تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820104797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

می‌خواهم به مادرم ادای دين كنم


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: می‌خواهم ادای دينی به مادرم داشته باشم زيرا مادرم را خيلی دوست داشتم. تمام لحظه هايی كه با او بودم و خاطره هايی كه از او دارم را يادداشت كردم و در نظر دارم تا فیلمی با موضوع مادر بسازم.

به گزارش تراز ، پوران درخشنده درباره برگزاری جشنواره فيلم وعكس مادر گفت: با توجه به جايگاهی که مادر در زندگی ما دارد و ما هيچ وقت نمی توانيم زحمات آنها را جبران كنيم هرنوع كار فرهنگي كه در جهت تجليل و تشكر از مقام مادر باشد بسيار كار ارزشمندی است. 
وي در ادامه افزود: بايد توجه داشت كه مسئولان كشور از نظر رفاهی و اجتماعی بايد برای مادران جايگاه ويژه ای را درنظر بگيرند زيرا مادرانی كه در خانه هستند و شاغل نيستند متاسفانه در كشور ما هيچ حق و حقوقی ندارند.
 
كارگردان « هيس دخترها فرياد نمی زنند» خاطرنشان كرد: مادر در همه كشورها دارای جايگاه رفيعي است، بنابراين همه مردم جامعه، دست اندركاران و مسئولان بايد در جهت خدمت رسانی به مادران نهايت تلاش را داشته باشند. به عنوان مثال، هيچ امكانات شهری براي مادری كه روی ويلچر می نشینند برای وارد شدن به وسائل نقليه عمومي وجود ندارد این ها از جمله موارد مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم.
 
درخشنده همچنين گفت: جشنواره هاي زيادی در كشور ما برگزار می شود و مهمترين نكته ای كه در اين نوع جشنواره های تخصصی بايد درنظر داشت ، هدف و استمرار آنها است اينكه به چه منظوری جشنواره را برگزار می كنيم و برای آن هدف داشته باشيم تا بتوانيم در سال های بعد هم شاهد برگزاری چنين جشنواره ای باشيم.
 
وي با بيان اينكه فيلم هاي بسيار كمي با موضوع مادر داريم، افزود: به جز فيلم «مادر» به كارگردانی علي حاتمی كه نمونه كاملي از يك مادر اصيل ايراني است كه عشق، محبت و دوستی نسبت به فرزندانش دارد در فيلم های ديگر مادر ايراني را نمی بينيم تنها تصوير از آنها مادری با سينی چای به دست است.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مادرم را خيلی دوست داشتم می‌خواهم اداي ديني به او داشته باشم تمام لحظه هايی كه با او بودم و خاطره هايی كه از او دارم را يادداشت کردم و درنظر دارم بر اساس این خاطره ها فیلمی با موضوع مادر بسازم. 
 
وی درباره انتخاب فاطمه گودرزی به عنوان دبير جشنواره فيلم مادر نيز گفت: فاطمه گودرزی از هنرمندان خوب كشور است و بايد به واسطه حضورشان در اين جشنواره با توجه به اينكه خودشان هم مادر هستند نگاه تيزبينانه تری نسبت به موضوع مادر داشته باشند.
 
درخشنده ادامه داد: بايد نسبت به برگزاری جشنواره نگاه عميق تری داشت و تنها به صرف برگزاری يك جشنواره بسنده نكرد و نتیجه چنین جشنواره ای باید در نهایت این باشد که مخاطب با برگزاری اين جشنواره آگاه تر می شود و بداند که در جهت رشد و شكوفايی این رویداد فرهنگی قدم هايی برداشته شده است. 
 
وی خاطرنشان كرد: همانطور كه می‌گوييم و می‌دانيم بهشت زيرپای مادران است بايد به آنها توجه هم داشته باشيم و اين عزيزان را در آسايشگاه ها رها نكنيم. ما هنرمندان وظيفه داريم در كارهايمان نگاه عميق تر و موشكافانه تری نسبت به مادر داشته باشيم.
 
اولین جشنواره فیلم و عکس مادر به دبیری فاطمه گودرزی  و با حمایت و همراهی پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل، 6 تا 9 مردادماه در تهران برگزار می شود.
 



منبع: افکار



شنبه 16 خرداد 1394 ساعت 09:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن