تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819224536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعامل حوزه‌های سلامت و رسانه عامل افزایش سرمایه‌های اجتماعی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: در بیانیه اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاههای علوم پزشکی عنوان شد: تعامل حوزه‌های سلامت و رسانه عامل افزایش سرمایه‌های اجتماعی خبرگزاری پانا: در پایان اجلاس دو روزه رؤسای مراكز روابط عمومی دانشگاه‌ها، دانشكده‌های علوم پزشكی كشور و سازمان‌های تابعه، افراد حاضر بر ضرورت توجه به اطلاع رسانی و رصد چگونگی اجرای برنامه تحول سلامت تاکید کردند.
۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ خرداد ساعت 11:25

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، متن کامل این بیانیه به این شرح است:   با سلام و درود به روح ملكوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و در آستانه سالگرد ارتحال معمار كبیر انقلاب و ادای احترام به ارواح طیبه شهدای بزرگوار انقلاب اسلامی و با آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای رهبر فرزانه انقلاب، در خجسته ایام شعبان المعظم، مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و دانشكده‌های علوم پزشكی كشور و سازمان‌های وابسته وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكی، عنایت مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست‌های كلی سلامت و حسن تدبیر ریاست محترم جمهوری اسلامی و هیأت دولت و همت عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی را در اجرای برنامه تحول سلامت پاس داشته، همراهی و مساعدت مجلس شورای اسلامی و ائمه جمعه سراسر كشور، استانداران و مسئولین استانی را در این مسیر ارج ‌نهاده، و به عنوان رسولان فكر و پیام‌آوران آگاهی و مسئولان اصلی حوزه ارتباطات در نظام سلامت بر موارد زیر تأكید می‌نمایند: 1- اطلاع‌‌رسانی به موقع انعكاس اخبار سالم و واقعی، فرهنگ‌سازی مطلوب در جامعه و مستندسازی طرح تحول نظام سلامت به عنوان یك طرح مترقی در دسترسی عادلانه به خدمات سلامت كه مورد عنایت مقام معظم رهبری، دولت، مجلس شورای اسلامی و اركان حاكمیتی جمهوری اسلامی است از رسالت‌ها و ماموریت‌های روابط عمومی دانشگاه‌ها/ دانشكده‌های علوم پزشكی كشور محسوب می‌شود.

2- با عنایت به اصل تقدم اقدامات پیشگیرانه، جلوگیری از معلولیت ها و تبعات ناشی از وقوع بیماری ها بر سلامت آحاد جامعه و هزینه اثربخشی خدمات بهداشتی نسبت به سایر خدمات، روابط عمومی ها بر امر تبلیغ و اشاعه نظام ارائه خدمات بهداشتی و بسته های اختصاصی آن اهتمام ویژه خواهند داشت و این موضوع را سرلوحه فعالیت خویش قلمداد می نمایند. 3- روابط عمومی دانشگاه‌های علوم پزشكی در سال 94 با بهره‌گیری از روش‌های بهینه مدیریتی، با تدوین برنامه عملیاتی مناسب و با استفاده از تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای و تریبون‌های عمومی و همكاری حوزه‌های مختلف نظام سلامت توسعه و استمرار اطلاع‌رسانی طرح تحول سلامت را مورد توجه ویژه قرار خواهند داد و به عنوان خط اول (برخورد)، دفاعی از دستاوردها و مبلغان نظام سلامت از هیچگونه تلاشی در این زمینه فروگذار نمی‌نمایند.
4- روابط عمومی دانشگاه‌ها و دانشكده‌های علوم پزشكی كشور با تعامل با تمامی آحاد جامعه، فرهیختگان و افراد صاحب نظر، كارشناسان و ذی‌نفعان و رسانه‌ها، چالش‌های طرح تحول سلامت را دیده‌بانی و رصد نموده و سیاستگذاران و تصمیم‌گیران اجرای طرح را از وقایع مرتبط و تأثیرگذار در این حوزه مطلع می‌نمایند.
5- بیان هوشمندانه وزیر محترم بهداشت؛ درمان و آموزش پزشكی در این اجلاس مبنی بر اینكه اختصاص اعتبارات لازم در حوزه روابط عمومی نه تنها هزینه نیست كه سرمایه‌گذاری است، پشتوانه مهمی برای ارتقاء جایگاه روابط عمومی حوزه سلامت تلقی می‌شود و انتظار می‌رود این نگاه درحوزه‌های مرتبط مورد توجه قرار گیرد.
6- با عنایت به رسالت‌های جدید دانشگاه‌های علوم پزشكی حسب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بایستی ساختار تشكیلاتی روابط عمومی متناسب با وظایف و انتظارات درون سازمانی و برون سازمانی ارتقاء یابد از این رو فوریت در تشكیل كارگروه بازنگری ساختار تشكیلاتی روابط عمومی حسب دستور معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت متبوع در این مسیر راهگشا خواهد بود.
7- بنا به تأكید وزیر محترم مبنی بر اینكه رمز موفقیت مدیران هوشمند در توجه به حوزه فعالیت روابط عمومی است. انتظار می‌رود مفاد ابلاغیه مورخ 6/5/1393 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به طور كامل اجرا گردد.
8- با ابراز خرسندی از افزایش رضایتمندی عمومی مردم به خصوص اقشار آسیب‌پذیر از برنامه تحول سلامت استمرار طرح را منوط به اطلاع‌رسانی گسترده و هدفمند، ارتباطات مستمر آگاهانه رسانه‌ای ، پایش و افكار سنجی مداوم و تقویت ارتباطات مردمی و سازمانی، ارتقای سطح سواد سلامت جامعه دانسته و ضمن تاكید بر استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی به تخصیص بودجه و تأمین اعتبارات لازم در این زمینه تاكید می‌شود.
9- ضمن تقدیر از تلاش‌های رسانه‌ای مركز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی ستاد مركزی در اطلاع‌رسانی مناسبت‌های مرتبط، استمرار و توسعه این اقدامات را از طریق تدوین شیوه‌نامه و حمایت‌های لازم ضروری دانسته و بر بهره‌‌مندی عادلانه دانشگاه‌های علوم پزشكی از این فرصت‌ها تأكید می‌شود.
10- توجه واقع‌گرایانه به كانال‌های غیر رسمی اطلاع‌رسانی و شیوه‌های نوین ارتباطی چون شبكه‌های اجتماعی و موبایلی و اذعان به ظرفیت‌های آنها این گونه رسانه‌ را فرصتی مغتنم در ارتقای فرهنگ سلامت جامعه و ارتقای رسالت روابط عمومی دانسته بر نظام‌مند نمودن فعالیت‌ها در این عرصه تأكید می‌شود.
11- ضمن تقدیر و تشكر از همراهی اصحاب رسانه با حوزه سلامت، تعامل حوزه‌های سلامت و رسانه را عاملی مهم در افزایش سرمایه‌های اجتماعی و داشتن جامعه‌ای سالم به عنوان محور توسعه پایدار می‌دانیم از این رو در راستای استمرار و توسعه و تقویت این تعامل گام‌های اساسی‌تری برداشته خواهد شد.
12- تلاش مركز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی را در برگزاری اجلاس اخیر در این سطح ارج نهاده و برگزاری نشست‌های كیفی و كاربردی فصلی، جهت توانمندسازی مدیران وكارشناسان روابط عمومی با تاكید بر ارائه دوره‌های آموزشی و تخصصی مورد انتظار است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن