تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820435672




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نرخ جديد سودهاي بانکي و بي تاثير بودن آن بر توليد/ تک‌نرخي شدن بنزين و جلوگيري از فساد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ خرداد ۱۳۹۴ (۹:۰ق.ظ)
رئيس کميسيون اصل 90 تاکيد کرد: نرخ جديد سودهاي بانکي و بي تاثير بودن آن بر توليد/ تک‌نرخي شدن بنزين و جلوگيري از فساد موج- اصولا تک‌نرخي شدن بنزين فسادهاي فراواني که در اين راه به وجود آورده و اغلب رسانه‌اي نيز نشده است را کاهش مي‌دهد و تمامي مسوولان اقتصادي کشور، موافق تک‌نرخي شدن آن هستند.
محمدعلي پورمختار، رئيس کميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي، درخصوص نرخ جديد سود بانکي به خبرنگار خبرگزاري موج گفت: نرخ‌هاي سود، بايد در قالب يک طرح جامع به نفع توليد و در راستاي اقتصاد مقاومتي بررسي و تصويب شود.
وي ادامه داد: گرچه نگاه بر اين کاهش، به خاطر آن بود که بانک‌ها بيشتر بر فعاليت‌هاي بانکداري معطوف شوند اما اقتصاد کشور ثابت کرده که ديگر بر تصميمات کوتاه‌مدت مقطعي، واکنشي نشان نمي‌دهد.
عضو هيات رئيسه کميسيون اصل 90 مجلس با اشاره به اينکه دولت قبل نيز از اين مُسکن‌ها استفاده کرده است، تصريح کرد: اين تصميم در دولت‌هاي قبل نيز امتحان شد و نتيجه آن مقاومت فضاي کار، پولي و مالي در مقابل چنين تصميمات بود، کاهش نرخ سود بانکي اگر مي‌خواهد بر توليد اثرگذاري واقعي داشته باشد، بايد در قالب يک سامانه جامع و در يک فرآيند ميان‌مدت 5 ساله بهترين تصميم در اين خصوص اتخاذ شود.
نماينده مردم در خانه ملت درباره تک‌نرخي شدن بنزين نيز اشاره داشت و تاکيد کرد: اصولا تک‌نرخي شدن فسادهاي فراواني را که در اين راه به وجود آورده و اغلب رسانه‌اي نيز نشده است را کاهش مي‌دهد و تمامي مسئولان اقتصادي کشور، موافق تک‌نرخي شدن آن هستند.
وي تاکيد کرد: در قالب قانون هدفمندي يارانه‌ها، بخشي از درآمدهاي هدفمندي از محل افزايش حامل‌هاي انرژي تامين مي‌شود که قيمت‌هاي آن، بر عهده دولت است.
رئيس کميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي همچنين درباره مقابله با مفاسد اداري نيز اشاره داشت و خاطرنشان کرد: در بخش مبارزه با تمامي مفاسد، از ابتداي اين جريان نيازمند برخورد قاطع از سوي مسوولان نظارتي و قضايي کشور هستيم، ضمن آنکه جديدا پرونده رانت‌هاي اطلاعاتي سازمان بورس اوراق بهادار در کميسيون 90 بررسي مي‌شود.
پورمختار با اظهارتاسف از پرداخت‌هايي که به‌صورت رشوه و زيرميزي صورت مي‌گيرد گفت: بر اساس قانون ارتقاي سلامت اداري، وزرا مسوول اجراي اين قانون هستند اين در حالي است که متاسفانه وزرا درگير مسائل اجرايي و روزمره هستند و نمي‌توانند به اين امور بپردازند.
وي در پايان گفت: مجلس نقش بالايي را در حوزه مبارزه با فساد قائل است اما بسياري از افرادي که به دنبال مبارزه هستند، گويا از تبعات اين کار نگران به نظر مي‌رسند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن