تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820563248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسيج ظرفيت هاي حوزه اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ خرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۲۷ب.ظ)
اجراي طرح جهادي در منطقه 12 با تاکيد بر محله هرندي؛ بسيج ظرفيت هاي حوزه اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران موج- توجه به مناطق جنوبي پايتخت از جمله برنامه هاي مديريت شهري است که شهرداري تهران به عنوان يک نهاد اجتماعي، آن را در دستور کار خود قرار داده است.
به گزارش خبرگزاري موج، نشست تدوين برنامه هاي تابستاني منطقه 12 با حضور مديران کل ادارات مطالعات اجتماعي و فرهنگي، سلامت، فرهنگي، بانوان، آموزش هاي شهروندي و برنامه ريزي و توسعه شهري، روساي سازمان هاي ورزش و رفاه و خدمات اجتماعي، معاون امور اجتماعي منطقه 12 و نماينده مرکز فعاليت هاي ديني شهرداري تهران در سالن کنفرانس ساختمان معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران برگزار شد.
در اين نشست حجت الاسلام والمسلمين امرودي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در سخناني اظهار داشت: توجه به مناطق جنوبي پايتخت از برنامه هاي مديريت شهري به شمار مي رود که شهرداري تهران به عنوان يک نهاد اجتماعي، توجه به موضوعات فرهنگي، آموزشي و تربيتي با اولويت مناطق محروم و آسيب زا و مناطق کم برخوردار به لحاظ موضوعات فرهنگي و اجتماعي را در دستورکار قرار داده است.
وي با بيان اينکه شهرداري تهران به تازگي مجموعه برنامه هايي را در 3 حوزه انضباط شهري، آسيب هاي اجتماعي و کالبد شهري در منطقه 12 تدارک ديده است، افزود: در اجراي برنامه هاي حوزه اجتماعي در صورتي که برنامه ها از جنس تربيتي و با تاکيد بر هويت ملي، محله اي، ديني و انقلابي طراحي و تدوين شود مي توانيم انتظار ايجاد تغييرات فرهنگي و اجتماعي در محله هاي آسيب زا را داشته باشيم.
امرودي تاکيد کرد: مسجد، مدرسه و محله سه رکن اصلي ايجاد تغييرات فرهنگي در سطح تهران به ويژه محلات آسيب زا به شمار مي رود که بايد با برنامه ريزي صحيح و پويا و بر اساس ظرفيت هاي هر محله برنامه هاي ويژه را اجرا کنيم.
وي با تاکيد بر استفاده از ظرفيت هاي مذهبي اين منطقه همچون امامزاده سيد اسماعيل و امامزاده يحيي گفت: اميدوار هستيم تا با استفاده از ظرفيت هاي مذهبي اين منطقه بتوانيم اين مراکز را به مهم ترين پاتوق هاي فرهنگي براي تغييرات محله تبديل کنيم.
معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران تصريح کرد: منطقه 12 بايد فضايي مستعد براي عبادت و پربار کردن اوقات فراغت باشد. بر همين اساس، برنامه هايي را براي تقويت پايگاه تابستاني مدارس در نظر گرفته ايم.
لزوم بهره گيري از ظرفيت خيرين منطقه 12 در راستاي ارتقاء وضعيت محلات آسيب پذير
علي محمد نائيني، مشاور شهردار و قائم مقام معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران نيز بر لزوم فعال سازي خيرين منطقه 12 تاکيد کرد و افزود: بايد از ظرفيت هاي خيرين براي ارتقاي وضعيت سطح زندگي مردم محلات آسيب پذير منطقه 12 به ويژه محله هرندي در حوزه هاي سلامت و فرهنگي و ورزشي استفاده و تمام توان شهرداري تهران را در براي همکاري با خيرين بسيج کنيم.
مشاور فرهنگي اجتماعي شهردار تهران کار در حوزه هاي فرهنگي، ورزش و سلامت را از پرنفوذترين و بي آسيب ترين اقدامات براي شهروندان محلات آسيب پذير دانست و تاکيد کرد: برنامه هاي فرهنگي مي تواند فضاي اجتماعي جامعه را تغيير دهد و بايد تلاش کنيم برنامه هاي فرهنگي ما مستمر و موثر باشد تا به تغيير رفتار اجتماعي شهروندان منجر شود.
نائيني بر برگزاري اردوهاي جهادي براي کودکان محلات آسيب پذير منطقه 12 بويژه محله هرندي تاکيد کرد و گفت: بايد از توانمندي هاي متخصصين حوزه کودک در قالب تيم هاي ويژه استفاده کنيم و اقدامات حرفه اي تربيتي براي آموزش اين قشر آسيب پذير انجام دهيم.
ارائه برنامه هاي پيشنهادي در حوزه هاي مختلف اجتماعي و فرهنگي براي محله هرندي
طي اين نشست برنامه هاي پيشنهادي حوزه هاي سلامت، فرهنگي، آموزش هاي شهروندي، بانوان، رفاه و خدمات اجتماعي، ورزش و حوزه ارتباطات براي منطقه 12 با تاکيد بر محله هرندي ارائه شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
سمانه زماني در اين نشست به تشريح برنامه هاي پيشنهادي در حوزه سلامت جسمي، روحي، اجتماعي، معنوي، فرزاد هوشيار برنامه هاي سازمان رفاه و خدمات اجتماعي در حوزه کاهش آسيب هاي اجتماعي، کارآفريني و توانمندسازي و گردشگري را ارائه داد. عبادلله رمضاني نيز به تشريح برنامه هاي حوزه فرهنگي پرداخت و محمد اميني نيز اقدامات مدنظر در حوزه ارتباطات و تبليغات را مطرح کرد.
همچنين ابوالفضل رفيع مديرکل آموزش هاي شهروندي برنامه هاي آموزشي تدارک ديده شده را عنوان کرد که قرار شد با رويکرد جديد و اقدامات ويژه براي کودکان و نوجوانان محله هرندي بازنگري شود.
همچنين محمد باصري، معاون امور اجتماعي و فرهنگي منطقه 12 شهرداري تهران نيز با اشاره به آسيب هاي اجتماعي موجود در برخي محلات اين منطقه يکپارچگي حوزه اجتماعي و فرهنگي و همکاري ساير نهادها با شهرداري تهران را براي اجراي موفق اين برنامه ها خواستار شد.
در اين نشست بر نکاتي چون لزوم هماهنگي تمام زيرمجموعه هاي حوزه اجتماعي و فرهنگي با يکديگر براي اجراي طرح جهادي منطقه 12 ، اجراي اردوهاي جهادي براي کودکان محله هرندي، تقويت امنيت و کاهش پرخاشگري ها در محله، شادکردن کودکان و تزريق روحيه اميد، اعتماد به نفس و خودباوري به آنان، توجه بيشتر به بحث آموزشي، ديني و مسائل فرهنگي از طريق پربارسازي اوقات فراغت نوجوانان، ايجاد فضاهاي سالم و آموزشي و ارتقاء فرهنگ شهرنشيني مردم را تاکيد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن