محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832440919
همه برای پول و قدرت دست و پا میزنیم | خبرگزاری ایلنا
واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: هادی حجازیفر در گفتگو با ایلنا: همه برای پول و قدرت دست و پا میزنیم ایلنا: کارگردان نمایش«ملاقات بانوی سالخورده» میگوید: گروههایی که امروز با هزینه شخصی کار میکنند قابل شناسایی هستند و نشان میدهند بهرغم قطع شدن حمایتها؛ عاشقانه حرفه خود را پیش میبرند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگردان نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» درباره آخرین تجربه خود گفت: کاربری چند منظوره فرهنگسرای نیاوران دشواریهای زیادی به همراه داشت. فکر میکنم این شرایط اصلا در شان گروههای تئاتری و تکنسینهای نور سالن نبود. البته نباید هیچ توقعی داشته باشیم چون شرایط غیراستانداری حاکم نیست. تکنسین نور ما ناچار بود بعد از تنظیم و بستن نورها، بلیت هم بفروشد و تماشاگران را به سالن هدایت کند. مسئولان فرهنگسرای نیاوران تاکید داشتند علاوه بر نمایش، کنسرتهای موسیقی هم در این مجموعه اجرا داشته باشد که فشار زیادی به هر دو گروه تحمیل میکرد چون زمانی حدود ده دقیقه برای تغییر دکور و تنظیم نور وجود داشت. مجموعه این اتفاقها گروه را به شدت فرسوده میکرد. او افزود: به همین دلیل تصمیم گرفتیم بهرغم استقبال غیرقابل انتظار تماشاگران از نمایش و تشویق مسئولان فرهنگسرا برای ادامه؛ کار را پایان یافته تلقی کنیم و به این ترتیب روز چهارشنبه تمام دکورهای نمایش را خورد میکنیم و در اختیار شرکت پیمانکار حمل زباله شهرداری میگذاریم. حجازی فر در پاسخ به این سوال که باتوجه به ظرفیت نمایش عروسکی برای خیالپردازی از یک سو و اتمسفر نمایشنامه «ملاقات بانوی سالخورده»؛ چرا خوانش متفاوتتری نسبت به آنچه در متن روایت میشود؛ ارائه نداد؛ اظهار کرد: بیشتر موقعیتی که نمایشنامه میساخت در این نمایش برایم مهم بود. وقتی این متن را به عنوان یک مخاطب میخوانم ناخودآگاه خود را جدای از آنچه در حال رخ دادن است؛ تصور میکنم اما از طرفی همه ما در اندازههای کوچکتر مشغول کارها و تصمیمگیریهایی مشابه مردم شهر گولم هستیم. او ادامه داد: همه برای پول و قدرت دست و پا میزنیم. بیشتر این موقعیت برای من جذاب بود چون مردم میدانند چه اتفاقی در حال رخ دادن است. درونمات در مصاحبههایی که داشته چنین گفته که این نمایشنامه بیشتر در نکوهش فقر نوشته شده اما فکر میکنم این تمام ماجرا نیست و نمایشنامه درباره مسائلی مانند حرص و طمع بشر است و طور دیگری با متن مواجه شدم. چون معتقدم شهروندان گولم گرچه فقیر بودند اما به هر حال با فقر خود زندگی میکردند و این طمع آنها بود که موجب شد دست به قتل بزنند. این کارگردان به بازنویسی انجام شده از متن اشاره کرد و گفت: باتوجه به اتفاقاتی که در اجرای عموم رخ داد معتقدم بازنویسی موفقی شاهد بودیم چون گرچه بعضی کارکترها حذف و کارکترهایی اضافه شد یا در بخشی از دیالوگها شاهد ایجاد تغییرات بودیم اما روح کلی حاکم بر ترجمههای موجود حفظ شد. از طرفی استقبال مخاطب هم نشان داد توانست ارتباط برقرار کند. حجازیفر خاطرنشان کرد: اجرای نمایش در صحنه تئاتر شهر و سپس حضور در فرهنگسرای نیاوران نیز تغییراتی به نمایش تحمیل کرد. ما حتی به سختی بازیگران را روی صحنه کوچک نیاوران جمع میکردیم. فکرهای زیادی برای کار داشتیم اما درنهایت با توجه به امکانات مالی و سختافزاری تصمیم گرفتیم یک ایده کوچک را صحیح اجرا کنیم. کارگردان نمایش «رومئو و ژولیت» ضمن اشاره به استقبال 95 درصد تماشاگران از نمایش درباره دلایل این اتفاق توضیح داد: شاید دو عامل در این رابطه اهمیت بیشتری داشته باشد: نخست؛ یک دست بودن اجرای گروه و تعریف داستانی سرراست برای مخاطب که میزانی از فانتزی را در خود داشت. این هنرمند همچنین درباره کارکرد مورد نظر خود در استفاده از عروسکها در نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» عنوان کرد: استفادهای که قرار بود داشته باشیم متفاوت از کارکرد کلاسیک عروسک بود. انتخاب ما دو دلیل داشت؛ یکی کارکرد معنایی حضور عروسکها روی صحنه که نشان میداد این افراد روح خود را فروخته و به عروسک تبدیل شدهاند. نکته دیگر جذابیت ذاتی تکنیک عروسکی و امکانات فرمی که در اختیار گروه میگذاشت. مثل صحنهای که ماه را فوت میکنند. او در همین رابطه به دشواریهای خارج از اختیار گروه اشاره کرد و گفت: به هر حال کاستیهای مالی مسائلی را به همراه داشت و طبیعتا امکان اجرایی کردن تمام ایدهها نبود. اگر امکان داشتم در صحنه پایانی از بازیگران زنده استفاده نمیکردم، بلکه تمام شخصیتها را به صورت عروسکی روی صحنه میفرستادم. اما در این صورت قطعا به چهل عروسک گردان نیاز بود و از طرفی بار معنایی به صحنه میبخشید که به نظر من نزدیکتر بود. حجازیفر به حساسیتهای بسیار خود هنگام اجرای نمایش روی صحنه اشاره کرد و توضیح داد: در طول اجراها مدام از اتاق فرمان نیمخیز میشوم تا واکنش تماشاگران را نسبت به صحنههای طراحی شده ببینم. واکنشها برایم جذابیت زیادی دارد و حتی دوست ندارم لحظات غمانگیز کار عمق زیادی داشته باشد. البته یکی از قرارهای ما با دبیر جشنواره تئاتر عروسکی هم همین بود که نمایشهایی خلق شود که برای مخاطب جذابیت داشته باشد. او افزود: به این ترتیب، اجرای این نمایش را مدیون خانم برومند میدانم که در فراخوانِ منتشر شده نیز تاکید کرد نمایشها باید از این ویژگی برخوردار باشند. حتی زمانی که متوجه شد زمان در نظر گرفته شده برای نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» سه ساعت است با نگرانی پرسید چرا طولانی؟ که من در پاسخ گفتم اجازه بدید تمام تلاشم را انجام دهم. هیچ یک از دوستان باور نمیکردند این نمایش با چنین استقبالی مواجه شود اما تمام پیشبینیها بهم ریخت. این کارگردان در پاسخ به سوالی مبنی بر همکاری دوباره با گروه بازیگران و عوامل اجرایی نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» اظهار کرد: تصمیم دارم با همین بازیگران و عوامل دومین تجربه عروسکی را روی صحنه ببرم اما فعلا مدتی توقف و استراحت نیاز است. اما از گروه بسیار راضی هستم چون تعدادی از بازیگران این نمایش از همدورههای دانشگاه هستند و یکی از ویژگیهای گروه همین است که همچنان حال و هوای دانشجویی دارد. کارگردان نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» در انتها بیان کرد: این گروه در شرایط دشواری قرار داشت که بازیگران ناچار بودند خودشان کار گریم را برعهده بگیرند و امکان استفاده از چند گریمور را نداشتیم. زمانی امکان اجرا برای گروه فراهم شد که کسی متقاضی حضور در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر نبود و در نهایت این شانس را داشتیم که از دو اجرای جشنواره عروسکی تهران – مبارک به پنجاه اجرای عمومی رسیدیم. او در پایان اظهار کرد: اینکه اداره کل هنرهای نمایشی از گروهها حمایت کند کار سختی نیست. گروههایی که امروز با هزینه شخصی کار میکنند قابل شناسایی هستند و نشان میدهند علاوه بر قطع شدن حمایتها عاشقانه حرفه خود را پیش میبرند. میشود از این گروهها حمایت کرد که امیدوارم نامگذاری سال تئاتری توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نتایج مثبتی در این زمینه ختم شود.
۱۳۹۴/۰۳/۱۴ ۰۰:۰۰:۰۰
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]
صفحات پیشنهادی
«دستهای مهربان» در راه جشنواره فیلم کودک | خبرگزاری ایلنا
دستهای مهربان در راه جشنواره فیلم کودک فیلم دستهای مهربان به کارگردانی امیرحسین رضی در جشنواره فیلم کودک به اکران در میآید به گزارش ایلنا مراحل ساخت فیلم دستهای مهربان که از بازی دو نفر از کودکان تحت حمایت این بنیاد نیکوکاری در نقشهای اصلی بهره میبرد بههمه فعالان رسانهای زیر چتر حمایت بیمهای ارشاد هستند | خبرگزاری ایلنا
مدیر کل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی همه فعالان رسانهای زیر چتر حمایت بیمهای ارشاد هستند ایلنا مدیر کل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی گفت بیمه هیچ خبرنگاری قطع نشده و با توجه به سیاستهای معاونت مطبوعاتی هیچ فعال رسانهای بدون بیمه نخواهد ماند به گزارش ایلنا حسنناهید جایزه بخش نوعی نگاه جشنواره کن را بدست آورد | خبرگزاری ایلنا
ناهید جایزه بخش نوعی نگاه جشنواره کن را بدست آورد یلم سینمایی ناهید به کارگردانی آیدا پناهنده موفق به دریافت جایزه ویژه بخش نوعی نگاه شصت و هشتمین دوره جشنواره کن شد به گزارش ایلنا جایزه ویژه بخش نوعی نگاه شصت و هشتمین دوره جشنواره کن به طور مشترک به فیلم سینمایی «ناهیدآموزش و پرورش، نیاز به کمک همه دستگاههای اجرایی دارد | خبرگزاری ایلنا
فرماندار قائم شهر آموزش و پرورش نیاز به کمک همه دستگاههای اجرایی دارد فرماندار قائم شهر گفت در حوزه خیرین مدرسه ساز خرداد ماه سال جاری با هماهنگی آموزش و پرورش شهرستان گردهمایی با حضور خیرین قائم شهری مقیم تهران برگزار خواهد شد به گزارش ایلنا مهدی محمدی در جلسه شورای ادارینخستین تمرین ملی پوشان والیبال درلهستان/تمرینات قدرتی در دستورکار بازیکنان | خبرگزاری ایلنا
لیگ جهانی والیبال نخستین تمرین ملی پوشان والیبال درلهستان تمرینات قدرتی در دستورکار بازیکنان ایلنا تیم ملی والیبال که برای حضور در هفته چهارم لیگ جهانی به لهستان سفر کرده است نخستین جلسه تمرینی خود را در این کشور برگزار کرد به گزارش ایلنا اعضای کاروان تیم ملی والیبال ساعت 10راد: اگر الهلال را ببریم قهرمان آسیا شدهایم/کلید شادیملت دست پرسپولیس است | خبرگزاری ایلنا
آنقدر از عربها بدم میآید که خدا میداند راد اگر الهلال را ببریم قهرمان آسیا شدهایم کلید شادیملت دست پرسپولیس است هنرمند سینما و تلویزیون کشورمان گفت به برانکو هم گفتم که اگر الهلال را در عربستان بزند جشن ملی برپا خواهد شد سعید راد در گفتوگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشمعرفی کاندیدهای جایزه طراحی پوستر و عکس جشنواره تئاتر دانشگاهی | خبرگزاری ایلنا
معرفی کاندیدهای جایزه طراحی پوستر و عکس جشنواره تئاتر دانشگاهی ایلنا کاندیداهای دریافت جوایز طراحی پوستر هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران معرفی شدند اما هیات داوران در بخش عکس کاندیدی نداشت به گزارش ایلنا طبق اعلام داوران بخش پوستر فرید نظری برای طراحی پوستر «هدیه جگرانترین نقاشى ایران؛ دو میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومان چکش خورد | خبرگزاری ایلنا
شب ٢١ میلیارد تومانى چهارمین حراج تهران گرانترین نقاشى ایران دو میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومان چکش خورد حراج تهران بار دیگر برگى زرین براى هنر ایران رقم زد مجموعه فروش ٢١ میلیارد و ٤٠ میلیون تومانى ١٢٥ اثر هنرى و خلق رکورد فروش دو میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومانى براى یک اثر هنرى در تمآینده از آن سینمایی است که ریشه در گذشته دارد ولی نگاه تیزبیناش به فرداست | خبرگزاری ایلنا
ایوبی آینده از آن سینمایی است که ریشه در گذشته دارد ولی نگاه تیزبیناش به فرداست در پی موفقیت فیلم ناهید در جشنواره کن ۲۰۱۵ حجت الله ایوبی پیام تبریکی را خطاب به دست اندرکاران این فیلم منتشر کرد به گزارش ایلنا متن این پیام به شرح زیر است سرکار خانم آیدا پناهنده جنابقالیباف: وضعیت تهران به نقطه قابل قبول رسیده است | خبرگزاری ایلنا
قالیباف وضعیت تهران به نقطه قابل قبول رسیده است شهردار تهران معتقد است تهران اکنون در حوزه زیرساخت به نقطه قابل قبول رسیده اما برای پیشرفت بیشتر نیازمند تحول جدی زیرساختهای فرهنگی تعامل جدی مردم و مسئولین هستیم به گزارش ایلنا محمدباقر قالیباف شب گذشته سهشنبه 12 خفراخوان سی و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران منتشر شد | خبرگزاری ایلنا
فراخوان سی و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران منتشر شد ۲۰ سی و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران۲۰ تا ۲۶ آبان ماه برگزار می شود به گزارش ایلنا متن آیین نامه و فراخوان سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به شرح زیر است اهداف جشنواره الف- تقویت سینمای ملی از ططاهریان: هیچ حریفی را دستکم نگرفتیم/ هواداران کمک کردند قهرمان شویم | خبرگزاری ایلنا
پس از کسب نخستینقهرمانی طاهریان هیچ حریفی را دستکم نگرفتیم هواداران کمک کردند قهرمان شویم سرمربی تیم ملی واترپلو گفت به مسئولان قول دادم تیم خوبی برای شرکت در مسابقات توسعهجهانی بسازم و خوشحالم به این هدف رسیدم به گزارش ایلنا سیروس طاهریان پس از کسب عنوان قهرمانی تیمش دراعلام برنده مزایده سرخابی ساعت 15امروز / شانس برنده شدن پرسپولیس بیشتر از استقلال | خبرگزاری ایلنا
سبحانی به ایلنا خبر داد اعلام برنده مزایده سرخابی ساعت 15امروز شانس برنده شدن پرسپولیس بیشتر از استقلال ایلنا مشاور سازمان خصوصیسازی با بیان اینکه صورتجلسه تائید شده سه وزیر عضو هیات واگذاری به این سازمان ارائه شده است از اعلام نتیجه نهایی مزایده چهارم سرخابی ها تا ساعت 15 اناصر عنصری معاون امور اصناف و قائم مقام خانه سینما شد | خبرگزاری ایلنا
ناصر عنصری معاون امور اصناف و قائم مقام خانه سینما شد طی حکمی از سوی سید رضا میرکریمی مدیر عامل خانه سینما ناصر عنصری به عنوان قائم مقام و معاونت امور اصناف منصوب شد به گزارش ایلنا در این حکم آمده است دوست و همکار عزیر جناب آقای ناصر عنصری امروز در شروع دورهای جدیدشریفیان؛ هنرمندی با روحیه عدالتجو و هویتی ایرانیست | خبرگزاری ایلنا
مهران پورمندان در جلسه باشگاه موسیقی ارسباران شریفیان هنرمندی با روحیه عدالتجو و هویتی ایرانیست ایلنا باشگاه موسیقی ارسباران در نخستین جلسهی عمومی خود در سالن اصلی فرهنگسرای ارسباران به نقد و بررسی آثار محمد سعید شریفیان آهنگساز با سابقهی ایرانی پرداخت به گزارش خبرنگارالگوی رزمندگان ما لنین و استالین نبود | خبرگزاری ایلنا
پاسخ احمد شاکری به یک پرسش جای آدمهای خاکستری در ادبیات دفاع مقدس کجاست الگوی رزمندگان ما لنین و استالین نبود خطکشی بین ادبیات جنگ و دفاع مقدس مسائل دیگری مثل سیطرهی ایدلوژی در داستانهای دفاع مقدس سیاه یا سفید بودن مطلق کاراکترها در این داستانها و نهایتا یک هدفمندی در بحثدرگیری شدید حامد حدادی و روزبه ارغوان /شاهینطبع با هاشمی دست نداد! | خبرگزاری ایلنا
حاشیه دانشگاهآزاد - مهرام درگیری شدید حامد حدادی و روزبه ارغوان شاهینطبع با هاشمی دست نداد ایلنا دیدار تیمهای بسکتبال مهرام و دانشگاهآزاد همچنان با حاشیه دنبال میشود به گزارش خبرنگار ایلنا دیدار فینال لیگحرفه ای بسکتبال که از ساعت 16 بین دیدار دانشگاهآزاد --
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها