تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798166777




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقادهای تند مخالفان خانه موسیقی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
انتقادهای تند مخالفان خانه موسیقی




منتقدان خانه موسیقی ایران در یک جلسه گردهم جمع شدند و انتقادات تند خود را به خانه موسیقی مطرح کردند.





خبرگزاری ایسنا: منتقدان خانه موسیقی ایران در یک جلسه گردهم جمع شدند و انتقادات تند خود را به خانه موسیقی مطرح کردند.

جمعی از منتقدان خانه موسیقی با برگزاری نشستی با عنوان «گفتمان ضرب اصول» 15 سال عملکرد خانه موسیقی را نقد کردند و در بسیاری از عملکردها، این نهاد را مجرم شناختند.

در ابتدای این نشست که با اجرای رضا مهدوی همراه بود این پژوهشگر در سخنانی گفت: «ضرب اصول» بنا دارد گفتمانی را رایج کند تا ما بتوانیم به یکدیگر احترام بگذاریم، صحبت کنیم و نقدپذیر باشیم. اگر ایراد و اشتباهی هم به ما وارد شد در جایگاه پاسخگو از خود دفاع کنیم.

او اضافه کرد: گفتمان «ضرب اصول» شامل سلسله نشست‌هایی است که در هشت موضوع طراحی شده است و برای برگزاری اولین نشست قرعه به نام خانه موسیقی افتاد.

سپس صدای ابوالحسن مختاباد که مدت‌ها پیش بازرس خانه موسیقی بوده است از طریق یک فایل صوتی برای حاضران پخش شد که گفت: من از سال 89 به‌عنوان بازرس در خانه موسیقی حضور داشتم و مجمع عمومی را هم برگزار کردم که سلامت انتخابات در آن تأیید شد؛ اما از آنجا که خانه موسیقی قواعد را رعایت نمی‌کرد در دور بعدی استعفا کردم.

این روزنامه‌نگار اضافه کرد: نقد خانه موسیقی را همیشه باید بیرون از این مجموعه انجام داد، زیرا در این خانه هیچ گوش شنوایی وجود ندارد. بحث اساسی من هم این است که یک نهاد دموکراتیک نیازمند فرد دموکرات است، آدم‌هایی که در یک مجموعه کار می‌کنند باید به قوانین آن پایبند باشند و به نظر دیگران احترام بگذارند.

وی افزود: آن‌ها باید بستری را فراهم کنند که انتقادات شنیده شود و اگر مشکلی هم هست در رفع اشتباه‌های‌شان کوشش کنند؛ اما در خانه موسیقی و بویژه در هیأت مدیره این خانه این ویژگی وجود ندارد. این‌که شما آخر هر ماه یک نشست برگزار کنید و دیداری با اهالی موسیقی داشته باشید معنی‌اش این نیست که کار صنفی کرده‌اید.

مختاباد همچنین اظهار کرد: موضوع مورد بحث من اساسنامه خانه موسیقی است. این اساسنامه مثل یک قانون اساسی برای کشور است که نمی‌شود بخش‌هایی را از آن اجرا کرد و بخش‌هایی را هم اجرا نکرد. در غیر این صورت مقام مسوول باید به جامعه پاسخ دهد.

او ادامه داد: اما در خانه موسیقی این بی‌قانونی‌ها وجود دارد. مدت فعالیت مجمع عمومی سه سال است و جمع کردن حدود 25 تا 30 نفر برای انتخابات و تشکیل جلسه کار سختی نیست، اما برای این دوستان آنقدر سخت است که یک سال هم معطل کردند. من تعجب می‌کنم که آقای سریر که ادعا می‌کنند دکترای حقوق دارند و دیپلمات هستند به این چیزها اهمیت نمی‌دهند.

مختاباد درباره تغییر اساسنامه خانه موسیقی گفت: در بهمن‌ماه سال 91 در اساسنامه تغییری رخ داد و طول فعالیت هیأت مدیره از دو سال به چهار سال تغییر کرد. البته این پیشنهاد را خودم دادم چون فکر کردم که دو سال برای انجام امور اجرایی کافی نیست. این اقدام انجام شد، مصوبه‌ای هم تصویب و به روزنامه رسمی ابلاغ شد. بنابراین بعد از ابلاغ این موضوع باید اجرایی شود، اما نه در سایت خانه موسیقی و نه در جای دیگر اعلام نشد. حتی در مجمع بعدی در اسفندماه سال 91 به اطلاع دیگران نرسید.

او با بیان این‌که اقدامات مدیر اجرایی و مدیرعامل خانه موسیقی توسط یک نفر هم قابل اجراست، گفت: این دو نفر حقوقی بالای 5 / 2 میلیون تومان دارند که حجم کار هر دوشان برابر با یک نفر است. چرا آن‌ها کارشان را به اطلاع مجموعه نمی‌رسانند؟ آقای نوربخش دائما می‌گویند که ما انتقادپذیر هستیم. آخر باید به انتقاد عمل شود.

این پژوهشگر موسیقی همچنین اظهار کرد: شما به سایت خانه موسیقی نگاه کنید. این سایت متعلق به همه است، اما اساسنامه خانه موسیقی روی سایت نیست. کاری که این خانه می‌کند جرم است. اگر کسی از آن‌ها شکایت کند چرا اساسنامه و قوانین روی سایت نیست آن‌ها مجرم شناخته می‌شوند. بحث من هم اطلاع‌رسانی شفاف، صحیح و درست است.

او در بخش پایانی سخنانش بیان کرد: افراد فعلی که در خانه موسیقی هستند 12 سال است که مشغول فعالیت‌اند. لطفا این دوستان لطف کنند استعفا کنند و بروند. باور کنند اگر آن‌ها استعفا کنند هیچ اتفاقی نمی‌افتد،‌ خانه موسیقی هم تعطیل نمی‌شود و هیچ اتفاقی هم برای اهالی موسیقی نمی‌افتد. شما فقط به ترکیب سنی هیأت مدیره نگاه کنید. فقط یک نفر زیر 50 سال و همه بالای 60 سال و 70 سال هستند. آن‌ها حتی قدرت جسمی کامل برای انجام فعالیت ندارند. حداقل کنار بروند و به‌عنوان مشاور فعالیت داشته باشند.

در ادامه این نشست که شامگاه 17 خردادماه در پردیس سینمایی قلهک برگزار شد، دکتر ساسان فاطمی نیز در سخنانی اظهار کرد: من ترجیح می‌دهم درباره سال‌هایی صحبت کنم که خودم در هیأت مدیره خانه موسیقی در کانون پژوهشگران و ... فعال بودم. چیزی که همیشه مورد توجه من بوده این است که خانه موسیقی به تشکیلات خود توجهی ندارد و تا حد زیادی عملکردش کاهلانه و منفعلانه است؛ توجه نکردن به تشکیلات و اساسنامه هم از این جمله است.

این پژوهشگر موسیقی ادامه داد: لازم است بگویم وقتی خبر برگزاری این جلسه به گوش اهالی خانه موسیقی رسید، آن‌ها 16 خردادماه اساسنامه را روی سایت گذاشتند؛ اما متأسفانه پیش از این حتی یک دور هم از روی آن نخوانده بودند که متوجه شوند متنی که گذاشته‌اند چقدر قدیمی است. در این متن از کانون به‌عنوان کمیته یاد شده است. فقط بخشی از اساسنامه را تغییر داده‌اند و آنجا که طول فعالیت هیأت مدیره دو سال تعیین شده است عدد دو را به چهار تغییر داده‌اند.

او اظهار کرد: من مطمئنم که هیچ‌یک از اعضای هیأت مدیره خانه موسیقی تا به حال اساسنامه را نخوانده‌اند. متن اولیه این اساسنامه توسط آقای کامبیز روشن‌روان تنظیم شده که بسیار دقیق بود، اما به هر حال پس از چند سال این اساسنامه باید چک و دقیق‌تر تنظیم شود.

فاطمی با اشاره به دوران فعالیتش در کانون پژوهشگران خانه موسیقی گفت:‌ یک روز به ما گفتند که هر پیشنهادی دارید به خانه موسیقی ارائه دهید. ما هم پیشنهادات خود را در 10 صفحه به آن‌ها گفتیم اما آن‌ها به هیچ‌یک از این پیشنهادات اهمیت ندادند. مثلا ما درباره انتخاب مدیرعامل گفته بودیم مدیرعامل را از داخل هیأت مدیره انتخاب نکنید، زیرا او باید جوابگوی هیأت مدیره باشد نه این‌که با آن‌ها رفیق باشد. اصلا لزومی ندارد که مدیرعامل خانه از دل اهالی موسیقی باشد. ما 47 طرح ارائه دادیم که با 44 طرح آن موافقت شد، اما جالب است که در اساسنامه‌ای که دیروز روی سایت قرار گرفته است هیچ‌کدام از آن طرح‌های پیشنهادی ما نیست.

او با بیان این‌که در همان سال 86 از خانه موسیقی استعفا کرده است، گفت: آن‌ها برای ختم مادر یک موسیقی‌دان پول خرج می‌کنند، اما حاضر نیستند برای کارهای جدی‌تر مثلا ساختن یک کتابخانه هزینه کنند. من شنیده‌ام که آن‌ها چهار میلیارد برای خرید یک ساختمان 10 طبقه در خیابان فاطمی هزینه کرده‌اند. نمی‌دانم چرا این آقایان اینقدر به ساختمان خریدن علاقه دارند. البته این را که می‌گویم فقط شنیده‌ام.

ساسان فاطمی بخش دیگری از سخنانش را به عضوگیری بی‌رویه در خانه موسیقی اختصاص داد و گفت تعطیلی کانون سازسازان یکی از اقدامات اشتباه خانه بوده است.

این پژوهشگر موسیقی در بخش پایانی سخنانش یادآور شد: الان دوره فعالیت شورای عالی تمام شده و سه سالش گذشته است. سوم بهمن 89 نیز هیأت مدیره انتخابات داشته و این به این معناست که سوم بهمن 93 دوره فعالیت آن‌ها به پایان رسیده است. یعنی الان آن‌ها چهار سال است که در حال فعالیت هستند.

او در ادامه تصریح کرد: ما از دموکراسی حرف می‌زنیم اما بعضی‌ها مثل دیکتاتورهای آفریقایی دائم می‌خواهند حکومت کنند و شرایط‌شان تغییر نکند.

محمدسعید شریفیان به عنوان اولین مدیرعامل خانه موسیقی نیز یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود.

او سخنانش را به بحث تدوین اساسنامه در خانه موسیقی اختصاص داد و اظهار کرد: آقای روشن‌روان در آن زمان برای نوشتن اساسنامه زحمت زیادی کشیدند و اتفاقا اساسنامه خوبی هم تدوین شد. قضیه مدیرعاملی من هم به این برمی‌گردد که تعدادی از دوستان از من دعوت کردند به عنوان مدیرعامل حضور داشته باشم. من هم خوشحال شدم و با کمال میل پذیرفتم. به هر حال همه دوست داشتند این نهاد فعالیت خوبی داشته باشد و همه آن را خانه خودشان بدانند.

شریفیان با بیان اینکه ما بعد از مدتی فهمیدیم این خانه ثبت قانونی نشده است، گفت: ما خیلی برایمان مهم بود که خانه موسیقی از نظر قانونی وجاهت داشته باشد برای همین پس از یک سال تصمی گرفتیم مشکلات حقوقی آن حل شود و اساسنامه را هم به ثبت رساندیم.

این آهنگساز با بیان اینکه در خانه موسیقی به شدت کم‌کاری شده است، گفت:‌خانه موسیقی در مجموع وظایفش را درست انجام نداده است. مثلا بحث داغ این روزها ارکسترهاست که محورهای فرهنگی جامعه محسوب می‌شود. این ارکستر حاشیه‌های زیادی داشت اما خانه موسیقی هیچ واکنشی به این روند نشان نداد.

او افزود: در ایران همه چیز سیاست‌زده است. در خانه موسیقی هم این عملکرد به چشم می‌خورد که باید از آن جلوگیری شود. من بارها دیده‌ام که خانه موسیقی مستقیما وارد مسائل سیاسی می‌شود مثلا در انتخابات سال 92 رسما اعلام موضع کرد.

در ادامه این نشست کامبیز روشن‌روان در سخنانی گفت: من از زمانی که قرار شد خانه موسیقی تشکیل شود در آن حضور داشتم و افراد را برای یک تشکیلات مدنی دور هم جمع کردم. اساسنامه را هم طبق قانون همه اساسنامه‌ها نوشتیم.

این آهنگساز با اشاره به انتقاداتی که به انتخابات مجمع عمومی صورت گرفته بود، نیز گفت: بعضی‌ها معتقد بودند که ما برای انتخابات مجمع باید 7000 عضو خانه را دعوت کنیم اما این در حالی است که آن زمان سالنی وجود نداشت که این امکانات را در اختیار ما قرار دهد و ما مراسم‌مان را در تالار رودکی برگزار می‌کردیم و حتی برای دعوت کردن هم مشکلاتی داشتیم، برای خیلی‌ها نامه می‌فرستادیم و حتی گاهی یک نامه 20 روز بعد از جلسه به دست اعضا می‌رسید تا اینکه تصمیم گرفتیم از پیک استفاده کنیم.

او در پاسخ به صحبت‌های فاطمی که لزومی ندارد مدیرعامل از صنف موسیقی‌دانان انتخاب شود، گفت: این بحث آن زمان هم مطرح شد اما نظر جمع این بود که از آنجا که خانه موسیقی یک نهاد تخصصی است مدیرعامل آن هم باید کسی باشد که از مباحث موسیقی سردربیاورد.

پس از پایان صحبت‌های این سه کارشناس، جمعی دیگر از منتقدان خانه موسیقی که در سالن حضور داشتند اعتراضات خود را بیان کردند.

یکی از این معترضان رامتین غفاری بازرس تعاونی مسکن خانه موسیقی بود که گفت: من می‌خواهم آقای نوربخش گزارشی ارائه دهند و بگویند در این 15 سال چه کار کرده‌اند. اصلا من می‌خواهم بدانم اگر خانه موسیقی تعطیل شود چه اتفاقی می‌افتد؟! باور کنید برای موزیسین‌ها هیچ اتفاقی نمی‌افتد اگر خانه موسیقی نباشد.

او ادامه داد: خیلی جالب است یکی از اعضای هیأت مدیره کتاب یک نفر دیگر را کپی کرده و به نام خودش منتشر می‌کند اما خانه موسیقی هیچ چیز نمی‌گوید. وقتی آقای نوربخش به عیادت یکی از اهالی موسیقی می‌رود خبرش همان روز روی سایت خانه قرار می‌گیرد اما در مورد اساسنامه این کار را نمی‌کنند. فقط زمانی که خواجه حافظ شیرازی هم به وجود نداشتن اساسنامه خانه موسیقی اعتراض کرد آن‌ها اساسنامه را روی سایت گذاشتند.

غفاری با اعتراض به پروژه مسکن خانه موسیقی گفت: من هر وقت راجع به این پروژه مصاحبه کردم و گفتم که چرا خانه موسیقی پول اعضا را پس نمی‌دهد آن‌ها از من به جرم نشر اکاذیب شکایت کردند،‌اما شکایت‌شان آنقدر بی‌مزه بود که من تبرئه شدم. شما چه کسی را دیدید که برای اعضای خودش مشکل حقوقی ایجاد کند؟

او در ادامه گفت: من مطمئنم که اعضای خانه موسیقی تا به حال یک بار هم اساسنامه را نخوانده‌اند. این چند نفری که به صورت مادام‌العمر در خانه موسیقی حکومت می‌کنند همه کارهایشان غیرقانونی است. آن‌ها فقط برای هنرمندانی که فوت کرده‌اند نوحه‌سرایی می‌کنند.

وی افزود: وقتی که خبر تشکیل چنین جلسه‌ای به اعضای خانه موسیقی رسید آقای نوربخش یک مصاحبه کردند و اعلام کردند می‌خواهیم بین اعضای خانه موسیقی بازنگری کنیم زیرا تعداد اعضا بی‌رویه زیاد می‌شود و می‌خواهیم آن‌ها را رتبه‌بندی کنیم. در واقع می‌خواستند با بیان این صحبت‌ها به منتقدان این جلسه هشدار دهند.

شروین مهاجر نوازنده کمانچه نیز در این جلسه حضور داشت و گفت: این دوستان کی می‌خواهند بازنشسته شوند؟ رئیس جمهور هم هر هشت سال یک بار تغییر می‌کند. آخر تکلیف این افراد چه می‌شود؟

شهرام صارمی مسئول موسیقی فرهنگسرای ارسباران نیز گفت: من در جلسه ماهانه خانه موسیقی کارت عضویتم را به آن‌ها پس می‌دهم و از عضویت این خانه انصراف خواهم داد.

کامران منتظری یکی از آهنگسازانی که در این جلسه حضور داشت مدعی شد: آن‌ها برای تشکیل تعاونی مسکن 30 میلیون تومان پول من را خوردند. آن‌ها باید پول من را پس دهند و وقتی پولم را بدهند دیگر هیچ علاقه‌ای به عضویت در این خانه ندارم.

در پایان نشست ساسان فاطمی نیز گفت: اعتراض این آقایان به برگزاری جلسه این بوده است که چرا ما در جلسه حضور نداریم. می‌خواهم بگویم من به شرطی با مدیران خانه موسیقی سر یک میز می‌نشینم که آن‌ها استعفا کنند. هیچ آدم غیردموکراتی حق ندارد از مواهب دموکراسی بهره ببرد.






تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن