تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805568973




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بوق‌ها براي كه به صدا در مي‌آيند؟


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بوق‌ها براي كه به صدا در مي‌آيند؟
نویسنده : اولاد آدم 
اولاد آدم يك بيماري، شايد يك ويروس يا يك حركت عجيب را در بازار شناسايي كرده و به همين دليل دنبال آن است كه به بازار شوك وارد كند و همين امر مشكوك است و شايد بتوان گفت خود اولاد آدم شكاك است كه دارد تشكيك مي‌كند يا نه؟ اما از آنجايي كه شما خواننده گرامي هميشه محرم اسرار اولاد آدم بوده‌ايد و بناست از اين به بعد هم باشيد، اولاد آدم به شما حرف دلش را مي‌گويد، برايتان تعريف مي‌كنم و اين آغازي است بر گفتمان مدني اولاد آدمي!
راستش اين روزها يك اتفاق جالبي افتاده و آن اين است كه بازار موتورسيكلت كه هميشه در نيمه نخست سال جزو بازارهاي پر‌رونق بود، امسال با ركودي مواجه شده كه فروشندگانش مجبورند اين وسايل نقليه را زير قيمت بازار بفروشند. يعني براي نخستين بار در طول تاريخ اين سال‌ها، ما با پديده ارزان‌فروشي مواجهيم. (البته يك مورد نانوايي بود كه نان ارزان مي‌داد و درش را تخته كردند و بعد گفتند تخته‌ها مال ارزان‌فروشي نبوده و موضوع صنفي است و اولاد آدم رو دل مي‌كند اگر حرف مفت بزند.)
به هر صورت اين پديده بر خلاف رويه هر ساله اين موجود دوچرخ است. طبق نظر كارشناسان ستون عقبگرد و محقق در زيست كيهاني، هر ساله افراد دوپاي زيادي با نزديك شدن به فصل گرما ترجيح مي‌دادند از موتورسيكلت براي سفرهاي درون شهري استفاده كنند و به همين دليل استقبال خوبي از اين وسيله نقليه مي‌شد اما امسال بررسي‌ها از بازار موتورسيكلت حاكي از ركود و نبود تقاضاست. اولاد آدم فكر مي‌كرد با تك‌نرخي شدن بنزين و بالا رفتن قيمتش، همه مي‌روند سراغ موتور‌سيكلت و حتي قبل از اينكه سهميه‌ها به طور ناگهاني غيب شوند، برخي خبر غيب‌شدگي را داشتند و رفتند موتور خريدند و انبار كردند و آخ از اين پديده!
البته جوشكاران موتور سيكلت(مونتاژي‌هاي خودمان) آنقدر يامفت يامفت گفتند كه تا همين الانش هم گراني در خانه آخرش جا خوش كرده بوده و راه نداشته كه موتور هشت و نيم ميليون توماني را بدهند به هشت و ششصد! بله، يكي از دلايل ركود در اين بازار به زعم فروشندگان، اين است كه در طول سال‌هاي گذشته موتورسيكلت‌ها نيز از افزايش نرخ ارز در امان نمانده‌اند و با افزايش قيمت، پول چنداني در بازار خرج نمي‌شود. يعني دو برابر قيمت واقعي پرايد مي‌شود قيمت فعلي موتور!
اما اولاد آدم مانده است كه دو هفته كافي است براي اين نتيجه‌گيري يا زمان بيشتري براي تنفس لوله اگزوزها لازم است؟ آيا اگزوزها دوباره در شهر به صدا در مي‌آيند؟ آيا امشب دوباره لوله اگزوزي در نطفه خفه مي‌شود؟ بوق‌ها براي كه به صدا در مي‌آيند؟ (ببخشيد احساساتي شدم.)
مگر مي‌شود ما بنزين را بكشيم بالا و چيزي نكشد بالا؟ اين يك بيماري است. نكند همه چيزها به تبعيت از موتورسيكلت بكشند پايين و بعد زنگنه برود براي اينكه كسي مكدر نشود، بشارت بدهد كه باز هم مي‌كشيم بالا! لطفا صنف موتور‌سيكلت اين اخبار را اصلاح كند. همين ارزاني را بر‌مي‌دارند مي‌برند مجلس و گفتمان فرامنطقه‌اي تشكيل مي‌دهند و ماست و تخم مرغ و آب هندوانه را باز دوباره گران مي‌كنند!  البته بين خودمان بماند بعضي از فعالان در بازار هستند كه موتورسيكلت را با همان قيمتي كه به مغازه‌ها مي‌دهند به مشتري‌ها هم مي‌فروشند و اين باعث مي‌شود مردم به سراغ مغازه‌داران نروند و 95 درصد مشترياني هم كه به مغازه‌ها مراجعه مي‌كنند، درخواست خريد اقساطي دارند كه اين موضوع هم بو دارد.  اولاد آدم اشعار زير را به ضميمه پرونده، فايل مي‌كند تا شايد در پژوهش بعدي سر از مركز پژوهش‌هاي مجلس هم درآورد و بفهمد چه گفتماني را براي اين ستون، قوت غالب كند: عروسك تو بغلي/ موتور دو چرخ عشق مني/صدا داره نعره شير/سوار مي‌خواد مرد دلير/هزار تا اسب قدرت داره/همش ميخواد جات بزاره/رنگ و لعابش چي بگم/خوشي ركابش چي بگم/ گاز كه بدي مياد بالا/دستور بدي نميگه حالا. !؟/شيرين فرمون خوش بر و رو/سواري ميده مثل هلو/ هرچي مي‌خواد بشه بشه/موتور دو چرخ آخرشه...


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن