تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821112745




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولوبت داشتن تثبيت نرخ سود و فضاي امن بانکي نسبت به رقابت‌پذيري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ خرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۳ب.ظ)
تاجگردون تاکيد کرد: اولوبت داشتن تثبيت نرخ سود و فضاي امن بانکي نسبت به رقابت‌پذيري موج - رئيس کميسيون برنامه، بودجه مجلس گفت: بانک مرکزي ابتدا بايد يک حالت امن، براي بانک‌ها و جذب نقدينگي در جامعه به وجود آورد و بعد سعي در تسهيل ورود بانک‌ها به فضاي رقابتي داشته باشد.
غلامرضا تاجگردون، رئيس کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در خصوص رقابت‌پذيري در تعيين نرخ سودهاي بانکي به خبرنگار خبرگزاري موج اظهار کرد: شرايط امروز بانکي کشور به دليل وجود صندوق‌هاي مالي غيرمجاز و نرخ‌هاي سود غيرواقعي توسط همين صندوق‌ها، اصلا مطلوب نيست.
وي ادامه داد: بانک مرکزي براي بهبود وضعيت فعلي، در ابتدا بايد نرخ سودهاي بانکي را تثبيت کند تا شرايط نامطلوبي که امروز از سوي برخي بانک‌ها و صندوق‌ها در خصوص ناديده گرفتن نرخ‌هاي جديد سود شوراي پول و اعتبار به وجود آمده است، تصحيح شود.
عضو هيات رئيسه کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: متوازن و هم‌سطح نبودن نرخ‌هاي بانکي، يکي از مهم‌ترين دلايل فشار تورمي بود که بر جامعه آمد و صندوق‌هاي مالي و اعتباري غيرمجاز در اين قضيه مقصر اصلي هستند.
تاجگردون تاکيد کرد: بانک مرکزي ابتدا بايد يک حالت امن، براي بانک‌ها و جذب نقدينگي در جامعه به وجود آورد و بعد سعي در تسهيل ورود بانک‌ها به فضاي رقابتي را هم داشته باشند.
نماينده مردم در خانه ملت همچنين خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز فرصت سازي و ايجاد يا حتي تکميل زيرساخت مناسب در راستاي بهبود فضاي رقابتي را از سوي بانک مرکزي به نفع بانک‌هاي عامل دولتي و خصوصي را شاهد نيستم، کما اينکه جاي اين سوال باقي مي‌ماند که اگر از سوي بانک مرکزي، اجازه تعيين نرخ سود تسهيلات و سپرده به خود بانک‌ها سپرده شود، از کجا معلوم که آشفتگي جديدي در بانک‌ها و بازار مشتريان براي جذب نقدينگي مردم پيش نيايد.
تاجگردون در ادامه به وضعيت بيمه‌هاي کشور نيز اشاره‌اي داشت و تصريح کرد: شرکت‌هاي بيمه‌گر، بايد براي ارائه خدمات بهتر به مشتريان خود، تخصصي شوند تا در خدمت‌رساني و نوع خدمات بيمه‌اي براي هر مشتري تنوع و اجازه انتخاب وجود داشته باشد.
نماينده مردم در خانه ملت همچنين تاکيد کرد: البته رشد شرکت‌هاي بيمه‌اي نبايد همانند صندوق‌هاي مالي و اعتباري، رشد بدون کارشناسي شده‌اي را تجربه کند، بلکه بايد اين افزايش به همراه ارتقاي توانايي مالي آن‌ها و رقابتي شدن خدمات بيمه‌اي، به مشتريان خود باشد.
وي در پايان گفت: به‌منظور خدمت‌رساني بهتر، بايد تخصصي عمل کردن شرکت‌هاي بيمه‌گر توسط نهادهاي نظارتي بيمه‌اي، زير ذره‌بين قرار گيرد و اگر خدمات بيمه‌اي به‌صورت مطلوب به مشتريان ارائه شود، افزايش تعداد بيمه‌ها، چندان جاي نگراني ندارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن