تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803333359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يکتا بدون احمدی‌نژاد آمد/ ماجراي جدايي کابينه از محمود!


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: يکتا بدون احمدی‌نژاد آمد/ ماجراي جدايي کابينه از محمود!

متن پيش رو در شفاف منتشر شده و انتشار آن به معني تاييد تمام يا بخشي از آن نيست. مخالفان گفتمان احمدي نژاد حزب تاسيس کردند.اما اين بار نه از جناح مخالف ، بلکه از بيخ گوش او و وزيران و معاونان خودش در دولت هاي نهم و دهم. وزيراني که هرکدام به دليلي با او به نقطه اختلاف و جدايي رسيده و يکي پس از ديگري از کابينه کنار گذاشته شدند يا اگر بودند،رغبتي به کار با احمدي‌نژاد نداشتند.اما اختلافات زماني که احمدي نژاد يار گرمابه و گلستانش را براي کانديداتوري در انتخابات تشويق و همراهي کرد، بيشتر قوت گرفت.

اختلافاتي که بر سر موضوعات مختلف به وجود آمد،کم کم صداي ياران قديمي احمدي نژاد که حالا منتقدان او شدند را در آورد و يک‌به‌يک نزديکان وي در مصاحبه‌ها عليه سياست و عملکرد احمدي‌نژاد با يکديگر رقابت مي‌کردند.ياران قديمي او خواه ناخواه مهر احمدي‌نژاد‌ بر پيشاني‌شان بود و بايدفکري براي جدايي راه‌شان از مسير گفتمان بهار مي‌کردند.

آن سوي ميدان اما اصولگراياني که احمدي‌نژاد و همراهانش را جريان انحرافي مي‌نامند، به فکر راهي براي کنترل او وگفتمانش هستند و بهاري‌ها را غير خودي مي‌دانند.حال همراهان احمدي‌نژاد بايد بين گفتمان بهار يا اصول فکري اوليه خودشان يکي را انتخاب مي کردند.خط ارتباطي جمعي از ياران وي با جريان ولنجک اينجا به پايان رسيد که بر اساس شنيده‌ها ، عده اي از نزديکان و وزراي دولت نهم و دهم راه شان را از احمدي نژاد جدا و جبهه‌اي را بدون هماهنگي با او تاسيس کردند.

يکتا آمد اما بدون احمدي نژاد!

در روزهايي که محمود احمدي نژاد به جلسات ولنجک و جنت آباد بسنده کرده، عده اي از وزرا و معاونان او راه خود را از سمت ولنجک به سوي ديگري کج کرده‌اند و جبهه اي جدا از او تشکيل داده اند.يکي از نزديکان احمدي نژاد درحالي خبر از تاسيس «جبهه ياران کارآمدي وتحول ايران اسلامي»داده است که به گفته او هيچ مشورتي با احمدي نژاد براي تاسيس اين مجموعه گرفته نشده است. اين چهره‌ نزديک به احمدي‌نژاد، روز گذشته در مصاحبه با جماران از تاسيس حزب«يکتا» توسط نزديکاني که حالا ديگر از مخالفان احمدي نژاد هستند، خبر داد و گفت:جمعي از وزيران ومعاونان رئيس دولت نهم ودهم تصميم گرفته‌اند مجموعه‌اي تحت عنوان «جبهه ياران کارآمدي وتحول ايران اسلامي» که مخفف آن «يکتا»ست را تاسيس کنند اما اين مجموعه هيچ ارتباطي به گفتمان بهار و احمدي نژاد ندارد. وي در ادامه افزود: براي تاسيس اين مجموعه هيچ نوع استمزاج ونظرخواهي ازاحمدي نژاد صورت نگرفته است واين موضوع اصولا به آقاي احمدي نژاد يا نزديکان وي ارتباطي ندارد؛ درواقع اين موضوع ابتکاري است که ازطرف وزيران ومعاون رئيس جمهور دولت قبل صورت گرفته است.

يکتا را چه کساني تشکيل داده اند؟

براساس شنيده ها و گفته هاي يکي از نزديکان محمود احمدي نژاد، اين مجموعه جديد متشکل از 17 عضوسابق دولت است که رياست اين شورا به عهده «مصطفي محمد نجار» وزيرکشوردولت دهم است. در ميان موسسان، نام هايي همچون طريقت منفرد، فريدون عباسي، مسعود زريبافان، حميدرضا حاجي بابايي، کامران دانشجو، کامران باقري لنکراني به چشم مي خورد. شنيده ها حاکي از آن است که اين افراد به دنبال جدا کردن مسير خود از آنچه جريان انحرافي نام گرفته است، هستند و نزديکان احمدي نژاد تاکيد دارند که اين مجموعه هيچ ارتباطي به حلقه ولنجک و احمدي نژاد ندارد. نکته اي که در صحبت هاي اين فرد نزديک به احمدي ن‍ژاد به چشم مي خورد آن است که وي گفته: در جلسه ولنجک وقتي اين موضوع را به آقاي احمدي ن‍ژادگفتم، ايشان واکنش خاصي نشان ندادند و سکوت کردند. اين منبع در ادامه تشريح مي‌کند، زماني احمدي نژاد واکنش نشان خواهد داد که اين افراد خودشان را منتسب به آقاي احمدي نژاد کنند آن وقت اعلام برائت خواهد شد. نکته‌اي که در اين بين ديده مي شود، جبهه اي است که احمدي نژادي‌ها و جداشدگان از اين تفکر در مقابل هم قرارگرفته اند.گروهي با تاسيس حزب اعلام جدايي کردند و از آن سو احمدي نژاد و يارانش مي گويند اين مجموعه بدون هماهنگي تاسيس شده است و اين کمي عجيب است و قطعا نزديکان احمدي نژاد با اعلام اين خبر سعي در بر هم زدن بازي اين مجموعه داشته اند.

اين حزب چه برنامه اي دارد؟

پرواضح است ،براساس آنچه که از شواهد بر مي‌آيد «يکتا» درسالي که به انتخابات مجلس ختم مي شود، نگاهي به مجلس و تاثير‌گذاري در انتخابات آتي دارد.اما چند موضوع در اينجا مطرح مي شود؛ نخست اينکه گفتمان بهار و يکتا از يک لحاظ شبيه اند و هردو از مخالفان سر سخت روحاني هستند و يک هدف مشترک يعني بازگشت به قدرت در کشور چه در قوه مقننه و چه در قوه اجرايي را دنبال مي کنند. چهره‌هايي که در ميان موسسان اين مجموعه به چشم مي خورد مانند فريدون عباسي، از منتقدان برنامه هسته اي دولت جديد يا کامران دانشجو که از منتقدان فرجي دانا و وزارت علوم دولت روحاني است، برنامه‌هايي براي کانديداتوري در انتخابات آتي مجلس را دارند.همچنين حضور کامران باقري لنکراني که از نزديکان به جبهه پايداري است در ميان اسامي موسسان اين حزب ديده مي شود که مي تواند مورد پرسش قرار گيرد که نزديکان به پايداري در اين ليست چه کارکردي دارند. موضوع ديگر آنکه با اين اقدام، «يکتا» به دنبال عبور از فيلتر هاي نظارتي در انتخابات آتي است. چرا که با نزديکي به جريان ولنجک و جريان انحرافي، بي‌شک به سختي از فيلتر شوراي نگهبان براي حضور در صحنه انتخابات مجلس عبور خواهند کرد و با اين اقدام وتبري از راه گذشته خودچراغ سبزي به ناظران انتخاباتي نشان داده اند.

عبور از احمدي‌نژاد

موضوع مهم ديگر اين‌که، «يکتا» به دنبال عبور از احمدي نژاد، گفتمان بهار و تئوريسين اين گفتمان يعني اسفنديار رحيم مشايي است و در سال منتهي به انتخابات اين پروژه کليد خورد. به نظر مي‌رسد اين يک بازي در مسير کشاندن احمدي نژاد و نزديکانش به صحنه سياسي کشور بعد از گوشه نشيني طولاني باشد.به گزارش قانون، اينکه يکتا و بهار برنامه اي براي انتخابات مجلس آينده ندارند کمي دور از ذهن است و بعيد نيست اين برنامه اي باشد براي خيز دو طرفه به سوي مجلس و پيوند با هم در مجلسي آينده. «يکتا» هرچقدر هم که بخواهد خود را از جريان احمدي نژاد دور کند، نمي‌تواند زيرا ميوه دور از درخت نمي‌افتد.




دوشنبه, 18 خرداد 1394 ساعت 13:22





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن