تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802180396




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حکایت حال ناخوش این روزهای تولیدکنندگان/سایه بی مهری واردکنندگانی که تمام شدنی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزارش/
حکایت حال ناخوش این روزهای تولیدکنندگان/سایه بی مهری واردکنندگانی که تمام شدنی نیست
اگر چه عوامل متعددی در پدیده قاچاق موثر هستند اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت که در زمینگیر شدن صنایع تنها قاچاق تاثیر گذار نبوده و واردات بی رویه کالا در کنار موانع پیش پای تولیدکنندگان دست به دست یکدیگر داده و موجب حال وخیم صنایع شده است.


به گزارش خبرنگار تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،واردات بی رویه و قاچاق دو پدیده ای است که در سال های گذشته هیچ صنف وصنعت و تولید کننده ای را از لطف خود بی نصیب نگذاشته است.


یکی از این صنایع مادر که به لطف این دو پدیده در سال های گذشته زمینگیر شده و دیگر رمقی برای ادامه حیات ندارد صنعت نساجی است، صنعتی که در سال های گذشته سهم چشمگیری در تولید و حتی صادرات پارچه داشته اما با این حال هم اکنون ایران به یکی از بزرگترین وارد کنندگان پارچه تبدیل شده است.


هجوم پوشاک چینی و تایلندی و قیمت پایین این اجناس خارجی در بازار در کنار قاچاق پوشاک که به گفته مسئولان بیش از 80 درصد پوشاک وارداتی را تشکیل میدهد، در خم کردن کمر صنعت نساجی ایران تاثیر گذار بوده است.


*سهم 50 درصدی واردات از بازار پارچه 


به گفته رییس اتحادیه بنکداران پارچه تهران قاچاق پوشاک موجب تعطیلی واحدهای نساجی و مقرون به صرفه نبودن تولید پارچه در کشور شده است.


امیر قدیمی‌نژاد با اشاره به رکود موجود در بازار پارچه می گوید: متأسفانه در سال‌های گذشته تعداد واحدهای صنفی از 7 هزار و 500 به 3 هزار و 500 واحد کاهش یافته‌است.


وی همچنین از وارداتی بودن 50 درصد پارچه های موجود در کشور خبر می‌دهد و اعلام می کند فشارهای واردشده بر تولیدکنندگان داخلی منجر به کاهش سهم تولید در بازار شده است.


به گفته رئیس اتحادیه بنکداران پارچه، 80 درصد پارچه‌های وارداتی از چین به کشور وارد می‌شود و هند و ترکیه و کره نیز از دیگر صادرکنندگان پارچه به ایران هستند.


*خودنمایی پارچه های وارداتی در بازار 


گزارشات میدانی خبرنگار ما حاکی از آن است که در بازار پارچه اکثر محصولات موجود تولید کشور کره و چین است، همچنین در کنار آنها پارچه های هندی، پاکستانی و ترکیه ای نیز خودنمایی میکند، البته بسیاری از فروشندگان با افتخار این موضوع را اعلام میکنند که در این راستا یکی از همین فروشندگان که تمام اجناس موجود در مغازه اش خارجی است می گوید این پارچه ها اضافه های سفارش اروپا است که ما از ترکیه خریداری کرده ایم.


همچنین قیمت پارچه نیز بسته به نوع و جنس و مواد آن متفاوت است و به عنوان مثال هر متر پارچه کار شده برای لباس شب بیش از 100 هزار تومان قیمت دارد که ممکن است قیمت آن حتی به یک میلیون تومان نیز برسد.


*رقابت نابرابر واردات با تولیدات داخلی


جدا از پارچه فروشان پیراهن دوزان نیز از لطف واردات بی رویه بی نصیب نمانده و رییس اتحادیه پیراهن دوزان تهران نیز خبر از رکود در این صنف میدهد و میگوید: با وجود گذشت یش از سه ماه از سال جاری هنوز بیشتر کارگاه‌های ما مشغول به کار نشده‌اند که رکود در بازار و واردات اجناس خارجی و نیز به فروش نرفتن تولیدات سال گذشته موجب به وجود آمدن این وضعیت شده است.


درودیان به این نکته نیز اشاره می کند که  اجناس خارجی و وارداتی قیمت پایین‌تری نسبت به تولیدات داخلی دارند چراکه افزایش مزد کارگر و سایر هزینه‌های سربار و نیز افزایش مالیات موجب افزایش قیمت تمام شده تولیدات داخلی شده است.


رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان ادامه می دهد: با وجود اینکه در گذشته ما صادرات داشتیم اما در حال حاضر قدرت رقابت را نیز از دست داده‌ایم و در این زمینه دولت باید بستری را فراهم نماید که برای وام تولیدکنندگان بهره کمی دریافت شود و در بحث دریافت مالیات نیز تجدیدنظر کند.


*لزوم کوتاه کردن دست واردکنندگان از بازار


اگر چه عوامل متعددی در پدیده قاچاق موثر هستند اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت که در زمینگیر شدن صنایع تنها قاچاق تاثیر گذار نبوده و واردات بی رویه کالا در کنار موانع پیش پای تولیدکنندگان دست به دست یکدیگر داده و موجب حال وخیم صنایع شده است.


با این حال اگر دولت به تدوین برنامه جامع و مشخصی اقدام نماید و حمایت از تولید را در عمل از اولویت های خود قرار دهد و در کنار این اقدامات از سودجویی برخی افراد از واردات کالا جلوگیری کند شاید بتوان به بهبود حال صنایع وتولیدکنندگان امید داشت.




انتهای پیام/



اخبار مرتبط

فرش قرمز مجتمع تجاری برای برندهای خارجی/ حمایت از تولید داخلی به شیوه‌ای جدید
تفاوت قیمت داخل و خارج عامل اصلی قاچاق سوخت/ ایران صادرکننده فرآورده های نفتی
کاهش قاچاق با راه اندازی سامانه جامع گمرکی/ 9 فروند هواپیمای خریداری شده درانتظار مجوز پرواز
کشف بیش از یک میلیارد ریال کالای قاچاق در گچساران
اعمال محدودیت غيرتعرفه‌ای بر واردات غيرقانونی است/ حمايت از توليدکننده و مصرف‌کننده دو روی سياست‌های تجاری




۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن