تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804464118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش پزشکان عمومی به حقوق 17 میلیونی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
واکنش پزشکان عمومی به حقوق 17 میلیونی




نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی در واکنش به دریافتی های 17 میلیونی پزشکان عمومی، تاکید کرد: از وزارت بهداشت خواسته ایم لیست مراکزی که چنین پرداختی هایی دارند، اعلام کنند.





خبرگزاری مهر: نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی در واکنش به دریافتی های 17 میلیونی پزشکان عمومی، تاکید کرد: از وزارت بهداشت خواسته ایم لیست مراکزی که چنین پرداختی هایی دارند، اعلام کنند.

دکتر عزت‌الله گل‌علیزاده روز شنبه در نشست خبری که در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد، با بیان اینکه ۸۰ هزار پزشک عمومی عضو سازمان نظام پزشکی هستند، گفت: آمار دقیق و مستند از پزشکان عمومی فعال نداریم.

وی با اعلام اینکه ۵ درصد این پزشکان فوت شده‌اند و ۵ درصد به خارج از کشور مهاجرت داشته اند، افزود: در حدود ۱۲ تا ۱۵ هزار پزشک عمومی در استخدام وزارت بهداشت هستند و ۱۸ تا ۲۰ هزار پزشک عمومی نیز طرف قرارداد با بیمه‌ها هستند که به معنی آن است که این پزشکان نیز مطب فعال دارند.

گل علیزاده ادامه داد: حدود ۱۰ هزار نفر دستیار داریم که تا زمان فارغ‌التحصیلی به عنوان پزشک عمومی تلقی می‌شوند. جمعا حدود ۳۰ هزار پزشک عمومی باقی می‌ماند که ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر از آنان مشغول آماده شدن برای دستیاری هستند. در مجموع ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر نیز یا به حرفه پزشکی نمی‌پردازند یا کنج کتابخانه‌ها مشغول آمادگی برای آزمون دستیاری هستند.

وی با عنوان این مطلب که در حدود ۸۵ درصد خدمات نظام سلامت توسط پزشکان عمومی ارائه می گردد، گفت: باید جایگاه پزشک عمومی در نظام سلامت کشور تعریف شود. آنچه که در قانون در این زمینه مورد توجه قرار گرفته طراحی پزشک خانواده و نظام ارجاع و سطح‌بندی خدمات است.

گل علیزاده در پاسخ به اظهاراتی مبنی بر لحاظ دریافت‌های چند میلیونی برای پزشکان عمومی و عدم استقبال پزشکان از این موضوع گفت: چنین ادبیاتی را قبول ندارم. از همکاران‌مان در وزارت بهداشت خواسته‌ایم لیست مراکزی که با این اعداد و ارقام برای جذب پزشکان عمومی اقدام می‌کنند را اعلام کنند تا همکاران ما بتوانند ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در روستاها از سال ۸۴ ، افزود: متاسفانه بنا به دلایلی این طرح در نیمه راه رها شد. از آنجا که حقوق و دستمزد پزشکان را نمی‌پرداختند، ۱۵۰۰ نفر از پزشکان فعال در این طرح قید پزشک خانواده روستایی را زدند و همین امر ضریب ماندگاری در روستاها را کاهش داد.

گل علیزاده ادامه داد: خوشبختانه با اجرای طرح تحول نظام سلامت، مقداری وضعیت معیشتی همکاران بهتر شده است. البته همه چیز پول نیست و قطعا سلامت مردم در اولویت است. ما دنبال آن نیستیم که نان را در دامن پزشکان عمومی بگذارند. ما به دنبال احیای نام پزشکان عمومی هستیم که به حاشیه رانده شده‌اند و همین امر باعث بی‌بند و باری در نظام سلامت شده است.

وی افزود: از طرف دیگر روز به روز با بخشنامه‌های مختلف، دایره فعالیت‌ پزشکان عمومی محدودتر شده است و همین امر سبب شده است که پزشکان عمومی به گوشه رانده شده و قید پزشکی را بزنند.






تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن