تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820649227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعاریفی از انواع ناراحتی های پوستی-2


واضح آرشیو وب فارسی:دکتر سلام:
skin-care
11.استی توما استی توما نام دیگر غده چربی است که در اثر تجمع چربی به صورت توده در پوست به وجود می آید . معمولا عارضه استی توما در سر ، صورت ، گردن و پشت بدن به وجود می آید . استی توما ممکن است به اندازه یک عدس و یا به بزرگی یک پرتقال باشد . 12.کوپروز و کبودی زیر چشم اگر در سیستم گردش خون در بدن اختلال هایی به وجود بیاید ، اثراتی از آن در زیر پوست به صورت اجتماعی از مویرگ های خونی قابل رویت دیده می شود که به آن کوپروز گویند . کبودی دور چشم می تواند بر اثر بیماری های داخلی یا ژنتیکی باشد . به هر حال کوپروز و کبودی دور چشم با التهابات داخلی بدن و با ناراحتی های عصبی ، رژیم های شدید غذایی و تابش نور خورشید تشدید می شود . برخی کرم ها برای معالجه و لوازم آرایش مناسب وجود دارند تا اثر کبودی و کوپروز را کم رنگ جلوه دهند . اما برای کعالجه اساسی به پزشک متخصص مراجه شود .
dark-circles-under-eyes-
13.ترک پوست در صورت کم شدن و یا از بین رفتن چربی پوست ، ترک ایجاد می شود . در اثر سرمتا و خشکی هوا نیز پوست بدن با از دست دادن اب خشک شده و قابلیت انعطاف خود را از دست می دهد و ترک می خورد. در خانم های باردار نیز ترک هایی به روی پوست آنها ایجاد می گردد که عامل این امر ، وضعیت بد ارتجاعی پوست است.استفاده از رژیم غذایی مناسب و متعادل در دوران بارداری این عارضه را کمنر می کنئ . ترک پوست معمولا به روی لب ها ، بین انگشتان و پاشنه پا دیده می شود که علل به وجود آمدن آن آنها متفاوت است .به عنوان مثال ترک لب ها بر اثر سرما ، خشکی ، تب و مصرف آنتی بیوتیک ها ایجاد می شود . در حالی که ترک انگشتان پا بر اثر رطوبت ایجاد می شود . افرادی که مدت زمان طولانی کفش و یا جوراب به پا دارند بر اثر عرق پا چوست بین انگشت های آنان ترک خورده که متاسفانه با عفونتهای قارچی توام می گردد .
eczema
14.اگزما اگزما یک نوع بیماری پوستی است که به دو صورت مرطوب و خشک ظاهر می شود . در نوع مرطوب، دانه های ریز مانند تاول روی پوست ایجاد می شود که در صورت پاره شدن ترشحات زرد رنگی از آن خارج می شود . در نوع اگزمای خشک ترشحات زرد رنگ وجود ندارد . اگزما پس از خشکی بیش از حد پوست ، تغییر رنگ ، خارش و سوزش ، پوسته پوسته شدن و قرمزی و حتی گاهی بعد از ترک خوردن پوست ایجاد می شود . در اگزمای حاد ، ورم و غفونت نیز دامنگیر می شود . عوامل محیطی در ایجاد اگزما رطوبت پایین ، تماس مکرر با مواد شیمایی و نحریک کننده و شستوی بیش از حد و معالجه کردن انواع آکنه ، جوش ، ترک پوست می باشد . در نواحی از بدن که با محیط بیرون تماس ندارند مانند زیر پستان ها و کشاله ران ، اگزما به علت وجود قارچ پدید می آید . دیده شده در مناطق روستایی ، تماتس با پشم حیوانات ، پر پرندگان ، گل ها ، رنگ ها نیز موجب اگزما می شوند . گویا کمبود چربی ، ویتامین بی کمپلکس و ، مس و ید نیز در بدن موجب اگزما می شود . با مراجعه به پزشک متخصص و رعایت رژیم غذایی از جمله مصرف گوشت ماهی جگر زرده تخم مرغ خامه توصیه می گردد .
hives-rash
15.کهیر کهیر بر اثر تورم پوست خارجی ( درم ) ایجاد می شوند . که برجستگی های قرمز رنگی هستند که نمایان گر واکنش های دفاعی بدن نسبت به محیط اطراف خود می باشند . 10 تا 20 در صد مردم در طول عمر خود دچار کهیر می شوند . کهیر حاد در کودکان و نوجوانان شیوع بیشتری دارد . آلرژی ، شایع ترین علت کهیر است . کهیر به دو نوع حاد و مزمن تقسیم می شود . کهیر حاد در طول دوره کمتر از 6 هفته و کهیر مزمن بیش از 6 هفته طول می کشد . کهیر آفتابی چند دقیقه تا چند ساعت پس از اشعه آفتاب ایجاد می شود . کهیر درموگرافیسم چند دقیقه پس از مالش شدید یا خراشیدن پوست ایجاد می شوند که می تواند با مصرف داروها و یا گال ارتباط داشته باشد . کهیر سرمایی به دنبال غوطه ور شدن در آب سرد و یا تماس با هوای سرد ایجاد می شود و کهیر کولنیژیک در نتیجه دمای پوست بر اثر استحمام و یا فعالیت بدنی ایجاد می شود که معمولا در قسمت بالای سینه و گردن سینه شایع تر است . مصرف مواد غذایی مل بادنجان سیاه ، توت فرنگی ، گوجه فرنگی ، انواع شکلات و نیز مصرف داروهای ی چون پنی سیلین ، کدئین و انواع آنتی بیوتیک ها موجب کهیر می شوند . معمولا مصرف آنتی هیستامین و حذف و پرهیز از علت کهیر در درمان آن موثر است .
sudore-eccessivo
تعرق بیش از حد و غیر طبیعی غدد عرق یکی از مهمترین غدد در عین سادگی ساختمان اعمال بسیار پیچیده و مهمی را انجام می دهند . در صورت عدم انجام صحیح وظایف خون ، بدن ما در عرض چند ساعت دچار صدمات غیر قابل جبرانی می شود . غدد عرق به منزله سوپاپ های اطمینان کوچکی هستند که حرارت اضافی را با دمای محیط و فعالیت بدن دفع می کند . همچنین بسیاری از مواد زاید از جمله ترکیبات اوره از این غدد دفع می شوند . از آنجایی که غدد عرقی، سطحی ترین اعضای بدن به شمار می روند تحت تاثیر شدید عوامل داخلی بدن هستند . یعنی کوچکترین اختلال ارگان داخلی بدن تاثیر مستقیم روی عملکرد غدد عرق می گذارد . به طور مثال اضطراب باعث افزایش تعریق کف دست می شود . ترس و واهمه نیز باعث نشستن عرق سرد به روی پیشانی می شود . نوع ترشحات و رنگ بوی عرق ها ، بر اثر بیماری ها درونی دچار تغییراتی می شوند که گاهی برای انسان آزار دهنده است . به عنوان مثال لکه زرد رنگی به روی لباس های زیر باقی می ماند و یا عرق بد بویی از بدن مستاعد می شود که ممکن است شخص را در روابط اجتماعی دچار مشکل کند . به طور کلی دو نوع غدد آکرین و آکوپرین در بدن وجود دارد . در پیشانی ، کف دست و پا غدد آکرین وجود دارد که ترشح این غدد بدون بو است . اما در ناحیع زیر بغل نوک پستان و ناحیه تناسلی غدد آپوکرین وجود دارد که این غدد توسط باکتری ها تجزیه می شود و باعث ایجاد بو هستند . همان طور که قبلا ذکر شد عرق مفرط ممکن است به علت بیماری های متابولیحک و عفونی ، مصرف برخی داروها یائیگی و برخی مواد غذایی مثل سیر و پیاز باشد . استفاده از صابون های بوبر ، دئودرانت ، مام ، رعایت بهداشت ، پایین آوردن رطوبت محیط زندگی ، پوشیدن لباس های زیر نخی و عدم مصرف مواد غذایی ادویه دار به برطرف کردن بوی عرق کمک به سزایی می کند . عرق سوز یکی از عوارض تعرق زیاد عرق سوز است این عارضه معمولا در نقاط چین دار و مناطقی که با هم در تماس هستند مانند کشاله ران ، محل بخی ها زیر بغل و محل چانه با مقنعه و روسری دیده می شود . عرق سوز نوعی التهاب پوتی است و معمولی ترین علت آن گرما و رطوبت می باشد .
femalelip
17.تبخال تبخال ابتدا با خارش و سوزس به صورت تاول ظاهر می شود . علت اصلی تبخال ویروس است و می تواند قابل انتقال از راه تماس های نزدیک و یا بوسیدن باشد . این عارضه معمولا به روی لب چانه و گونه ایجاد می شود و یک تا دو هفته باقی میماندو رفته رفته با گذشت زمان از بین می رود ولی از آنجا که عامل ایجاد ویروسی است در سلول های عصبی باقی می ماند و در اثر سرما تب قبل از قاعدگی و هیجان و ترس شدید بروز می کند . تبخال نباید دست کاری شود و یا از تماس دست آلوده به تبخال با اطراف چشم جا خودداری نمود زیرا تبخال اطراف چشم اطراف چشم منجر به التهاب شدید و یا کوری چشم می شود . تمیز نگه داشتن اطراف آن و برخی پرهیز غذایی و مراجعه به پزشک متخصص توصیه می گردد . 18.خال خال از زمان توبد بر روی پوست ایجاد وجود دارند و بهگونه های مختلف و معمولا به رنگ قهوه ای مشاهده می شود . بعضی از خال ها به تدریج بزرگ شده و مو در می آورند و برخی دیگر به تدربج کم رنگ شده و نهایتا از بین می روند . رنگ خال ها در اثر حاملگی و گاهی در بلوغ بزرگتر و تیره تر می شوند . 19.سائیدگی پوست بر اثر مالش شدید حوله با پوست صورت سائیدگی به وجود می آید که موجب آسیب دیدگی و تحریک پوست می شود . برای خشک کردن پوست صورت و یا بدن حوله را بروی پوست نکشید. اجازه دهید حوله رطوبت بدن شما را جذب کند. راههایی که در زیر می آید در پیشگیری از سائیدگی پوست موثر می باشد . از الیاف مصنوعی استفاده نکنید از باند کشی استفاده کنید لباس های چشبان بپوشید بدن خود را چرب کنید از پودر استفاده کنید  

11 خرداد 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دکتر سلام]
[مشاهده در: www.hidoctor.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن