شروع کردم و در دبیرستان و دانشگاه و کلاس‌های بازیگری امین تارخ بازیگری را ادامه دادم مدتی دستیار کارگردان بودم و الان دوباره بازیگری می‌کنم.


جالب است بگویم که جذاب‌ترین تجربه‌ی کاری من همکاری با مرضیه برومند بود که لحظه به لحظه خاطرات «خونه‌ مادر‌بزرگه» و «آرایشگاه زیبا» را برای من زنده می‌کرد.


آدم‌های مدل من مقطعی فکر می‌کنند و قله‌ای برای حرفه‌ی خود قرار نمی‌دهند قله‌ی من در زمان طولانی جواب می‌دهد.


*شیرین‌ترین و تلخ‌ترین خاطره‌ی زندگی شما؟


معمولا تلخ‌ترین‌ها از دست دادن عزیزان است به نظر من تلخی دیگری غیر از این موضوع در دنیا وجود ندارد.


اتفاقات و خاطره‌های خوب هم همیشه شیرین هستند.


*چه رنگی را بیش از همه دوست دارید؟


عاشق آبی روشن هستم.


*احتمالا شما طرفدار تیم فوتبال خاصی نیستید؟!


نه من زیاد ورزشی نیستم و استقلال و پیروزی را قبول ندارم امام به شدت طرفدار تیم ملی هستم و خودم هم هر روز ورزش‌های روزانه انجام می‌دهم.


*ارتباطتان با همکاران بازیگر چگونه است؟


خدا رو شکر ارتباط خوبی با همکارانم دارم و آزاده نامداری دوست صمیمی من است از همین جا برای تمام همکاران عزیزم آرزوی موفقیت دارم


*شما مجرد هستید؟


بله.


*نظرتان راجع به ازدواج چیست؟


ازدواج اتفاق بسیار خوب و مبارکی است و من با وجود تمام سختی‌هایی که این مقوله دارد آن را به جوانان توصیه می‌کنم، خود من هم بسیار به این موضوع فکر می‌کنم.


*اتفاق خوبی که این روزها بین بازیگران خانم افتاده این است که بیشتر آن‌ها مادر شدند، شما هم همین نظر را دارید؟


من هم مادر شدن را دوست دارم و به آن فکر می‌کنم چون از دنیا آمدن خودم راضی هستم دوست دارم شخص دیگری هم آن را تجربه کند.


*چه چیزی شما را خوشحال و عصبانی می‌کند؟


من صداقت را دوست دارم و همچون تمام افراد از اتفاقات خوب خوشم می‌آید و چیزهای زیادی من را عصبانی می‌کند که گفتن و خوادن آن‌ها برای مخاطب خسته کننده می‌شود (با خنده)


*اتفاقی در زندگی شما بوده که کل آن را دگرگون کرده باشد؟


نه-خوشبخاته  اتفاق عجیبی در زندگی شخصی و کاری من نیافتاده است.


*تا به امروز خبری درباره خود شنیده‌اید که از شنیدن آن متحیر شوید؟


من انسان شایعه گریزی هستم اما تا به امروز چیز خاصی هم نبوده، بعضی وقت‌ها نوشته‌هایی می‌بینم که به چشم شوخی و برای خنده به آن‌ها نگاه می‌کنم.


*مدتی است که در سینما و تلویزیون کم کار شده‌اید دلیل آن چه است؟


مخاطب برای من بسیار مهم است دوست ندارم کاری انجام دهم که فرهنگ و شعور مخاطب را زیر سوال ببرد اگر از همکاران هم بپرسید گواهی خواهند داد که برای من رضایت مخاطب و محبوبیت مهم‌تر از پول و ... است.


البته زیاد هم کم کار نبودم بعد از سریال «مدینه» به گروه «شهرزاد» پیوستم.


*در مورد «شهرزاد» و همکاری با حسین فتحی بگویید؟


حسین فتحی کارگردان دقیق و با کیفیتی است و سر‌سری از چیزی نمی‌گذرد. «شهرزاد» هم گروه خوبی دارد و زحمات بسیاری برای آن کشیده می‌شود علی نصریان، شهاب حسینی، مصطفی زمانی و ترانه علیدوستی از همکاران من در این پروژه هستند و به نظرم «شهرزاد» جزو کارهایی می‌شود که می‌توان حرف‌های زیادی در موردش زد.


نقش من هم در این کار متفاوت است.


*صحبت‌هایی درباره حضور شما در «نفس» نرگس آبیار هم شده است؟ صحت دارد؟


بله قرار است من در یک نقش کوتاه برای فیلم نرگس آبیار ظاهر شوم و چند روزی در خدمتشان باشم.


*گلاره عباسی، پدر و مادر، بازیگری را در یک جمله تعریف کنید؟


گلاره عباسی دختری است که یک عالمه آرزوی بزرگ دارد و بازیگری یکی از بزرگترین هدف‌های زندگی و پدر و مادرش عزیزترین فرشته‌های زندگیش هستند و از خدا می‌خواهم سایه هیچ پدر و مادری را از سر فرزندان‌شان کم نکند.


*بزرگترین آرمان شما در زندگی چیست؟


آرزوی شادی و سلامتی برای تمام ایرانیان دارم و امیدوارم کارهای با کیفیت زیادی انجام دهم و برای جامعه مؤثر باشم.


*آخرین صحبت گلاره عباسی در سین جیم:


امیدوارم هنرمندان و مردم با کمک هم فرهنگ‌سازی کنند. مردم تئاتر و فیلم ببینند و کتاب بخوانند.


برای همه‌ی مردم و شما آرزوی موفقیت دارم.






انتهای پیام/






اخبار مرتبط

از مادرانه «علی حاتمی» تا الفت «شیار ۱۴۳»
«نرگس آبیار» موفق به دریافت جایزه از جشنواره فیلم زن در فرانسه شد
«عمو ابراهیم» برای تماشای فیلم «ارغوان» به کاخ جشنواره آمد
"الناز شاکردوست" با "اسب سفید پادشاه" به جشنواره می‌آید
ته قصه‌ام را به تباهی و سیاهی نمی‌کشانم/ کارگردان موظف است به جامعه‌اش امید بدهد
اکران فیلم سینمایی "شیار 143" در خرمشهر
روایت صادقانه، عامل موفقیت "شیار 143" است
فرش قرمز اکران برای "شیار 143" و "مهمان داریم"




۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن