محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1843343165
گزارش جماران درباره حذف بخشی از مصاحبه سیدحسن خمینی با صداو سیما و ادبیات زرد و سیاسی رسانه ملی در تخریب دستاورد افتتاح حرم مطهر امام خمینی(س)
واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: گزارش جماران درباره حذف بخشی از مصاحبه سیدحسن خمینی با صداو سیما و ادبیات زرد و سیاسی رسانه ملی در تخریب دستاورد افتتاح حرم مطهر امام خمینی(س)
صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شب گذشته دو فراز مهم از سخنان حجت الاسلام و والمسلمین سید حسن خمینی را سانسور کرد که در سال های گذشته بارها از سوی ایشان مطرح و برآن تأکید شده بود.
به گزارش نامه نیوز به نقل از جماران، این جسارت که به روشنی می تواند نشانه ای باشد بر امکان حذف و سانسور بیت امام و اندیشه امام خمینی در قرائت های رسمی و تبلیغاتی صدا و سیما؛ خطری بزرگ را در آنچه که در اصطلاح رسانه ملی خوانده می شود؛ پیش چشم می آورد.
چه بسیار از سخنان امام خمینی(س) که هرگز از صداوسیمای جمهوری اسلامی پخش نمی شود و چه بسیار از سخنان ایشان که بدون توجه به زمینه تاریخی آن مورد سوء استفاده های فراوان در این به اصطلاح رسانه ملی واقع می شود. رسانه ای که گاه به بنگاهی امنیتی شباهت می یابد.
2- مجری صدا و سیما بی پروا از حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری می پرسد؛ آیا امکان داشت که حرم را ساده تر ساخت؟
واقعیت این است که بسیاری از آن ها که خود را مدعیان ولایت مداری می دانند؛ اکنون با انگیزه هایی که به روشنی رنگ سیاسی در آن ها غلبه دارد؛ به نقد توسعه حرم امام خمینی می پردازند. در ظاهر اما، آن ها این موضوع را نادیده می گیرند که اگر پرسش این است که زیبایی ها و آراستگی های هنری حرم امام خمینی چه نسبتی با سادگی بیت امام و حسینیه جماران و ساده زیستی آن عارف بزرگ دارد؟ همین پرسش را می توان به گونه ای به مراتب جدی تر درباره نسبت زیبایی هایی به مراتب پرهزینه تر حرم حضرت امام علی (ع) و حرم حضرت امام رضا(ع) با ساده زیستی و زهدی به مراتب افزون تر ایشان مطرح کرد!
ساده اندیشی است که بپنداریم طراحان این پرسش نمی دانند که طرح این پرسش درباره حرم امام خمینی در واقع طرح جدی تر همین پرسش درباره دیگر اماکن مذهبی را در ذهن مخاطب به دنبال دارد؛ پرسشی که هرچند امروزه جایگاهی استراتژیک در کانون ادبیات وهابیون رادیکال و متحجر معاصر دارد؛ اما صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران نیز در عمل نه تنها به آن پاسخ نمی دهد که به طرح بیشتر آن دامن می زند.
گویی قرار بر این است که در مواجهه با خبر افتتاح حرم مطهر امام خمینی(س) یک موفقیت با تردید مواجه شود. حریم ها شکسته شود و حرمت ها حفظ نشود!
بی دلیل نیست یکی از فرازهای حذف شده در مصاحبه یادگار امام اشاره به تأکید ایشان بر ضرورت اخلاقی بودن جامعه و نقد بی ادبی های صورت گرفته در سال های گذشته داشت؛ چه آنکه تریبون بسیاری از بی ادبی ها و محور نشر آن رسانه به اصطلاح ملی بود.
