تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805214301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزینه نصب پمپ آب در آپارتمان ها چقدر است؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


قطع آب به علت کاهش فشار آب؛
هزینه نصب پمپ آب در آپارتمان ها چقدر است؟
جبران کاهش فشار آب که در فصل گرم امسال از سوی مسئولان به عنوان راهکاری برای مدیریت مصرف اجرا می شود، هزینه ای بین 2.5 تا 3 میلیون تومان برای اپارتمان نشین های تهرانی به دنبال دارد.



به گزارش جام نیوز، مدیران شبکه توزیع آب در تهران برای عبور از فصل گرما در سال جاری روش جدیدی در پیش گرفته اند؛ کاهش فشار به جای جیره بندی آب. این روش جدید اما هزینه های جدیدی نیز به مردم تحمیل می کند. از جمله این هزینه ها، نصب تجهیزات تقویت فشار آب و پمپاژ آن به واحدهای مسکونی.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران چندی پیش در گفت و گو با رسانه ها اعلام کرد: «مدیریت فشار شبکه در شهر تهران در ساعات نیمه‌شب یعنی از ساعت 12 شب تا چهار بامداد اعمال می‌شود و در اکثر نقاط شهر، فشار آب تا 10درصد کاهش می‌یابد. با این مدیریت فشاری که در ساعات کم‌مصرف آب اعمال می‌شود ظرفیت مناسبی برای پرشدن مخازن ذخیره آب شرب به‌منظور پشتوانه شبکه مصرف در روز بعد فراهم می‌شود».

فرید ظهیری اما این نکته را هم گفته است که «اگر میزان مصرف بیشتر شود با اعمال مدیریت فشار جز در ساعات پیک مصرف، مصرف آب را مدیریت می‌کنند تا همه از آب بهره ببرند».

آنچه در عمل شهروندان تهرانی خصوصا در مناطق شرقی شهر با آن مواجه هستند، افت شدید فشار آب در روزهای تعطیل است. این کاهش فشار که برخلاف گفته مسئولان بدون هیچ گونه اطلاع رسانی قبلی انجام می گیرد، در آپارتمان های چند طبقه عملا به معنای قطع کامل آب برای طبقات بالا است.

گزارش میدانی از مناطق مختلف تهران نشان می دهد در بسیاری از مناطق شهر، شهروندان طی روزهای تعطیل با افت فشار محسوس آب در ساعات میانی روز مواجه بودند. به عنوان مثال در مناطق شرقی تهران طی روزهای تعطیل پایان هفته گذشته، فشار آب طی ساعت های میانی روز به شدت افت کرده است به گونه ای که در واحدهای آپارتمانی در عمل طبقات بالای اول با قطع کامل آب مواجه شده بودند.

نگرانی شهروندان از ادامه این وضعیت که قطعا ناشی از کمبود منابع آبی و ضرورت مدیریت مصرف است، آن ها را به فکر راه حل انداخته است. یکی از این راه حل ها استفاده از تجهیزات پمپاژ آب یا همان الکتروپمپ ها است؛ راه حلی که هزینه نه چندان کمی را برایشان به دنبال دارد.

علی توسطی، رئیس اتحادیه ماشین آلات کشاورزی و صنعتی تهران و کشور درباره این تجهیزات و هزینه نصب آن گفت: « در حال حضر سه مدل الکتروپمپ در بازار وجود دارد. پمپ های ایتالیایی، ایرانی و چینی. کیفیت پمپ های ایتالیایی از دو مدل دیگر بهتر است و طبیعتا قیمت آن نیز بالاتر».

وی ادامه داد:« متأسفانه محصولات ایرانی با وجود اینکه از نظر کیفی در سطح نسبتا خوبی قرار دارند از نظر تیراژ تولید توان رقابت با دو مدل دیگر را ندارند و کم عرضه می شوند بنا بر این در حال حاضر بازار میان پمپ های ایتالیایی و چینی تقسیم شده است».

رئیس اتحادیه ماشین آلات کشاورزی و صنعتی درباره هزینه هایی که نصب تجهیزات پمپاژ و تقویت فشار آب در ساختمان ها گفت: « اگر بخواهیم در یک حالت کلی و با در نظر گرفتن یک آپارتمان 4 طبقه دو واحدی تخمینی از هزینه ها داشته باشیم، باید بین 850 تا 900 هزار تومان بابت الکتروپمپ درنظر بگیریم. این هزینه البته به غیر از هزینه مخزن آب و ست اتومات و اجرت لوله کش است».

بررسی ها نشان می دهد برای یک واحد آپارتمانی با تعداد طبقات 4 و 8 واحد، هزینه ای در حدود 700 هزار تومان دارد. اجرت نصب هم بنا به توافق بین 800 تا یک میلیون تومان متغیر است. به این ترتیب تجهیزات و نصب سیستم پمپاژ آب حدود 2.5 میلیون تومان برای شهروندان هزینه دارد»./خبر آنلاین/110



۱۸/۰۳/۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن