محبوبترینها
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1853477906
سانسور مصاحبه سید حسن خمینی با صداوسیما
واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:
سانسور مصاحبه سید حسن خمینی با صداوسیما
روز نو : 1- صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شب گذشته دو فراز مهم از سخنان حجت الاسلام و والمسلمین سید حسن خمینی را سانسور کرد که در سال های گذشته بارها از سوی ایشان مطرح و برآن تأکید شده بود.
این جسارت که به روشنی می تواند نشانه ای باشد بر امکان حذف و سانسور بیت امام و اندیشه امام خمینی در قرائت های رسمی و تبلیغاتی صدا و سیما؛ خطری بزرگ را در آنچه که در اصطلاح رسانه ملی خوانده می شود؛ پیش چشم می آورد. چه بسیار از سخنان امام خمینی(س) که هرگز از صداوسیمای جمهوری اسلامی پخش نمی شود و چه بسیار از سخنان ایشان که بدون توجه به زمینه تاریخی آن مورد سوء استفاده های فراوان در این به اصطلاح رسانه ملی واقع می شود. رسانه ای که گاه به بنگاهی امنیتی شباهت می یابد.
2- مجری صدا و سیما بی پروا از حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری می پرسد؛ آیا امکان داشت که حرم را ساده تر ساخت؟
واقعیت این است که بسیاری از آن ها که خود را مدعیان ولایت مداری می دانند؛ اکنون با انگیزه هایی که به روشنی رنگ سیاسی در آن ها غلبه دارد؛ به نقد توسعه حرم امام خمینی می پردازند. در ظاهر اما، آن ها این موضوع را نادیده می گیرند که اگر پرسش این است که زیبایی ها و آراستگی های هنری حرم امام خمینی چه نسبتی با سادگی بیت امام و حسینیه جماران و ساده زیستی آن عارف بزرگ دارد؟ همین پرسش را می توان به گونه ای به مراتب جدی تر درباره نسبت زیبایی هایی به مراتب پرهزینه تر حرم حضرت امام علی (ع) و حرم حضرت امام رضا(ع) با ساده زیستی و زهدی به مراتب افزون تر ایشان مطرح کرد!
ساده اندیشی است که بپنداریم طراحان این پرسش نمی دانند که طرح این پرسش درباره حرم امام خمینی در واقع طرح جدی تر همین پرسش درباره دیگر اماکن مذهبی را در ذهن مخاطب به دنبال دارد؛ پرسشی که هرچند امروزه جایگاهی استراتژیک در کانون ادبیات وهابیون رادیکال و متحجر معاصر دارد؛ اما صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران نیز در عمل نه تنها به آن پاسخ نمی دهد که به طرح بیشتر آن دامن می زند.
گویی قرار بر این است که در مواجهه با خبر افتتاح حرم مطهر امام خمینی(س) یک موفقیت در به پایان رسانیدن پروژه بزرگ فرهنگی ای که بخشی از آن حرم مطهر است، با تردید مواجه شود. حریم ها شکسته شود و حرمت ها حفظ نشود!
بی دلیل نیست یکی از فرازهای حذف شده در مصاحبه یادگار امام، اشاره به تأکید ایشان بر ضرورت اخلاقی بودن جامعه و نقد بی ادبی های صورت گرفته در سال های گذشته داشت؛ چه آنکه تریبون بسیاری از بی ادبی ها و محور نشر آن رسانه «به اصطلاح» ملی بود.
تردیدی در این واقعیت نیست که ساخت حرم امام خمینی سیاست نظام جمهوری اسلامی و همه دولت ها و قوای سه گانه بوده است؛ در این صورت اگر نقصانی دراین باره وجود دارد؛ در واقع صدا و سیما قبل از آن که همه قوا در همه دوره ها و به تعبیری همه نظام را پس از رحلت امام خمینی به چالش کشیده باشد؛ خود را به چالش کشیده است!
چگونه رسانه ای که خود را رسانه ملی تلقی می کند و مصرف کننده بیت المال است؛ تاکنون متوجه این کار شکوهمند عمرانی نبوده است؟!
اساسا چرا دیگر دستگاه های نظام بنای همکاری و همراهی را در طول تمامی این سال ها گذاشته اند و اگر موافقتی در این زمینه وجود نداشته است و سیاست نظام بر این قرار نبوده است؛ چگونه در طول تمامی این سال ها طرح ها متعدد مجموعه فرهنگی حرم مطهر امام خمینی در پیش چشمان تمامی مسوولان و شخصیت های عالی رتبه نظام تصویب و اجرا شده است و بعداز بیش از دو دهه سکوت؛ اکنون و در آستانه دست یابی به یک موفقیت شکوهمند، سکوت شکسته می شود؟
این قاعده کلی بسیاری از سیاستمداران و سیاست رسانه ای صدا و سیما در سال های اخیر است که اگر افتخاری و موفقیتی شکوهمند در دولتی رخ می دهد که همسو با گرایش های معاونت سیاسی صدا و سیما نیست؛ پس باید تخریب شود؛ حتی اگر در این تخریب بسیاری از ارزش هایی که خود بر آن پای می فشارد زیر سوال رود! گویی نباید در دولت دکتر روحانی این افتتاح صورت می گرفت!
سناریویی نخ نما شده که سال هاست در زردترین ادبیات سیاسی رسانه به اصطلاح ملی تکرار می شود و قبل از آن که شبهه های اخلاقی فراوان داشته باشد؛ بارها و بارها بسیاری از ارزش های امروزین مورد تأکید خود صدا و سیما را نیز زیر سوال می برد!
اما رسانه ای که امروزه بخش هایی از مهمترین و استراتژیک ترین ادبیات سیاسی آن را می توان ادبیات زرد سیاسی خواند؛ انگیزه ها و سناریوهایش برای جامعه به کلی نخ نما شده است.
صدا و سیما باید پاسخ دهد که اگر سیاست اجرای پروژه ای فرهنگی که بیش از دو دهه طول کشیده، اشتباه بوده است؛ ما تنها با دو فرضیه مواجه هستیم؛ یا اشتباه همه قوای و دستگاه های نظام و یا ضعف و بی اطلاعی و ناکارآمدی دستگاه ها از وقوع مستمر یک اشتباه در طول همه این سال ها!
کدام یک؟، هر دو؟، یا این به اصطلاح رسانه ملی گزینه ای دیگر را در پاسخ به پرسشی که خود طرح می کند؛ می پذیرد؟
اگر سخن صداو سیما هم، مثل برخی دیگر از رسانه های مدعی ولایت مداری این است که «حرم» امام را با «حرم» ائمه و بزرگان دین نمی توان مقایسه کرد؛ باید گفت، علاوه بر آن که ساخت حرم و مقبره های باشکوه و بناهای یادبود مذهبی برای دیگر بزرگان دین هم در گذشته و هم در دوران معاصر؛ هم در ایران و هم در کشورهای همجوار صورت گرفته است؛ یادآوری این سخن مقام معظم رهبری درباره امام خمینی که «او را فقط با پیامبران و اولیا و معصومان(ع) می توان مقایسه کرد»، می تواند هم، نشان دهنده مواضعی برخلاف نص صریح مقام معظم رهبری در رسانه های مدعی ولایت مدار و برخورد های گزینشی در این رسانه ها باشد؛ و هم، متذکر ضرورت توجه به واقعیتی بزرگ درباره شخصیت معنوی و عرفانی امام خمینی که پاسخگوی پرسش پیش گفته است.
اگر امام خمینی در ادبیات مقام معظم رهبری مردی از «جنس انبیا» و «کوثر فاطمه زهرا» توصیف می شود که «افسانه نبودن علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن را به اثبات رسانده است»؛ کسانی که خود را مدعی ولایت می دانند؛ در اینجا با استناد به چه مرجعی سخن می گویند؟ (سخنان مقام معظم رهبری را در این باره با کلیک کردن در این جا مطالعه فرمایید)
این یک واقعیت است که امروزه بسیاری از علما، دانشگاهیان و اساتید هم، عرفان نظری و هم، عرفان عملی نام امام خمینی را در شمار بزرگترین عرفا و اولیاءلله تاریخ اسلام می ستایند.
صدا و سیما این موضوع را نادیده می گیرد که گرچه تردیدی در این باره نیست که هرگز و هرگز؛ نه امام خمینی و نه رهبر معظم انقلاب اسلامی «خویشتن» یا «یکدیگر» را معصوم نمی دانستند؛ و حداکثر تعبیر می تواند «نزدیک شدن به مرزهای عصمت» و «نه معصوم واقع شدن» باشد؛ اما حتی بسیاری علمای اخلاق و عرفان، و حتی برخی از آن ها که در عالم سیاست منتقد امام خمینی به شمار می آیند؛ اما در عالم اخلاق و عرفان بر این باورند که او در شمار بزرگترین عرفای و اولیاء الله تاریخ اسلام، غایت مرزهای الگو پذیری از ائمه را طی کرده بود.
3- این انتخاب دائمی و سنتی جوامع شیعی است که بارش انبوه هنرهای آیینی و سنتی و هنرهای معاصر در معماری مذهبی مسجد و حرم بزرگان مذهبی و معنوی رخ می دهد.
واقعیت این است؛ امروزه نه تنها حرم که حتی آنگاه که با مساجد قدیمی ایرانی در اصفهان، پایتخت پیشین ایران، مواجه می شویم؛ علاوه بر تمامی مفاهیم مذهبی و آیینی، هم با میراث فرهنگی ارزشمند مواجه هستیم و هم با شکوه و عظمتی که انسان ایرانی با زبان معماری از جایگاه معنویت و دین داری برای انبوه گردشگران داخلی و خارجی روایت می کند.
بخشی از آنچه که در موزه های هنر و هنرهای معاصر در دیگر کشورها رخ می دهد؛ در جامعه اسلامی در پیوند با احساس مذهبی منجر به شکل گرفتن بناهایی می شود که هم تجلی گاه و فریادگر احساس معنوی و مذهبی ایرانی است و هم تمرکز هنر و جولانگاهی برای نمایش شکوه هنر ایرانی ـ اسلامی و به تعبیری موزه ای از هنرهایی آیننی معاصر است.
حرم اما، بر خلاف دیگر بناهای یادبود؛ علاوه بر کارکرد هنری ـ فرهنگی خود؛ کارکردی معنوی ـ فرهنگی نیز دارد و در پیوندی خاص با احساس مذهبی علاوه بر کارکردی هنری، نقشی در فضاسازی معنوی و پذیرایی هنری از آدمی که رو به ملکوت و بنای تقرب دارد را عهده دار می شود.
حرم، بهانه ای برای «بزرگداشت و نکوداشت» به مثابه بنای یادبود؛ همچون پرچم های کشورها و همچون سرودهای ملی؛ بخشی از فرم است برای تکریم محتواهایی بس بزرگتر نه در بستر خاک که در بدنه و بر فراز فرهنگ یک کشور است.
بناهای یادبود در واقع اعتباری است که هر جامعه ای برای هنرمندان خود قائل می شود؛ تا هم جلوه گاه هنر معاصر و زمینه درخشش و توسعه هنر و هنرنمایی هنرمندان واقع شوند و هم نشانه هایی بیافرینند برای تکریم ارزش های فرهنگی و آنچه که باید در انتخاب آن جامعه ماندگار باشد.
در این جا نه بنای محاسبات اقتصادی است و نه محاسبات اقتصاد هنر و میراث فرهنگی اساسا با محاسبات اقتصادی روزمره قابل مقایسه است. در این جا از آغاز، سیاست و انگیزه اصلی بر آفرینش شکوه و پیوند هنر و معماری و فرهنگ قرار گرفته است، این سرمایه گذاری نه ربطی به اقتصاد به معنای اقتصاد روزمره دارد و نه نسبتی با خواسته های انسان هایی دارد که در این قالب به نکوداشت آن ها پرداخته می شود. نه خانه امام علی (ع) نسبتی با حرم ایشان دارد؛ نه حتی خانه مولانا و اقبال لاهوری و دیگر بزرگانی که امروز بناهای یادبود و مقبره هایی باشکوه برای یاد و نام آن ها وجود دارد؛ آن یکی ساده و حقیرانه و کوچک؛ این یکی برافراشته و با شکوه ! برای یادآوری شکوهی که در عمق سادگی و ساده زیستی موج می زند؛ چه آن که هیچ انسان شیعی هرگز با قدم نهادن به حرم معصومین (ع) انگیزه ای برای مجلل زیستن نمی یابد؛ بلکه آن را تجلیلی از معنویت و سادگی هنری می یابد که پذیرای زائران است؛ نه بهانه و ابزار جلوه گری و مسند و تاج و تخت و قدرت.
این فلسفه ایی است که هر بنای یادبودی دارد. انتخاب انسان شیعی ایرانی این است که زیباترین بناهای یادبود خود را برای نکوداشت بزرگان دینی و مذهبی خود بنا کند. این سنت شیعی نه تنها به نحو ویژه ای شامل حرم ائمه و معصومین (ع) می شود؛ که حتی شامل یاران و شاگردان ایشان نیز می شود. حرم مفهومی است که هم به حرم امام حسین (ع) اطلاق می شود؛ هم به مقبره حضرت حر (ع). در این میان نه مفهوم عصمت شرط است و نه امام زاده بودن! چه آن که مقبره حضرت مولانا در ترکیه و مقبره علامه اقبال لاهوری در پاکستان، همواره از بناهای یادبود و نمادین بزرگ حوزه زندگی ما محسوب می شوند و هیچ کس در این میان نه پای محاسبات اقتصادی به میان می کشد و نه محاسبات اقتصادی میراث فرهنگی را از جنس محاسبات اقتصادی بازار دیگر کالاها تصور می کند؛ کما این که امروزه نیز مقبره های پیش گفته، بخشی از جاذبه های توریستی و جذابیت های کشورهای اسلامی همجوار را شامل می شود. واقعیت آن است که منتقدی که درکی از سنت ایرانی ـ اسلامی و پیوندهای عمیق آن با هنر داشته باشد؛ تنها زاویه نقد را نه زیاده روی و افزون بودن جلال و شکوه بناهایی از این دست که کاستی های و نقصان های آن ها در نمودن شکوه و عظمت مطلوب مورد بررسی قرار دهد.
پای محاسبات اقتصادی خام و تک متغیره را در اینجا به میان کشاندن به همان اندازه اشتباه است که پای محاسبات اقتصادی در انبوه هزینه هایی که برای پرچم یک کشور می شود و یا پای محاسبات مدیریت زمان برای محاسبه زمان مسوولان کشور در زمان صرف شده براین انجام مراسم تشریفات سرود ملی و احترام به پرچم به میان کشیده شود.
هنوز تفکیک منطق فرم و منطق محتوا در بسیاری از تحلیل های امروزین موضوعی درک نشده است و درست همین نقصان است که موجبات زیاده روی در هر یک می شود.
واقعیت این است که هیچ نقدی نمی تواند منتزع از سنت ها و فرهنگ یک جامعه و با رویکرد حذف و گسست رایکال، کارکردی و مثبت واقع شود؛ از این منظر که بناهای مذهبی نقطه تمرکز هنرهای آیینی و به نوعی موزه هنرهای آیینی معاصر واقع شوند؛ و جلوه هایی از معماری باشکوه آیینی و ایرانی را برای آینده گان به جای گذارند؛ به نظر نمی رسد؛ حداقل با ادبیات عامیانه و زرد صدا و سیما قابل نقد باشد.
روشن است؛ منطق ساخت بناهای هنری ماندگار اسلامی که هم به نوعی موزه هنرهای معاصر آیینی را با بیشترین مراجعه کننده دنبال می کند و هم تجلیل از شکوه معنوی و هم پذیرایی هنری و هنرمندانه از زائران را و هم عهده دار بکارگرفتن هنر در ایجاد حس معنوی است؛ با استدلال های خام و عامیانه نمی تواند مورد نقد واقع شود؛ چه آنکه در جامعه امروزین ما با باورها و سنت هایی بسیار کهن و ریشه دار در این باره مواجه هستیم و ایجاد تضاد با سنت هایی از این دست بدترین راه حل است؛ چه آنکه بازخوانی، درک آن و به کارگرفتن ظرفیت و سرمایه اجتماعی و معنوی نهفته در آن ها در جهت اهداف هرچه معنوی و فرهنگی تر می تواند پرفایده تر باشد.
نقد اما، در این باره حتما هم ضروری و هم امکان پذیر است؛ اما باید نخست در ادبیاتی عالمانه در نسبت با واقعیت و سنت ها و ارزش های رایج در جامعه، سیاست های واقعی را تعریف کرد و میزان دست یابی به همه آن ها در ساخت بناهای مذهبی امروزین مورد بررسی قرار داد .
4- نادیده نباید گرفت که حرم امام خمینی، یک پروژه فرهنگی است. چنانکه هر یک از آن گنبدهای فیرزه ای آن یک پروژه فرهنگی بزرگ ملی به شمار می آید. بزرگترین کتابخانه تخصصی امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی و بزرگترین کتابخانه عمومی کشور در این مجموعه با زیربنای بیش از 7 هزار متر مربع ساخته می شود. همچنین بزرگترین موزه کشور با عنوان موزه ملی امام(س)، انقلاب و دفاع مقدس با 23 هزار متر مربع در قالب مجموعه حرم به اتمام می رسد. نمایشگاه دائمی عرضه آثار امام(س)، درباره امام(س) و انقلاب اسلامی و پژوهش های منتشر شده در پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی، بخشی از این پروژه است.
پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی در همین مجموعه با 20 هزار متر مربع احداث شده است. در واقع مجموعه فرهنگی حرم، خدمات دهنده به انبوهی از پژوهشگران در این حوزه است. انبوهی از مراکز خدماتی به زائران و ساکنان این منطقه فرهنگی ـ دانشگاهی از سرویس های بهداشت، رختشورخانه و حمام های مجموعه گرفته تا رستوران ها، فروشگاه ها، هتل، مجموعه های درمانی و بیمارستان، مراکز امنیتی سپاه و نیروی انتظامی، مجموعه های خدماتی بانک ها، اداره پست، مخابرات، پست های برق، کلانتری، پاویون و تشریفات و ساختمان اداری هریک سطوح وسیعی را در این مجموعه به خود اختصاص می دهند. مجموعه ای که تنها 5500 متر مربع زیربنای موتورخانه و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی آن است؛ یک پروژه عظیم فرهنگی است که تنها بخشی از آن حرم است. پروژه ای که صدا و سیما هرگز راضی به معرفی آن نشد و البته به دلیل نجابت یاران صدیق امام(س) در آستان امام(س) و همراهی آنان با دولت هیچ وقت با این درخواست مواجه نشد که دولت خارج از توان خود برای تأمین اعتبار این پروژه یکباره اقدام کند و تنها این نجابت و ملاحظه باعث شد که دولت های مختلف با سرعت بسیار پایینی روند تأمین اعتبار ساخت پروژه فرهنگی حرم را دنبال کنند.
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 340]
صفحات پیشنهادی
گزارش جماران درباره حذف بخشی از مصاحبه سیدحسن خمینی با صداو سیما و ادبیات زرد و سیاسی رسانه ملی در تخریب دستاو
گزارش جماران درباره حذف بخشی از مصاحبه سیدحسن خمینی با صداو سیما و ادبیات زرد و سیاسی رسانه ملی در تخریب دستاورد افتتاح حرم مطهر امام خمینی س صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شب گذشته دو فراز مهم از سخنان حجت الاسلام و والمسلمین سید حسن خمینی را سانسور کرد که در سال های گذشته بامخالفت «صداوسیما» با پخش زنده سخنرانی سید حسن خمینی در تلویزیون استان گلستان!
مخالفت صداوسیما با پخش زنده سخنرانی سید حسن خمینی در تلویزیون استان گلستان طبق نظر آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان که دعوت کننده اصلی از سید حسن خمینی بود در بخش های مختلف گرگان تصاویر یادگار امام ره نصب شده بود که فضای این شهر را متفاوت و آماده بسید حسن خمینی در دیدار فرمانداران سراسر کشور: گماشتن افراد فاقد صلاحیت توسط مسئولان حقالناس است و باید حلالیت
سید حسن خمینی در دیدار فرمانداران سراسر کشور گماشتن افراد فاقد صلاحیت توسط مسئولان حقالناس است و باید حلالیت طلبیدسید حسن خمینی گفت اگر مسئولی افرادی فاقد صلاحیت را به کار گمارد حق الناس بر گردن اوست و باید از تک تک افراد جامعه برای حقوقی که از آنان زائل شده یا حقی که استیفا نسیدحسن خمینی: وزیر ارشاد مظلوم است |اخبار ایران و جهان
سیدحسن خمینی وزیر ارشاد مظلوم است وی به ادب ایرانی اشاره کرد و گفت در برخی حوزهها بیادبیها زیاد شده است باید مراقبت کنیم تا ادبیات بیادبانه نداشته باشیم زیرا برخی ادبیاتهای به کار رفته مطابق تاریخ و تمدن ما نیست کد خبر ۵۰۴۹۰۴ تاریخ انتشار ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴ ۵۶ - 31 Mayحجتالاسلام سیدحسن خمینی: وزیر ارشاد مظلوم است/ انقلاب یک هنر بسیار بزرگ بود و امام یک هنرمند بزرگ
حجتالاسلام سیدحسن خمینی وزیر ارشاد مظلوم است انقلاب یک هنر بسیار بزرگ بود و امام یک هنرمند بزرگسیدحسن خمینی گفت انقلاب یک هنر بسیار بزرگ بود و امام یک هنرمند بزرگ بود به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس حجتالاسلام سیدحسن خمینی نواده بنیانگذار جمهوری اسلاسیدحسن خمینی:لعنت خدا بر کسی است که حکومت دارد و به کسی مسئولیت می دهد که لیاقت ندارد
سیدحسن خمینی لعنت خدا بر کسی است که حکومت دارد و به کسی مسئولیت می دهد که لیاقت ندارد یادگار امام ره با تاکید بر اینکه مسئولیت یک نردبانی است که هم میتوان از آن بالا رفت و هم میتوان با سر از آن پایین افتاد گفت در طول تاریخ کشورمان کسانی بودند که از این نردبان بالا رفتند کسسیدحسن خمینی: «جنتی مظلومترین وزیر ارشاد است»
سیدحسن خمینی جنتی مظلومترین وزیر ارشاد است فرهنگ > مدیریت فرهنگی - حجتالاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در طی مراسمی سخنانی را در مورد وضعیت فرهنگ و هنر بیان کرد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین حجتالاسلام والمسلمین سید حسن خمینی نوه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامسیدحسن خمینی: رمز توفیق امام، نگاه خردمندانه توأم با نشاط بود/آنچه با آرمان خواهی اشتباه گرفته می شود احساسات
سیدحسن خمینی رمز توفیق امام نگاه خردمندانه توأم با نشاط بود آنچه با آرمان خواهی اشتباه گرفته می شود احساسات کنترل نشده است یادگار گرامی امام با بیان اینکه آرمانخواهی نقطه قوت جوانان است گفت آنچه در شخصیت امام مشهود بود نگاه خردمندانه و تجربهدار توأم با نشاط و آرمانخواهی جدوست داریم سید حسن خمینی چهره ای فراجناحی بماند | خبرگزاری ایلنا
دوست داریم سید حسن خمینی چهره ای فراجناحی بماند ایلنا ما دوست داریم حدادعادل هم چنان چهره ای فرهنگی باشد آقا محسن در سپاه بدرخشد سردار سلیمانی محبوب جوانان ایرانی در سپاه قدس باشد سید حسن خمینی چهره ای فراجناحی بماند و علی دایی و علی کریمی نیز وارد شورای شهر نشوند همان گونهسیدحسن خمینی:دولت و مجلس مشکلات معیشتی معلمان را برطرف کنند/روح، ذهن و جان فرزندان امانتی در دست معلمان است
سیدحسن خمینی دولت و مجلس مشکلات معیشتی معلمان را برطرف کنند روح ذهن و جان فرزندان امانتی در دست معلمان است مراسم ویژه تجدید میثاق کارکنان و مسئولان وزارت آموزش و پرورش با آرمان های امام خمینی س امروز نهم خرداد در حسینیه جماران برگزار شد روز نو مراسم ویژه تجدید میثاقکنایه سیدحسن خمینی به صدا و سیما
کنایه سیدحسن خمینی به صدا و سیما سید حسن خمینی در برنامه ای که به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی ره از صدا و سیما پخش شد کنایهای به عدم حضورش در رسانه ملی زد وی در گفتگویی که به مناسبت سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پخش شد پس از تشكر از عوامل مختلف تهيه و پخش اين مصاسیدحسن خمینی: وزیر ارشاد مظلوم است
سیدحسن خمینی وزیر ارشاد مظلوم است وی به ادب ایرانی اشاره کرد و گفت در برخی حوزهها بیادبیها زیاد شده است باید مراقبت کنیم تا ادبیات بیادبانه نداشته باشیم زیرا برخی ادبیاتهای به کار رفته مطابق تاریخ و تمدن ما نیست آفتاب سیدحسن خمینی گفت انقلاب یک هنر بسیار بزرگ بود و اماسید حسن خمینی عضو هلال احمر شد
سید حسن خمینی عضو هلال احمر شد سید حسن خمینی تولیت آستان امام ره در دیدار جمعی از جوانان جمعیت هلال احمر با وی به عضویت این جمعیت درآمد خبرگزاری ایرنا سید حسن خمینی تولیت آستان امام ره در دیدار جمعی از جوانان جمعیت هلال احمر با وی به عضویت این جمعیت درآمد دبیرکل جمعیت هلاسید حسن خمینی:جامعه ایران بی ادب شده است/ جامعه ی چند پاره جامعه ای است که در حال پیش رفتن به سمت معضل است
سید حسن خمینی جامعه ایران بی ادب شده است جامعه ی چند پاره جامعه ای است که در حال پیش رفتن به سمت معضل است یادگار گرامی امام خمینی گفت هنر بزرگ امام این بود که یک جامعه ی چند پاره را تبدیل به واحد کرد و با این تعریف انقلاب اسلامی یک هنر بود روز نو یادگار گرامی امام خمینعکس/ پدرانه و پسرانه از سید حسن خمینی
عکس پدرانه و پسرانه از سید حسن خمینی آفتاب تاریخ انتشار ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲ ۳۴عکس/ مرشد عباس شیرخدا در کنار سیدحسن خمینی
عکس مرشد عباس شیرخدا در کنار سیدحسن خمینی جمعی از اهالی فرهنگ و هنر امروز برای تجدید بیعت با آرمانهای امام راحل به جماران رفتند و با سیدحسن خمینی یادگار معمار انقلاب اسلامی ایران دیدار کردند آفتاب تاریخ انتشار ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹ ۲۸مرشد عباس شیرخدا در کنار سیدحسن خمینی
مرشد عباس شیرخدا در کنار سیدحسن خمینی فرهنگ > تلویزیون - جمعی از اهالی فرهنگ و هنر امروز برای تجدید بیعت با آرمانهای امام راحل به جماران رفتند و با سیدحسن خمینی یادگار معمار انقلاب اسلامی ایران دیدار کردند به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین مرشدعباس شیرخدا هم یکی از چهره-
گوناگون
پربازدیدترینها