تردیدی در این واقعیت نیست که ساخت حرم امام خمینی سیاست نظام جمهوری اسلامی و همه دولت ها و قوای سه گانه بوده است؛ در این صورت اگر نقصانی دراین باره وجود دارد؛ در واقع صدا و سیما قبل از آن که همه قوا در همه دوره ها و به تعبیری همه نظام را پس از رحلت امام خمینی به چالش کشیده باشد؛ خود را به چالش کشیده است! چگونه رسانه ای که خود را رسانه ملی تلقی می کند و مصرف کننده بیت المال است؛ تا کنون متوجه این کار شکوهمند عمرانی نبوده است؟! اساسا چرا دیگر دستگاه های نظام بنای همکاری و همراهی را در طول تمامی این سال ها گذاشته اند و اگر موافقتی در این زمینه وجود نداشته است و سیاست نظام بر این قرار نبوده است؛ چگونه در طول تمامی این سال ها طرح ها متعدد در پیش چشمان تمامی مسوولان و شخصیت های عالی رتبه نظام تصویب و اجرا شده است و بعداز بیش از دو دهه سکوت؛ اکنون و در آستانه دست یابی به یک موفقیت شکوهمند، سکوت شکسته می شود؟
این قاعده کلی بسیاری از سیاستمداران و سیاست رسانه ای صدا و سیما در سال های اخیر است که اگر افتخاری و موفقیتی شکوهمند در دولتی رخ می دهد که همسو با گرایش های معاونت سیاسی صدا و سیما نیست؛ پس باید تخریب شود؛ حتی اگر در این تخریب بسیاری از ارزش هایی که خود بر آن پای می فشارد زیر سوال رود؛ گویی نباید در دولت دکتر روحانی این افتتاح صورت می گرفت!
سناریویی نخ نما شده که سال هاست در زردترین ادبیات سیاسی رسانه به اصطلاح ملی تکرار می شود و قبل از آن که شبهه های اخلاقی فراوان داشته باشد؛ بارها و بارها بسیاری از ارزش های امروزین مورد تأکید خود صدا و سیما را نیز زیر سوال می برد. اما رسانه ای که امروزه بخش هایی از مهمترین و استراتژیک ترین ادبیات سیاسی آن را می توان ادبیات زرد سیاسی خواند؛ انگیزه ها و سناریوهایش برای جامعه به کلی نخ نما شده است.
صدا و سیما باید پاسخ دهد که اگر سیاست اجرای پروژه ای فرهنگی که بیش از دو دهه طول کشیده است؛ اشتباه بوده است؛ ما تنها با دو فرضیه مواجه هستیم؛ یا اشتباه همه قوای و دستگاه های نظام و یا ضعف و بی اطلاعی و ناکارآمدی دستگاه ها از وقوع مستمر یک اشتباه در طول همه این سال ها! کدام یک؟، هر دو؟، یا این به اصطلاح رسانه ملی گزینه ای دیگر را در پاسخ به مسأله ای که خود طرح می کند؛ می پذیرد؟
اگر سخن صداو سیما هم همچون برخی دیگر از رسانه های مدعی ولایت مداری این است که «حرم» امام را با «حرم» ائمه و بزرگان دین نمی توان مقایسه کرد. باید گفت؛ علاوه بر آن که ساخت حرم و مقبره های باشکوه و بناهای یادبود مذهبی برای دیگر بزرگان دین هم در گذشته و هم در دوران معاصر؛ هم در ایران و هم در کشورهای همجوار صورت گرفته است؛ یادآوری این سخن مقام معظم رهبری درباره امام خمینی که «او را فقط با پیامبران و اولیا و معصومان(ع) میتوان مقایسه کرد»، می تواند هم نشان دهنده مواضعی برخلاف نص صریح مقام معظم رهبری در رسانه های مدعی ولایت مدار و برخورد های گزینشی در این رسانه ها باشد؛ و هم متذکر ضرورت توجه به واقعیتی بزرگ درباره شخصیت معنوی و عرفانی امام خمینی که پاسخگوی پرسش پیش گفته است.
اگر امام خمینی در ادبیات مقام معظم رهبری مردی از «جنس انبیا» و «کوثر فاطمه زهرا» توصیف می شود که «افسانه نبودن علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن را به اثبات رسانده است»؛ کسانی که خود را مدعی ولایت می دانند؛ در اینجا با استناد به چه مرجعی سخن می گویند؟ (سخنان مقام معظم رهبری را در این باره با کلیک در اینجا مطالعه فرمایید)
امروزه بسیاری از علما، دانشگاهیان و اساتید هم، عرفان نظری و هم، عرفان عملی نام امام خمینی را در شمار بزرگترین عرفا و اولیاءلله تاریخ اسلام می ستایند. صدا و سیما این موضوع را نادیده می گیرد که گرچه تردیدی در این باره نیست که هرگز و هرگز؛ نه امام خمینی و نه رهبر معظم انقلاب اسلامی «خویشتن» یا «یکدیگر» را معصوم نمی دانستند؛ و حداکثر تعبیر می تواند «نزدیک شدن به مرزهای عصمت» و «نه معصوم واقع شدن» باشد؛ اما حتی بسیاری علمای اخلاق و عرفان، حتی برخی آز آن ها که در عالم سیاست منتقد امام خمینی به شمار می آیند؛ اما در عالم اخلاق و عرفان بر این باورند که او در شمار بزرگترین عرفای و اولیاء الله تاریخ اسلام، غایت مرزهای الگو پذیری از ائمه را طی کرده بود.
3- این انتخاب دائمی و سنتی جوامع شیعی است که بارش انبوه هنرهای آیینی و سنتی و هنرهای معاصر در معماری مذهبی مسجد و حرم بزرگان مذهبی و معنوی رخ می دهد.
واقعیت این است؛ امروزه نه تنها حرم که حتی آنگاه که با مساجد قدیمی ایرانی در اصفهان، پایتخت پیشین ایران، مواجه می شویم؛ علاوه بر تمامی مفاهیم مذهبی و آیینی، هم با میراث فرهنگی ارزشمند مواجه هستیم و هم با شکوه و عظمتی که انسان ایرانی با زبان معماری از جایگاه معنویت و دین داری برای انبوه گردشگران داخلی و خارجی روایت می کند.
بخشی از آنچه که در موزه های هنر و هنرهای معاصر در دیگر کشورها رخ می دهد؛ در جامعه اسلامی در پیوند با احساس مذهبی منجر به شکل گرفتن بناهایی می شود که هم تجلی گاه و فریادگر احساس معنوی و مذهبی ایرانی است و هم تمرکز هنر و جولانگاهی برای نمایش شکوه هنر ایرانی ـ اسلامی و به تعبیری موزه ای از هنرهایی آیننی معاصر است.
حرم اما، بر خلاف دیگر بناهای یادبود؛ علاوه بر کارکرد هنری ـ فرهنگی خود؛ کارکردی معنوی ـ فرهنگی نیز دارد و در پیوندی خاص با احساس مذهبی علاوه بر کارکردی هنری، نقشی در فضاسازی معنوی و پذیرایی هنری از آدمی که رو به ملکوت و بنای تقرب دارد را عهده دار می شود.
حرم، بهانه ای برای «بزرگداشت و نکوداشت» به مثابه بنای یادبود؛ همچون پرچم های کشورها و همچون سرودهای ملی؛ بخشی از فرم است برای تکریم محتواهایی بس بزرگتر نه در بستر خاک که در بدنه و بر فراز فرهنگ یک کشور است.
بناهای یادبود در واقع اعتباری است که هر جامعه ای برای هنرمندان خود قائل می شود؛ تا هم جلوه گاه هنر معاصر و زمینه درخشش و توسعه هنر و هنرنمایی هنرمندان واقع شوند و هم نشانه هایی برای تکریم ارزش های فرهنگی و آنچه که باید در انتخاب آن جامعه ماندگار باشد؛ بیافرینند.
در اینجا نه بنای محاسبات اقتصادی است و نه محاسبات اقتصاد هنر و میراث فرهنگی اساسا با محاسبات اقتصادی روزمره قابل مقایسه است. همچنان که در اینجا از آغاز، سیاست و انگیزه اصلی بر آفرینش شکوه و پیوند هنر و معماری و فرهنگ قرار گرفته است. این موضوع هیچ نسبتی با خواسته های انسان هایی که به نکوداشت آن ها پرداخته می شود؛ ندارد. نه خانه امام علی (ع) نسبتی با حرم ایشان دارد؛ نه حتی خانه مولانا و اقبال لاهوری و دیگر بزرگانی که امروز بناهای یادبود و مقبره هایی باشکوه برای یاد و نام آن ها برپا می شود؛ آن یکی ساده و حقیرانه و کوچک؛ این یکی برافراشته و با شکوه و مجلل! برای یادآوری شکوهی که در عمق سادگی و ساده زیستی موج می زند؛ چه آن که هیچ انسان شیعی هرگز با قدم نهادن به حرم معصومین انگیزه ای برای مجلل زیستن نمی یابد؛ بلکه آن را تجلیلی از معنویت و سادگی هنری می یابد که پذیرای زائران است؛ نه بهانه و ابزار جلوه گری و مسند و تاج و تخت.
این فلسفه ایی است که هر بنای یادبودی دارد. انتخاب انسان شیعی ایرانی این است که زیباترین بناهای یادبود خود را برای نکوداشت بزرگان دینی و مذهبی خود بنا کند. این سنت شیعی نه تنها به نحو ویژه ای شامل حرم ائمه و معصومین (ع) می شود؛ که حتی شامل یاران و شاگردان ایشان نیز می شود. حرم مفهومی است که هم به حرم امام حسین(ع) اطلاق می شود؛ هم به مقبره حضرت حر(ع). در این میان نه مفهوم عصمت شرط است و نه امام زاده بودن! چه آن که مقبره حضرت مولانا در ترکیه و مقبره علامه اقبال لاهوری در پاکستان، همواره از بناهای یادبود و نمادین بزرگ حوزه زندگی ما محسوب می شوند و هیچ کس در این میان نه پای محاسبات اقتصادی به میان می کشد و نه محاسبات اقتصادی میراث فرهنگی را از جنس محاسبات اقتصادی بازار دیگر کالاها تصور می کند؛ کما این که امروزه نیز مقبره های پیش گفته، بخشی از جاذبه های توریستی و جذابیت های کشورهای اسلامی همجوار را شامل می شود. واقعیت آن است که منتقدی که درکی از سنت ایرانی ـ اسلامی و پیوندهای عمیق آن با هنر داشته باشد؛ تنها زاویه نقد را نه زیاده روی و افزون بودن جلال و شکوه بناهایی از این دست که کاستی های و نقصان های آن ها در نمودن شکوه و عظمت مطلوب مورد بررسی قرار دهد.
پای محاسبات اقتصادی خام و تک متغیره را در اینجا به میان کشاندن به همان اندازه اشتباه است که پای محاسبات اقتصادی در انبوه هزینه هایی که برای پرچم یک کشور می شود و یا پای محاسبات مدیریت زمان برای محاسبه زمان مسوولان کشور در زمان صرف شده براین انجام مراسم تشریفات سرود ملی و احترام به پرچم به میان کشیده شود.
هنوز تفکیک منطق فرم و منطق محتوا در بسیاری از تحلیل های امروزین موضوعی درک نشده است و درست همین نقصان است که موجبات زیاده روی در هر یک می شود.
واقعیت این است که هیچ نقدی نمی تواند منتزع از سنت ها و فرهنگ یک جامعه و با رویکرد حذف و گسست رایکال، کارکردی و مثبت واقع شود؛ از این منظر که بناهای مذهبی نقطه تمرکز هنرهای آیینی و به نوعی موزه هنرهای آیینی معاصر واقع شوند؛ و جلوه هایی از معماری باشکوه آیینی و ایرانی را برای آینده گان به جای گذارند؛ به نظر نمی رسد؛ حداقل با ادبیات عامیانه و زرد صدا و سیما قابل نقد باشد.
روشن است؛ منطق ساخت بناهای هنری ماندگار اسلامی که هم به نوعی موزه هنرهای معاصر آیینی را با بیشترین مراجعه کننده دنبال می کند و هم تجلیل از شکوه معنوی و هم پذیرایی هنری و هنرمندانه از زائران را و هم عهده دار بکارگرفتن هنر در ایجاد حس معنوی است؛ با استدلال های خام و عامیانه نمی تواند مورد نقد واقع شود؛ چه آنکه در جامعه امروزین ما با باورها و سنت هایی بسیار کهن و ریشه دار در این باره مواجه هستیم و ایجاد تضاد با سنت هایی از این دست بدترین راه حل است؛ چه آنکه بازخوانی، درک آن و به کارگرفتن ظرفیت و سرمایه اجتماعی و معنوی نهفته در آن ها در جهت اهداف هرچه معنوی و فرهنگی تر می تواند پرفایده تر باشد.
نقد اما، در این باره حتما هم ضروری و هم امکان پذیر است؛ اما باید نخست در ادبیاتی عالمانه در نسبت با واقعیت و سنت ها و ارزش های رایج در جامعه، سیاست های واقعی را تعریف کرد و میزان دست یابی به همه آن ها در ساخت بناهای مذهبی امروزین مورد بررسی قرار داد .
4- نادیده نباید گرفت که حرم امام خمینی، یک پروژه فرهنگی است. چنانکه هر یک از آن گنبدهای فیرزه ای آن یک پروژه فرهنگی بزرگ ملی به شمار می آید. بزرگترین کتابخانه تخصصی امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی و بزرگترین کتابخانه عمومی کشور در این مجموعه با زیربنای بیش از 7 هزار متر مربع ساخته می شود. همچنین بزرگترین موزه کشور با عنوان موزه ملی امام(س)، انقلاب و دفاع مقدس با 23 هزار متر مربع در قالب مجموعه حرم به اتمام می رسد. نمایشگاه دائمی عرضه آثار امام(س)، درباره امام(س) و انقلاب اسلامی و پژوهش های منتشر شده در پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی، بخشی از این پروژه است.
پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی در همین مجموعه با 20 هزار متر مربع احداث شده است. در واقع مجموعه فرهنگی حرم، خدمات دهنده به انبوهی از پژوهشگران در این حوزه است. انبوهی از مراکز خدماتی به زائران و ساکنان این منطقه فرهنگی ـ دانشگاهی از سرویس های بهداشت، رختشورخانه و حمام های مجموعه گرفته تا رستوران ها، فروشگاه ها، هتل، مجموعه های درمانی و بیمارستان، مراکز امنیتی سپاه و نیروی انتظامی، مجموعه های خدماتی بانک ها، اداره پست، مخابرات، پست های برق، کلانتری، پاویون و تشریفات و ساختمان اداری هریک سطوح وسیعی را در این مجموعه به خود اختصاص می دهند. مجموعه ای که تنها 5500 متر مربع زیربنای موتورخانه و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی آن است؛ یک پروژه عظیم فرهنگی است که تنها بخشی از آن حرم است. پروژه ای که صدا و سیما هرگز راضی به معرفی آن نشد و البته به دلیل نجابت یاران صدیق امام(س) در آستان امام(س) و همراهی آنان با دولت هیچ وقت با این درخواست مواجه نشد که دولت خارج از توان خود برای تأمین اعتبار این پروژه یکباره اقدام کند و تنها این نجابت و ملاحظه باعث شد که دولت های مختلف با سرعت بسیار پایینی روند تأمین اعتبار ساخت پروژه فرهنگی حرم را دنبال کنند.
۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]
صفحات پیشنهادی
حذف بخشی از مصاحبه یادگار امام با صداو سیما
حذف بخشی از مصاحبه یادگار امام با صداو سیما واقعیت این است که بسیاری از آن ها که خود را مدعیان ولایت مداری می دانند اکنون با انگیزه هایی که به روشنی رنگ سیاسی در آن ها غلبه دارد به نقد توسعه حرم امام خمینی می پردازند آفتاب پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران نوشت 1- صدا و سیماینظرسنجی درباره موضع صداوسیما در مذاکرات
نظرسنجی درباره موضع صداوسیما در مذاکرات رئیس سازمان صدا و سیما گفت طبق نظر سنجی که توسط این سازمان صورت گرفته ۷۵ درصد افراد شرکت کننده در طرح معتقدند اگر توافقات به نتیجه نرسد مقصر آمریکایی ها هستند وی عنوان کرد همچنین در این نظر سنجی ۶۴ درصد مردم موافق بی طرفی رسانه ملی در پخشمخالفت «صداوسیما» با پخش زنده سخنرانی سید حسن خمینی در تلویزیون استان گلستان!
مخالفت صداوسیما با پخش زنده سخنرانی سید حسن خمینی در تلویزیون استان گلستان طبق نظر آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان که دعوت کننده اصلی از سید حسن خمینی بود در بخش های مختلف گرگان تصاویر یادگار امام ره نصب شده بود که فضای این شهر را متفاوت و آماده بپربیننده های سیاسی جمعه:حاشیه های حضورسیدحسن خمینی درگلستان/حرفهای آشنادرباره تیر 94 و مذاکرات
پربیننده های سیاسی جمعه حاشیه های حضورسیدحسن خمینی درگلستان حرفهای آشنادرباره تیر 94 و مذاکرات سیاست > احزاب و شخصیتها - حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور در صفحه فیسبوک خود با انتشار متنی ب ه مقایسه عملیات کربلای 4 با مذاکرات هسته ای پرداخت حسام الدین آشنا دسیدحسن خمینی: اگر میخواهیم فساد از بین رود به آغوش مردم برگردیم /موج جمعیت میتواند هر نوع افراطیگری را بشوی
سیدحسن خمینی اگر میخواهیم فساد از بین رود به آغوش مردم برگردیم موج جمعیت میتواند هر نوع افراطیگری را بشوید و کنار بگذارد امام درمبارزه هیچگاه به حرکتهای گروهگرایانه ولو با نیت خوب اتکا نکردند آیت الله سیدحسن خمینی با بیان اینکه در طول انقلاب در مقابل هر حادثه ای اتکال بهحاشیه حضور سیدحسن خمینی در گلستان
حاشیه حضور سیدحسن خمینی در گلستان از آنجا که اردیبهشت ماه گذشته یک گروه سیاسی تندرو نسبت به حضور سید حسن خمینی در یادواره شهدای یاک گرگان هشدار داده بود سفر دیروز عصر تا حدودی تحت الشعاع موضوع بود اما برخلاف هشدار قبلی مردم استان گلستان استقبال زیادی از یادگار امام راحل داشتندحاشیه های حضور سیدحسن خمینی در گلستان/ انصار حزب الله هم آمدند
حاشیه های حضور سیدحسن خمینی در گلستان انصار حزب الله هم آمدند سیاست > احزاب و شخصیتها - ایرنا نوشت از آنجا که اردیبهشت ماه گذشته یک گروه سیاسی تندرو نسبت به حضور سید حسن خمینی در یادواره شهدای یاک گرگان هشدار داده بود سفر دیروز عصر تا حدودی تحت الشعاع موضوع بود اسیدحسن خمینی: برقراری امنیت کشور توسط قوای نظامی و انتظامی در منطقه ناامن کنونی قابل تقدیر است
سیدحسن خمینی برقراری امنیت کشور توسط قوای نظامی و انتظامی در منطقه ناامن کنونی قابل تقدیر است حجت الاسلام سیدحسن خمینی گفت اقدامات نیروی انتظامی در کشور و برقراری امنیت در این منطقه ناامن کنونی قابل تقدیر است به گزارش نامه نیوز حجت الاسلام سیدحسن خمینی در آیین تجدید میثاسيدحسن خميني: به بزرگان اعتماد كنيم |اخبار ایران و جهان
سيدحسن خميني به بزرگان اعتماد كنيم يادگار امام اينبار از نحوه جلوگيري از اشتباهات نسلهاي قبل ميگويد او اينبار از تكرار بياعتمادي در جامعه گلايه ميكند و ميگويد نبايد جامعه را در فرآيند تكرار مكررات انداخت کد خبر ۵۰۲۷۶۳ تاریخ انتشار ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷ ۲۹ - 24 May 2015 سجنبش عدالتخواه دانشجویی خطاب به سیدحسن خمینی: برخی اقدامات نشاندهنده نگاه شعاری مسئولان به آرمانهای امام (ره
جنبش عدالتخواه دانشجویی خطاب به سیدحسن خمینی برخی اقدامات نشاندهنده نگاه شعاری مسئولان به آرمانهای امام ره استجنبش عدالتخواه دانشجویی اعلام کرد متاسفانه برخی از اقدامات شاهدی است بر این مدعا که هنوز برخی مسئولین در جمهوری اسلامی صرفاً نگاه شعاری به آرمانهای امام روح الله دافارس گزارش میدهد سریال دنبالهدار حذف رسانههای منتقد در پاستور/سفرهای استانی رئیسجمهور با انتخاب گزینشی رسا
فارس گزارش میدهدسریال دنبالهدار حذف رسانههای منتقد در پاستور سفرهای استانی رئیسجمهور با انتخاب گزینشی رسانهها انتقاد کنید حذف میشوید تیم رسانهای دولت که محدودیت حضور برخی رسانههای غیر دولتی را در برنامههای حسن روحانی کلید زده است این رسانهها را از سفرهای استانی رئیسجمسیدحسن خمینی: به آغوش مردم برگردیم |اخبار ایران و جهان
سیدحسن خمینی به آغوش مردم برگردیم اگر می خواهیم فساد از بین رود به آغوش مردم برگردیم و کارها را به خود مردم واگذار کنیم کد خبر ۵۰۴۲۷۵ تاریخ انتشار ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸ ۳۱ - 29 May 2015 یادگار گرامی امام با تأکید بر اتکال به خدا و مردم به عنوان دو عامل پیروزی انقلاب اسلامی از دیسیدحسن خمینی در شبکه دو: از اینکه بعد از سال ها به تلویزیون آمدم تشکر می کنم / جامعه ما ارتجاع نمیخواهد؛ میخ
سیدحسن خمینی در شبکه دو از اینکه بعد از سال ها به تلویزیون آمدم تشکر می کنم جامعه ما ارتجاع نمیخواهد میخواهد دیندار مستقل و آزاد باشد نوه امام راحل خاطرنشان کرد جامعه اسلامی میخواهد هم دیندار هم مستقل و هم آزاد باشد و نمیخواهد ارتجاعی را که ما در برخی کشورهای عربیسخنان سیدحسن خمینی در جمع روحانیون شیعه و سنی استان گلستان
سخنان سیدحسن خمینی در جمع روحانیون شیعه و سنی استان گلستان سیاست > احزاب و شخصیتها - ایرنا نوشت حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی شامگاه پنجشنبه در نشست با روحانیون شیعه و سنی استان گلستان در گرگان اظهار داشت گرچه در تاریخ سرزمین ما خشونت کم نبوده است و درامام خمینی(ره) درباره چه فیلم هایی اظهار نظر کردند؟
امام خمینی ره درباره چه فیلم هایی اظهار نظر کردند با وجود توجه و حمایت امام خمینی ره از تولیدات سینمایی و تلویزیونی اما هنوز در سینما و تلویزیون اثری که به طور خاص زندگی ایشان را به تصویر بکشد به چشم مخاطبان نیامده است به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران شاید بسیاری اسیدحسن خمینی: جامعه ما ارتجاع نمیخواهد |اخبار ایران و جهان
سیدحسن خمینی جامعه ما ارتجاع نمیخواهد یادگار امام راحل گفت جامعه اسلامی میخواهد هم دیندار هم مستقل و هم آزاد باشد و نمیخواهد ارتجاعی را که ما در برخی کشورهای عربی میبینیم شاهد باشد این جامعه استبداد نمیخواهد و خواهان این است که پیشرفته باشد و روی پای خود بایستد و در ضاهداي کارت عضويت جمعيت جوانان هلال احمر به سيدحسن خميني
۹ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳ ۸ب ظ اهداي کارت عضويت جمعيت جوانان هلال احمر به سيدحسن خميني موج - کارت عضويت جمعيت جوانان هلال احمر به سيدحسن خميني اهدا شد به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج همزمان با نزديک شدن به 14 خرداد و بيست و ششمين سالگرد رحلت حضرت امام خميني ره جمعيت جوانان هلال احمر به-
سیاسی
پربازدیدترینها