تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 28 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799910091




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فاني 10 روز ديگر استيضاح مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ خرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۴۵ب.ظ)
فاني 10 روز ديگر استيضاح مي‌شود موج-بعد از مدت‌ها مجلس به موضوع استيضاح وزير ورود کرد؛ اما، با صحبت‌هاي نايب‌رييس مجلس پيرامون آيين‌نامه جديد مجلس، استيضاح وزير آموزش‌وپرورش به‌روزهاي بعد موکول شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج؛ استيضاح وزير آموزش‌وپرورش در سه نوبت با امضا جمع کثيري از نمايندگان امضا شد و تقديم هيأت رئيسه شد؛ بالاخره بعد از چند ماه کش‌وقوس در نشست روز يک‌شنبه اين هفته اعلام وصول شد. اعلام وصول به‌اين‌ترتيب انجام شد که ساعت اوليه رئيس مجلس علي لاريجاني بود و در ساعت بعدي محمدرضا باهنر رئيس جلسه شدند. لاريجاني زماني که قصد رفتن از جلسه را داشت اعلام کرد، استيضاح اعلام وصول شود و در دقايقي بعد رئيس وقت مجلس باهنر هم مطابق آن اعلام کرد که حکم اعلام وصول قرائت شود که بدين ترتيب انجام شد؛ اما اين قرائت حکم طبق آيين‌نامه گذشته مجلس بود که آيين‌نامه قبلي اصلاحاتي انجام‌شده که هيچ خللي درروند استيضاح وزير ايجاد نخواهد کرد. امروز رياست مجلس ابتدا توضيح داد که اعلام وصول روز يک‌شنبه بر اساس آيين‌نامه گذشته بود و ما موظفيم که بر اساس آيين‌نامه جديد اقدام به استيضاح کنيم. آيين‌نامه جديد به اين صورت است که وقتي استيضاح به هيأت رئيس رسيد، رئيس مجلس بايد استيضاح را ارجاع بدهد به گروه تخصصي و بعد جلسه‌اي بين وزير و استيضاح‌کننده‌ها بگذارد و اگر اين بار هم نتوانست وزير صحبت قانع‌کننده‌اي را مطرح کند، سپس توسط هيأت رئيس اعلام وصول مي‌شود و پس از 10 روز بعد از اعلام وصول استيضاح انجام مي‌شود.
بنابراين هيچ تغييري در استيضاح و استيضاح‌کننده‌ها ايجاد نشده است، فقط روال قانوني بعد از يک هفته اجرا خواهد شد و شواهد بر اين قرار است که نمايندگان بعد از جلسات متعددي که با وزير داشتند به‌هيچ‌وجه قانع نشدند و اين ماجرا تا پايان استيضاح ادامه خواهد شد.
در اين رابطه سيد حسين نقوي حسيني؛ نماينده مجلس به خبرنگار موج گفت: همه استيضاح‌کننده‌ها بر مواضع خود باقدرت ايستاده‌اند و صحبت‌هايي که درباره لغو استيضاح زده مي‌شود کذب است.
وي همچنين افزود: هيچ عقب‌نشيني وجود ندارد و مطمئنم که در صحن به روي استيضاح آراي بالايي تعلق مي‌گيرد؛ تا يک‌شنبه آينده جلسه بعدي انجام خواهد شد و مطابق آن بعد از 10 روز استيضاح انجام مي‌شود.
نقوي حسيني تصريح کرد: اصطلاح کن لم يک اشتباه به زبان آمده است و براي استيضاح نبوده؛ اين اصطلاح تنها به دليل اعلام وصول بيان‌شده است.
عليرضا سليمي؛ عضو گروه آموزش مجلس درباره دلايل استيضاح اين‌چنين گفت: اين استيضاح يک کار کاملاً تخصصي و بر اساس نگاه تخصصي به حوزه آموزش‌وپرورش بوده و هيچ نگاه ديگري در اين امر دخيل نيست و دلايلي که براي استيضاح مطرح‌شده دلايل کاري بوده در حوزه معيشت معلمان که اقدام نشده و بسياري از معلمان در اين مورد حرف دارند، در حوزه مسائل فرهنگي، در حوزه دانشگاه فرهنگيان و در مورد اجرايي شدن سند تحول ايرادات و حرف وجود دارد.
سليمي در ادامه تصريح کرد: ازجمله ديگر دلايل اين استيضاح، در بحث ساماندهي نيروي انساني و جذب نيروي جديد کم‌کاري شده که ازنظر نمايندگان کم‌کاري شده و استيضاح کاملاً جنبه تخصصي و کاري دارد و از طيف‌هاي مختلف هم جزو درخواست‌کنندگان اين استيضاح هستند.
وي همچنين افزود: روز يکشنبه طرح استيضاح وزير آموزش‌وپرورش به گروه آموزش مجلس ارسال مي‌شود و احتمالاً به صحن علني مجلس ارجاع مي‌شود و در عرض 12 ـ 10 روز آينده اين موضوع اعلام و طرح مي‌شود و کار سختي وزير در مواجهه با اين استيضاح نمايندگان و کار دشواري در پاسخ‌گويي و مواجهه با مجلس در پيش دارد.
در ادامه اين گزارش در گفت‌وگويي که خبرنگار موج با نماينده ديگر مجلس، مرتضي حسيني داشت به اين نتيجه رسيد که دليل اين تعويق تنها هيأت رئيس مجلس را متوجه خود مي‌کند.
سيد مرتضي حسيني؛ عضو گروه فرهنگي مجلس در ارتباط با آيين‌نامه جديد مجلس گفت: اين آيين‌نامه يک سال نيست که وارد مجلس شده است؛ اما در کنار اين مور بايد گفت که اعتراضي نمايندگان به رييس مجلس و هيئت رييس دارند که چرا اين استيضاح بعد از مدت طولاني اعلام وصول‌شده است.
وي همچنين افزود: البته اين اشتباهي بود که هيأت رئيسه مرتکب شد؛ چراکه اين قانون چند ماه است که از آن مي‌گذرد و آن‌ها متوجه اين موضوع نشدند که بايد آن را ابتدا به گروه مربوطه ارسال مي‌کردند.
حسيني تصريح کرد: از گذشته هم نمايندگان جلساتي با وزير آموزش‌وپرورش داشتند که آن‌ها هم به توافق نرسيدند و در حال حاضر منتظر آن هستيم که اين اعلام وصول تا هفته آينده طبق آيين‌نامه جديد انجام شود؛ البته باکمي تأخير که هيأت رئيسه بايد پاسخگوي آن باشد.
پس به‌اين‌ترتيب قصه دنباله‌دار صندلي معلق وزارت آموزش‌وپرورش که ساليان متوالي است پابرجاست ادامه خواهد داشت و باگذشت نزديک به 10 روز ديگر شاهد تغييرات اساسي در بدنه وزارت آموزش‌وپرورش خواهيم بود که اميد مي‌رود اين تغييرات بتواند به سيستم آموزشي کمک شاياني کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 417]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن