تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت را نزد خويش ناپسند مگردانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820742466




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«دکترین مهدویت» به زبان ساده یعنی چه؟


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: «دکترین مهدویت» به زبان ساده یعنی چه؟


حجت الاسلام و المسلمین اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت گفت: اهداف و حرکات انگیزه ساز بنیادی انقلاب مبنی بر آن ایده انتظار و ایده مهدویت، ایده سامان بخشی و سامان دهی به جامعه بشری است. در ساعت ها و لحظه های پربرکت میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، حضرت امام زمان مهدی موعود (عج الله تعالی فرجه الشریف) قرار داریم.     به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، برنامه پیشخوان خبر به مناسبت فرارسیدن سالروز ارتحال امام (ره) با دو کارشناس مذهبی تماس تلفنی برقرار کرد تا به دکترین مهدویت بپردازیم:  
دانلود     مهم ترین بخش این گفتگو به این ترتیب است:  
به زبان ساده دکترین مهدویت یعنی چه
  دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت گفت: اهداف و حرکات انگیزه ساز بنیادی انقلاب مبنی بر آن ایده انتظار و ایده مهدویت و ایده سامان بخشی و سامان دهی به جامعه بشری است.   حجت الاسلام و المسلمین اختری افزود: در مکتب عصمت و طهارت همه ما این عقیده (مهدویت و ظهور) را به عنوان یک عقیده اساسی و بنیادی و ریشه دار می دانیم و جامعه اسلامی و ملت مسلمان در سراسر جهان و به خصوص پیروان اهل بیت (ع) به عشق امام عصر(عج) این اندیشه را رونق می دهند و زنده نگه می دارند.  
به زبان ساده دکترین مهدویت یعنی چه
  امروزه در سراسر جهان از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب جهان مسلمانان و پیروان اهل بیت داریم و آنها به این کشورها و به خصوص کشورهای دورافتاده مهاجرت کرده اند و افراد بسیاری به تدریج و به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، جذب مکتب اسلام شدند و به اسلام ایمان آوردند.   اختری افزود: مسئله مهدویت و مسئله انتظار امام زمان (عج) برای انسان و بشریت، یک افق امیدبخش و روشن را به تصویر می کشد؛ آن انتظار برای رسیدن به ایشان انگیزه ایجاد می کند و اینکه انسان از چه راهی می تواند به آن روزگار امیدبخش راه پیدا کند.  
به زبان ساده دکترین مهدویت یعنی چه
حجت الاسلام بی آزار تهرانی، کارشناس مذهبی، نیز میهمان تلفنی این برنامه بود که گفت: وظیفه ما مشخص می کند؛ معلوم است که انتظار به معنای اندیشه صرف نیست؛ انتظار ناب اندیشه صرف نیست؛ اسطوره نیست؛ بلکه یک حقیقتی است به نام انتظار، توام با ارتباط با ولی خدا؛ وظیفه ما بعد از صبر فردی و صبر جمعی در مقابل دشمن، مراعات تقواست که به معنای کسب رضایت حضرت است و این چگونه باید به این هدف برسیم .  

لینک را کپی کنید


سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن