تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804733009




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قاریان نباید برای تلاوت قرآن نرخ تعیین کنند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: قاری پیشکسوت قرآن عنوان کرد:
قاریان نباید برای تلاوت قرآن نرخ تعیین کنند
معاونت فرهنگی حرم عبدالعظیم حسنی گفت: جامعه قرآنی در کشور باید از هر نظر نمونه بوده و مردم او را الگوی خود قرار دهند و همچنین یک قاری خوب برای تلاوت قرآن در مراسمی نباید هیچ‌گاه نرخی را تعیین کند.


به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگارانحاضر در محل، عباس سلیمی، قاری پیشکسوت و معاونت فرهنگی حرم عبدالعظیم حسن صبح امروز یازدهم خردادماه در اولین همایش حافظان قرآن کریم استان تهران گفت: حضرت‌ رسول (ص) فرمودند خانواده قرآن خاندان قرآن بوده زیرا برای رسیدن حفظ قرآن زحمات بسیاری را متحمل شده‌اند و حافظان باید قدر خودشان را دانسته و از این نعمت پاسداری کنند زیرا که اگر درهای تکبر به خاطر تحویل گرفتنشان در محافل و مراسمات مختلف آن‌ها را بگیرد سقوط آن‌ها در چنگال شیطان حتمی است.


وی بیان کرد: در یک محفلی شخصی از امام صادق سؤالی کرد و هنگامی که ایشان پاسخ آن‌ حضرت را شنید به امام صادق لقب سنگ جواهر داد که در این هنگام امام صادق لبخندی بر لب زد و گفت: آیا سخن ما اهل بیت که همگی نور‌ واحد هستیم با یک تکه سنگ مقایسه کرده‌اید در صورتی که سخنان امام در رحمت بوده و سبب گشایش امور است.


عباس سلیمی افزود: قاریان قرآن سه دسته هستند یک گروه برای خدا قرآن می‌خواند و گروهی برای ستیزه جویی و فخر فروشی و گروهی برای امرار معاش و تجارت در مراسمات مختلف قرآن تلاوت می‌کنند که این بدترین نوع برای یک قاری قرآن بوده و قاری باید یک لحظه هم به غیر خدا فکر نکند.


معاونت فرهنگی حرم عبدالعظیم حسنی تصریح کرد: تلاوت قرآن یک ماموریت مشخص الهی بوده به طوری که حضرت رسول (ص) می‌‌فرمایند من ماموریت دارم از طرف خدا هم مسلمان بوده و هم قرآن را تلاوت کنم و ما چگونه خدا را سپاسگذاری کنیم که ماموریتی که به پیامبران رسالت خود داده به ما قاریان و حافظان قرآن کریم همچین اجازه‌ای عطا کرده است.


وی ابراز داشت: تلاوت منطقی با تدّبر و منتهی عمل به قرآن است که این موارد هرگز از هم جدا نشده و یک قاری قرآن باید طوری بی‌اندیشد که طرز تفکر و سخنانش قرآنی باشد.


سلیمی ادامه داد: رسول‌الله می‌فرمایند اکثر منافقین امت من قاری قرآن و حافظ بوده و اگر که به خاطر عمل نکردن به قرآن و عدم مواظبت از خود به گروه منافقین پیوسته‌ و به طور کلی اگر یک قاری قرآن به آنچه که تلاوت می‌کند تلاوت نکند روز قیامت کور وارد سرای محشر می‌شود.


وی تصریح کرد: نمی‌شود که یک کسی قرآن بخواند و 3 هزار میلیارد پول بیت‌المال را بخورد و یا پا روی خون 220 هزار شهید گذاشته و یا نسبت به دشمنان انقلاب خوشبین باشد و از انقلاب دفاع نکند و همچنین یک قاری قرآن نمی‌تواند دورغگو بوده و پشت سر مردم صحبت بکند و حافظان جامعه قرآنی کشور نباید به مسائل انقلاب بی‌تفاوت باشند.


وی عنوان کرد: مسئولیت قاری قرآن این نیست که در مراسمات و مسابقات مختلف بهش جایزه داده و یا در مسابقات بین‌المللی خارج از کشور شرکت نماید بلکه یک قاری قرآن وظیفه اصلی حافظان و جامعه‌ی قرآنی کشور ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی است و یک حافظ قرآن درجه و مقامش نزدیک به مقام پیامبران بوده و تفاوتشان با پیغمبران خدایی این است که مستقیماً از فرشتگان خدا به آن‌ها وحی داده نمی‌شود.


وی ابراز داشت: در تعامل با قرآن کریم ما دو گونه رفتار صادقانه و منافقانه داریم طوری که تمام شهدای ما از تلایه داران عمل به قرآن بوده و همه‌ی آن‌ها جوانی و همه چیز دنیایی خود گذشته و هیچ‌چیزی به غیر از خدا را در خودشان نمی‌دیدند اما قاری منافق همانند عبدالملک مروان که قبل از به حکومت رسیدن یک قاری و حافظ قرآن بوده و هر‌کس که او را می‌خواهد ببیند فقط در مسجد می‌توانست او را ببیند اما در زمانی که حکومت داری را به او دادند قرآن را بست و به قرآن خطاب کرد که من کارم با قرآن تمام شده است این گونه تفکر را نگاه منافقانه به قرآن است.


عباس سلیمی خاطره‌ای از آیت‌الله ضیاآبادی ذکر کرد : یک روز خانومی که سردردهای شدیدی داشت به ایشان مراجعه کرده و این مرجع بزرگ بر سر آن خانم گذاشته هنگامی که دست خود بر روی عمامه بود چند آیه تلاوت کرد و آن خانم تا آخر عمر هیچ وقت سردرد نگرفت این داستان این نتیجه را به ما می رساند که آیات قرآن علاوه بر تاثیر روحی و روانی اثری شفا بخش بوده و امواج مردمان را خوب می کند.
وی افزود: ما در سه رک با شیطان اشتراک داشته شیطان همانند ما انسان‌ها قائل عبودیت خدا بوده خالقیت خدا را عنوان می‌کند و همچنین در اعتقاداتش مثل ما به نماز معتقد است اما خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید این شیطان کافر بوده و شیطان اقرار لفظی و کفر عملی دارد در اینجا بین انسان و شیطان هیچ تفاوتی نمی‌باشد و اگر روزی شیطان ما را گول زد مقصر خودمان بوده که حرفهای آن‌ رانده شده از درگاه حق را گوش فرا می‌دهیم.


وی اظهار کرد: بنا بر فرمایش حضرت رسول (ص) بالاترین بنده‌ها نزد خدا اول علما و سپس حاملان قرآن بوده و مرگ آن‌ها همانند مرگ پیامبران بوده و برانگیخه شدن آن‌ها با پیغمبران الهی و همچنین همراه پیامبران از پل صراط عبور می‌کنند و به طور کلی پاداش انبیا را گرفته و خوشا به حال اهل علم حاملان قرآن که از چنین سعادت و نعمتی بهره‌ می‌برند.


معاونت فرهنگی حرم عبدالعظیم حسنی اظهار داشت: بنا بر فرمایش حضرت علی یک حافظ قرآن در مسیر گناه نباید شرکت کند زیرا او محفوظات قرآنیتش فراموش شده و شیطان در آن مجلس حضور می‌یابد.


عباس سلیمی عنوان کرد: حضرت رسول (ص) می‌فرماید کسی زیباتر از همه قرآن می‌خواند که افراد شنونده در هنگام تلاوت او ترس از خدا را در چهره‌اش به معنای واقعی حس کرده و به همین خاطر که روسول‌الله در زمان فتح مکه بلال حبشی را به خاطر توازع  و خدا ترس بودنش به بام کعبه فرستاده تا اذان بگوید.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

ایمان و باور به منجی، لازمه فرهنگسازی ظهور است
اندیشه‌های امام خمینی (ره) در «حدیث یار» بررسی می‌شود
کربلایی‌ها به استقبال نیمه‌شعبان رفتند + تصاویر
اختصاص بخش کودکان و نوجوانان به جشنواره نمایشنامه‌نویسی رضوی
احیاء نیمه شعبان ۹۴ با حضور استاد شجاعي + جدول برنامه




۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن