تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 13 آذر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1837285930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محمد علي کشاورز، بازيگر مادر


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
محمد علي کشاورز، بازيگر مادر
محمد علي کشاورز، بازيگر مادر     تفاوت فرهنگي   اول قرار بود عزت الله انتظامي نقش محمدابراهيم را بازي کند و حتي تست گريم هم داده بود. من هم قرار بود نقش برادر عقب افتاده - که اکبر عبدي آن را بازي کرد- را بازي کنم. جمشيد مشايخي هم قرار بود نقش برادر ديگر را بازي کند که اين نقش را هم بعداً امين تارخ بازي کرد. موقع بستن قرارداد که شد، زماني بود که رابطه علي و عزت شکر آب شده بود و با جمشيد هم نمي دانم چه مشکلي پيش آمده بود که علي آن ها را حذف کرد و قرار شد نقش محمد ابراهيم را من بازي کنم و عبدي وتارخ هم اضافه شدند. نقش جمشيد هاشم پور هم بعداً به سفارش تهيه کننده اضافه شد. يک برادر به فيلمنامه اضافه شد، چون تهيه کننده مي خواست که او از نقش هاي کليشه اي فاصله بگيرد و در اين فيلم ديدم که چقدر بازيگر خوبي است و چقدر معتقد و منظم. چون اولين فيلمي بود که من و او با هم کار کرديم. اکبر عبدي هم بازي درخشاني در اين فيلم داشت و به نظر من بهترين فيلم او، همين فيلم مادر است. کار را شروع کرديم. به عقيده من هر بازيگري بايد براي نقشي که دارد، بيوگرافي بنويسد و با کارگردانش در ميان بگذارد که اگر حک و اصلاحي هست، با هم انجام بدهند. من هم اين کار را کردم.مشخصات نقش من اين بود که پدرش يک افسر بود که در زمان رضاشاه به جنوب تبعيدش مي کنند، ولي او با دايي اش در کارخانه روده پاک کني همکاري مي کند و موفق مي شود و با آلمان هم ارتباط تجاري دارد. سواد دارد، منتها چون در محيطي زندگي کرده که به دور از محيط اصلي خانوادگي اش است، داراي خصوصيات پسر يک افسر روشنفکر نيست. او برادرش را که آلماني مي دانسته، سرکار مي گذارد و بعد هم او را بيرون مي کند و با همان چند کلمه آلماني که بلد است، کارش را راه مي اندازد. با اين حال آن خصوصيات لمپني را دارد. در عين اين که خيلي آدم با احساسي است، برخوردهاي اجتماعي اي که در کودکي با او شده، از نظر رواني روي او اثر گذاشته و عقده هايي رواني را باعث شده. از نظر خانوادگي هم زنش آن قدرها به او توجهي نداشته و در سراسر فيلم هم مي بينيد که فقط اسم اين زن مي آيد و خانه اش را مي بينيم که بسيار شيک است و زنش با قايق در استخر حرکت مي کند... وقتي هم که تنها با مادرش صحبت مي کند، مقداري از زنش گله مي کند.آدمي است که به برادرهاي ديگرش محلي نمي گذارد. برادر ديوانه را مي گذارد تيمارستان. در عين حال که خواهر کوچک تر را دوست دارد، ولي با هيچ کدام از خواهرها و برادرها رابطه عاطفي خاصي ندارد. حتي با مادرش هم نمي تواند آن قدرها احساسش را بيان کند. ولي در صحنه آخرش مي فهميم که چقدر به مادر علاقه دارد. واقعاً علي حاتمي از نظر کارگرداني و محمود کلاري از نظر فيلمبرداري فوق العاده بودند. يک صحنه عجيب و غريب بود که البته يک روز تا غروب تمرين کرديم. صحنه اي که مادر روي تخت خوابيده دارد برنج پاک مي کند و بعد فريما فرجامي مي آيد و دوربين با يک برداشت از روي من حرکت مي کرد و مي رفت در اتاق مادر و روي تخت مادر. امين تارخ مادر را مي خواباند و دوربين مي آمد توي يک پنجره و از پنجره مي ديديم که دختر(فرجامي)آمده و اکبر عبدي با او مي آمد بالا. بعد دوربين از پله ها مي آيد بالا و مي آيد در اتاق محمدابراهيم و او شروع مي کند به حرکت کردن و ديالوگ گفتن و راه رفتن و مي رود به اتاق مادرش. همه اين ها يک پلان بود که کار خيلي مشکلي هم از نظر فيلمبرداري و هم از نظر کارگرداني بود. به رغم اين که برخي شباهت هاي زيادي ميان محمدابراهيم و شعبون استخوني هزاردستان قائل مي شوند، معتقدم اين دو نقش هيچ شباهتي به هم ندارند. به علي هم گفتم مراقب باش که من کارهايي که مي کنم شبيه شعبون نباشد و علي هم گفت که اين دو شخصيت با هم تفاوت بسياري دارند و مهم ترين تفاوت هم تفاوت فرهنگي است. شعبون آدم لمپني بود که فقط زور داشت و مغز نداشت؛ بهش مي گفتند بکش، مي رفت و مي کشت. کارش اين بود که استخوان جمع مي کرد و سريشم درست مي کرد. در حالي که محمدابراهيم از پدرومادر تحصيلکرده اي بود، مضافاً از نظر اقتصادي وضعش خيلي خوب بود. تاجر روده بود. ماشين آخرين سيستم داشت. درس خوانده بود. محيط رويش اثر گذاشته بود و تبديل به آدمي لمپن شده بود و به همين دليل هم شباهت هايي با شعبون پيدا مي کرد، و الا تفاوت هاي زيادي با او داشت. منبع: صنعت سينما- 91  
#فرهنگ و هنر#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 481]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن