تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801629047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفي ظرفيت ها و کاربردهاي شبکه هاي اجتماعي در سازمان ميراث فرهنگي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ خرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۴۰ق.ظ)
معرفي ظرفيت ها و کاربردهاي شبکه هاي اجتماعي در سازمان ميراث فرهنگي موج - رئيس مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، استفاده از ظرفيت هاي شبکه هاي اجتماعي را در سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري مورد تاکيد قرار داد.
به گزارش خبرگزاري موج، حميد ضيايي پرور در همايش سراسري روابط عمومي هاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و مجموعه هاي وابسته با بيان اين مطلب اعلام کرد: به منظور بهره گيري از قابليت هاي شبکه هاي اجتماعي پرسنل و کارشناسان روابط عمومي اين سازمان در سراسر کشور از طريق يکي از شبکه هاي اجتماعي مجازي مبتني بر موبايل به تبادل نظر مي پردازند.
او افزود: اين موضوع به تسريع کارها کمک قابل توجهي کرده است در عين حال که تمامي کارشناسان روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي بلافاصله در جريان اخبار روز حوزه خود قرار مي گيرند.
وي متذکر شد: در حال حاضر مطالعه شبکه هاي اجتماعي به منظور معرفي جاذبه هاي ميراثي و گردشگري ايران در دستور کار قرار گرفته است.
ضيايي پرور به عنوان کارشناس شبکه هاي اجتماعي و مجازي تاکيد کرد: شبکه هاي اجتماعي اين امکان را دارند که جايگزين برخي رسانه ها شوند؛ از اين رو مي توان از ظرفيت آنها براي اطلاع رساني استفاده مناسب کرد.
وي در ادامه با توجه به محدوديت هاي موجود در استفاده از شبکه هاي اجتماعي در سازمان ها به راه اندازي صفحه رسمي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در شبکه آپارات اشاره کرد و گفت: مخاطبان اين صفحه هر روز هزاران فيلم منتشره توسط روابط عمومي سازمان را مشاهده و دانلود مي کنند.
رئيس مرکز روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي با اشاره به سابقه ورود اينترنت و وبلاگ ها و ويکي ها در ايران، گفت: هم اکنون ضريب نفوذ تلفن همراه به ۱۰۵ درصد رسيده و مدل استفاده از اينترنت تغيير کرده است. ضيايي پرور افزود: در اين سال ها سرعت اينترنت افزايش پيدا کرده است.
کارشناس شبکه هاي اجتماعي و مجازي گفت: البته دولت در اين خصوص از سوي برخي گروه ها براي محدود سازي اين فناوري ها تحت فشار قرار مي گيرد که مقاومت مي کند. ضيايي پرور افزود: افزايش پهناي باند و دسترسي ها مسووليت هايي را براي ما ايجاد مي کند.
مسوول روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي گفت: در رسانه ملي هنوز درخصوص شبکه هاي مجازي، گفتمان منفي حاکم است و تا اين گفتمان باشد عزمي براي آموزش ديده نمي شود.ضيايي پرور افزود: هم اکنون بهترين راه، اتخاذ گفتمان ايجابي براي توسعه فناوري هاي عرصه ارتباطات است.
وي در ادامه به تأثير استفاده از اين شبکه هاي اجتماعي و مجازي در ارتقاي عملکرد روابط عمومي سازمان ها و نهادها اشاره کرد. ضيايي‌پرور گفت: اکنون شبکه‌هاي اجتماعي مي‌توانند انتشاردهنده شايعات مختلف باشند و برهمين اساس لازم است به اهميت آنها توجه زياد شود تا انتشار شايعات در نطفه خاموش شود.وي همچنين متذکر شد: اکنون در موارد متعدد افراد براي انتقال مطالب خود حتي سرويس‌هايي مانند ايميل و چت را ترک کرده و به نرم‌افزارهاي ارتباطي موبايل روي آورده‌اند. ضيايي‌پرور ادامه داد: اما در کشور ما متاسفانه برخي دستگاه‌ها ناخواسته محدوديت‌هايي را در اين زمينه در نظر مي‌گيرند که به نظر مي‌رسد اين محدوديت‌ها با گفتمان رئيس جمهوري در تضاد است، از سوي ديگر بايد توجه داشته باشيم که اين حوزه نياز به نوعي تجديد‌نظر دارد؛ چرا که اکنون شرايط دنيا به سمتي مي‌رود که ديگر امکان محدود‌کردن فضاي ارتباطي وجود ندارد و در اين فضا لازم است ما نوعي تجديد‌نظر داشته باشيم.
همايش يک روزه روابط عمومي‌هاي وزارت ارتباطات صبح شنبه نهم خرداد 94 با حضور اساتيد مختلف ارتباطات، وزير ICT و کارمندان روابط عمومي وزارت ارتباطات برگزار شد.
در اين مراسم که با حضور اساتيد در حوزه روابط عمومي و روزنامه‌نگاري برگزار شده بود، مهدي محسنيان‌راد - استاد ارتباطات - به ارائه صحبت پرداخت و در ميان سخنانش به خاطره‌اي از حوزه مخابرات اشاره کرد.
وي در اين باره اظهار کرد: درباره خرابي تلفن ممکن است مشترکان مدت‌ها درگير باشند. زماني در اين خصوص با يکي از آشنايان خود در شرکت مخابرات صحبتي داشتم و توضيح او در اين باره به اين شکل بود که مخابرات به ازاي هر 10 هزار خط تلفن يک پيمانکار براي تعميرات دارد.
محسنيان راد همچنين اظهار کرد: اين رقم اگرچه ممکن است در شهرهاي بزرگ پاسخگو باشد اما در شهرهاي کوچک و مواردي که فاصله‌ها زياد است، شايد 10 هزار خط تلفن مسافتي بسيار طولاني را در بربگيرد که اين شيوه به نوعي ظلم به مردم است.
اين استاد ارتباطات در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود يادآور شد: امروزه انحصار‌هاي ارتباطي در دنيا شکسته شده و در دهکده جهاني زندگي مي‌کنيم برهمين اساس مخاطب تلويزيون از دست رفته و بي‌مرز‌ بودن جغرافياي ارتباطات، مرگ مخاطب انبوه و جايگزيني مخاطب انتخابگر، مرگ انحصار رسانه‌اي و مسائل از اين دست شرايطي در دنيا ايجاد مي‌کند که در آن وب نقشي ديناميک و پويا برعهده دارد.
معزي دبير شوراي عالي اطلاع‌رساني دولت - هم ديگر سخنران اين مراسم بود که در صحبت‌هاي خود از تلاش دولت براي فيلتر‌نکردن شبکه‌هاي اجتماعي ياد کرد و افزود: خيلي‌ها تلاش دولت در اين زمينه را به شيوه‌ي سياسي برداشت کرده و با آن برخورد جناحي داشتند اين موضوع باعث شد تا يک فضاي دوقطبي ايجاد شود اما نگاه‌هاي تنگ در اين حوزه بايد بدانند آنچه در اين زمينه در دنيا اتفاق مي‌افتد متفاوت است و ما توان مقاومت در برابر اين تحولات را نداريم.
وي ادامه داد: اگر تواني براي کنترل اين فضا وجود دارد نمي‌توان آن را محدود کرد بلکه بايد آن را رها کنيم و در اين مسير خود را به سير جريان بسپاريم. اکنون در کشور‌هاي مختلف قوانيني براي اين فضا تعيين شده و ما هم بايد تلاش کنيم چنين شرايطي ايجاد کنيم، چرا که اين راهکار، راهکار درستي نيست که صرف اين‌که در اين فضا امکان کنترل وجود دارد آن را محدود کنيم.
محمود واعظي وزير ارتباطات - نيز سخنران بخش پاياني اين مراسم بود که در صحبت‌هاي خود اظهار کرد: لازم است در دايره روابط عمومي يک بانک اطلاعاتي قوي وجود داشته باشد تا در موارد متعدد اخباري که اعلام مي‌شود براساس مستندات و عدد و رقم و تحليل باشد.
وي همچنين به قرار‌گرفتن فناوري‌هاي روز در خدمت کار روابط عمومي اشاره کرد و گفت: بخش عمده‌اي از اين موضوع در اختيار اين وزارتخانه است و من فکر مي کنم استفاده صحيح از اين امکانات سرعت و قدرت ما را افزايش خواهد داد.
وزير ارتباطات در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود خطاب به روابط عمومي‌هاي حاضر در مراسم عنوان کرد: ما بايد به حقوق مردم و جامعه احترام بگذاريم و اين روند درستي نيست که به واسطه حضور در دولت خود را قيم مردم فرض کنيم.
واعظي در ادامه صحبت‌هاي خود به بحث‌هاي رسانه‌اي اشاره کرد و با تاکيد بر لزوم انتقاد‌پذيري مديران گفت: البته بايد مرز بين انتقاد و تخريب مشخص باشد، اما حتي اگر رسانه‌ها به تخريب ما پرداختند ما نبايد جواب تخريب را با تخريب بدهيم و البته نبايد اجازه داد که مسوولين و عملکرد آنها مورد تخريب قرار گيرند، اما به هرحال متاسفانه مدتي است در فرهنگ رسانه‌اي ما اين موضوع وارد شده که فکر مي‌کنم اين مساله آفت بزرگي است که بايد مجلس و قوه قضاييه براي آن تدبيري بينديشند.
دکتر فرنقي زاد، رئيس مرکز روابط عمومي وزارت ارتباطات نيز اظهار کرد: با توجه به اينکه روابط عمومي پيغام مردم را به گوش مسئولين مي رساند و از طرفي ديگر عملکرد سازمان را در اختيار افکار عمومي قرار مي دهد؛ لازم است صداقت و امانتداري را مورد توجه قراردهد.
وي وجود منبع موثق در توليد خبر را ضروري برشمرد و ادامه داد: در توليد خبر، اصل عينيت بسيار حائز اهميت است و پيام رسان بايد پيام را بدون کم و کاست و بر اساس واقعيت گزارش دهد.
فرنقي زاد با بيان اينکه روابط عمومي بايد در جريان سياست هاي کلي سازمان قرار گيرد تصريح کرد: اعتماد به روابط عمومي از سوي سازمان ضروري است.
رئيس مرکز روابط عمومي بر موضوع پاسخگويي در روابط عمومي تاکيد کرد و ادامه داد: ابزار و ساختار پاسخگويي در روابط عمومي اخلاق است.
وي به چهار نوع ارتباط انسان با خود ، با مردم ، با خدا و با ساير اشياء و موجودات اشاره کرد و گفت: اگر روابط عمومي با خالق به درستي انجام پذيرد؛ بحث اخلاق در ارتباطات تکامل مي يابد.
فرنقي زاد روابط عمومي تحليل گر در وزارت ارتباطات را بسيارمهم برشمردو افزود: اين نوع روابط عمومي وقايع را پيش بيني مي کند و آمادگي لازم را براي بحران کسب کرده و در صورت بروز آن، بحران را مديريت مي کند.
وي در پايان برگ برنده دولت تدبير و اميد تا به امروز، را رعايت اخلاق عنوان کرد و گفت: جامعه بدون اخلاق بيمار است و تک تک ما نسبت به ايجاد ارتباطات اخلاق گرايانه مسوول هستيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن