تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820445642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لازمهٔ رسيدن به خودکفايي حمايت از توليد داخلي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ خرداد ۱۳۹۴ (۱۹:۵۳ب.ظ)
مديرعامل شرکت بازرگاني دولتي ايران؛ لازمهٔ رسيدن به خودکفايي حمايت از توليد داخلي است موج -مديرعامل شرکت بازرگاني دولتي ايران: بايد به سمتي حرکت نماييم که در زمينه تجارت، ترازي مثبت داشته باشيم و برحسب ضرورت و احتياج نسبت به واردات کالا از کشورهاي ديگر اقدام کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج،علي قنبري با تأکيد بر لزوم حمايت دولت از توليدکنندگان داخلي، تصريح کرد: کشور امروز نياز دارد تا در کالاهاي اساسي به خودکفايي رسيده و زمينه را براي ورود کالاي خارجي به کشور محدود سازد. در اين راه دولت بايد با اتخاذ تدابير حمايتي مناسب از توليدکنندگان داخلي، توليد ملي را رونق دهد.
معاون وزيرجهاد کشاورزي در خصوص قاچاق ميلياردي کالابه کشور، گفت: متاسفانه رقم قاچاق نسبت به درآمدناخالص داخلي بسيار بزرگ است و چنانچه به فوريت به آن پرداخته نشود، قطعاً تبعات سنگيني براي اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت.
وي با بيان اينکه صنايع نوپا نياز به حمايت دولت دارند، خاطرنشان کرد: در تمامي کشورهاي در حال توسعه و حتي پيشرفته، يکي از اولويت‌هاي دولت‌ها، حمايت و پشتيباني از صنايع نوپا است.
بنابراين اگر دولت يازدهم هم اين سياست را در پيش بگيرد و تسهيلات حمايتي را براي توليدکنندگان در نظر بگيرد، در روند توسعه اشتغال و اقتصاد کشور شاهد تحولات مثبتي خواهيم بود.
مديرعامل شرکت بازرگاني دولتي ايران در خصوص ميزان تاثيرفعاليت مناطق آزاد بر رشد و رونق اقتصادي کشور، گفت: مناطق آزاد با هدف تسهيل درصادرات کالاي ايراني و واردات مواد اوليه و کالاهاي واسطه‌اي و صنعتي ايجاد مي‌شوند و چنانچه اين مناطق به سمت و سوي رشد اقتصادي بروند و با قاچاق کالا به کشور مبارزه جدي صورت گيرد، بازار توليدات داخلي رونق قابل توجهي پيدا مي‌کند.
قنبري تاکيدکرد: دولت بيش از گسترش مناطق آزاد بايد به فکر تدوين دستورالعملي جامع براي فعاليت اين مناطق باشد، به گونه‌اي که مشخص شود هر منطقه آزاد مجاز به واردات و صادرات چه کالاهايي است.
در اين صورت مي‌توان شاهد رشد اقتصادي و در نهايت توسعه مناطق کشور بود و تا حدود زيادي ميزان قاچاق در اين مناطق را کاهش داد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن