تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812741685




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد قابل توجه قاچاق در ۲ سال اخیر


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: معاون سابق ستادمبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌گوید: در حال حاضر آنچه که ضرورت دارد به آن توجه جدی‌تری شود، رشد قابل توجه قاچاق کالا در دو سال گذشته است که داد اقتصاد و فعالان اقتصادی و تولید را درآورد.

به گزارش تراز ، مهدی ابویی در مورد آمارهای مربوط به حوزه قاچاق کالا و ارز گفت: به گواهی همه اقتصاددانان و فعالان حوزه تجارت و تولید و همچنین مسئولان نظام از بیش از دو دهه قبل تاکنون قاچاق کالا به صورت یک معضل در حوزه اقتصاد خودنمایی می‌کند به نحوی که مکررا از آن به عنوان یکی از عوامل اصلی مانع و خطر جدی و بزرگ در امر سرمایه‌گذاری و تولید و اشتغال یاد شده ولی طی این دو دهه شاهد یک حرکت همه جانبه و کارساز در سطح ملی در پیشگیری و مقابله با این پدیده شوم اقتصادی نبوده‌ایم.

وی افزود: اما در حال حاضر آنچه که ضرورت دارد به آن توجه جدی‌تری شود، رشد قابل توجه قاچاق کالا طی دو سال گذشته است که داد اقتصاد و فعالان اقتصادی و تولید را درآورده است، ضمن آنکه ضعف مدیریت در واردات ورود کنترل نشده و بی‌رویه انواع کالاهای بی‌کیفیت به ویژه از چین و امارات متحده عربی طی ده سال اخیر جاذبه سرمایه‌گذاری و توان تولید را به حداقل ممکن کاهش داده است.

معاون سابق ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: در چنین شرایطی عدم توانایی دستگاه‌های مسئول به ویژه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در برآورد مناسب و منطقی از حجم قاچاق و همچنین ارائه آمارهای متناقض و گیج‌کننده معضل آمار را بر معضل قاچاق کالا افزوده است.

وی گفت: در اواخر سال ۹۲ مسئول ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام می‌کند حجم قاچاق کالا به ۲۷ میلیارد دلار برآورد می‌شود و در چند سال اخیر ۱۶ برابر شده است که هیچ رابطه و سنخیتی بین ۱۶ برابر و ۲۷ میلیارد دلار وجود ندارد. در این آمار بی‌حساب و کتاب بیان نشده بر مبنای کدام سال حجم قاچاق ۱۶ برابر شده است. بر فرض حجم قاچاق در سال مدنظر رئیس فعلی ستاد ۱۰ میلیارد دلار بوده باشد، باید حجم قاچاق براساس گفته او به ۱۶۰ میلیارد دلار رسیده باشد، ضمن آنکه باید توجه داشت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک بار بر مبنای سال ۱۳۸۷، حجم قاچاق را ۲۰ میلیارد دلار و بار دیگر بر مبنای سال ۱۳۸۹ میزان آن را ۱۴ میلیارد دلار اعلام کرده است.

ابویی خاطرنشان کرد: جالب‌تر از همه اینکه اخیراً وزیر دادگستری در مراسم رونمایی از سامانه‌های گمرک اعلام کرده است «برابر آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حجم قاچاق کالا بین ۳۰ هزار میلیارد تومان (حدود ۱۰ میلیارد دلار) تا ۸۰ هزار میلیارد تومان (حدود ۲۷ میلیارد دلار) برآورد شده، ولی جمع‌بندی‌ها نشان می‌دهد که حجم قاچاق کالا بین ۳۵ هزار میلیارد تومان (حدود ۱۲ میلیارد دلار) تا ۵۵ هزار میلیارد تومان (حدود ۱۸ میلیارد دلار) قابل استناد و اتکا است.»

به گفته وی، اینکه آمارهای گیج‌کننده و فاقد مبانی قابل قبول به استناد آمارهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارائه شود با توجه به وضعیت این ستاد در دو سال اخیر چیز عجیبی نیست، ولی اینکه وزیر دادگستری با توجه به آن همه سوابق مدیریتی و مسئولیت‌های مهمی که در کشور بر عهده داشته و دارد، به این نحو ارائه آمار کند، جای تعجب دارد. در اقتصاد کشور ما با توجه به شرایطی که در سال‌های اخیر با آن مواجه هستیم، رقم ۱۰۰ میلیون دلار هم رقم موثر و قابل توجهی است، چه برسد که حداقل فاصله برآوردهای ارائه شده ۶ میلیارد دلار باشد.


منبع: مهر



سه شنبه 19 خرداد 1394 ساعت 12:20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن