تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818911112




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام (ره) به ملت درس آزادگي و آزادانديشي آموخت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ خرداد ۱۳۹۴ (۱۸:۷ب.ظ)
وزير ارشاد: امام (ره) به ملت درس آزادگي و آزادانديشي آموخت موج - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، عزت و عظمت امروز ملت ايران را مرهون امام (ره) دانست و گفت: ايشان به مردم درس آزادگي و آزادانديشي آموخت.
به گزارش خبرگزاري موج، علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، روز يکشنبه در جمع فرهيختگان، پيشکسوتان، هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر که براي تجديد ميثاق با آرمان‌هاي امام راحل در حسينيه جماران گردهم آمده بودند، اين مطلب را عنوان کرد.
وي در اين مراسم که با حضور سيدحسن خميني برگزار شد، افزود: افتخار دارم از دوران کودکي با چهره نوراني امام (ره) آشنايي پيدا کردم. امام (ره) احياگر اسلام ناب محمدي و تبلور و تجسم کامل اسلام بود.
جنتي ادامه داد: امام (ره) ساليان دراز به کسب علم، فقاهت و تهذيب نفس پرداختند و با اين روحيه عرفاني و خداجويي توانستند تحول بزرگي در جامعه ايجاد کنند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان کرد: امام (ره) در دوران ديکتاتوري سياه رژيم گذشته و در زماني که نفس‌ها در سينه‌ها حبس شده بود و کسي ياراي مقابله با رژيم را نداشت، فرياد کشيد و ملت را از خواب غفلت بيدار کرد.
وي ادامه داد: امام راحل زندان و تبعيد را تحمل کرد تا ملت به استقلال واقعي برسد. ياران امام (ره)، با اشتياق به او پيوستند و ثمره 17 سال تلاش و مبارزه به رهبري ايشان، سرنگوني رژيم گذشته و پايه‌گذاري جمهوري اسلامي بود.
جنتي خاطرنشان کرد: امام (ره) براي مردم امروز نيز اسوه و الگو هستند و سخنان ايشان در صحيفه نور همچنان نورافشاني مي‌کند.
وي با بيان اينکه جوانان در رژيم گذشته بر اثر سياست‌هاي غلط به کاباره‌ها و مراکز فساد کشيده شده بودند، گفت: اين افراد بر اثر نفس قدسي امام (ره) تحول يافته و در جبهه‌هاي جنگ تا مرز شهادت و جانبازي پيش رفتند.
به گفته جنتي، دستاوردهايي که اين انقلاب اکنون به دست آورده، نتيجه روحيه خودباوري، خودسازي و جهاد و شهادت است که همه از امام (ره) سرچشمه مي‌گيرد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد: امام راحل به ما ايستادگي در برابر ظلم و دفاع از مظلوم را آموخت و در شرايطي که تحجر و جزم گرايي در حوزه‌هاي علميه حاکم بود، فقه پوياي شيعه را تحرک بخشيد و فقه حکومتي را تبيين کرد.
جنتي با بيان اينکه امام (ره) چتر حمايت و هدايت خود را بر سر گروه‌ها، احزاب و چهره‌هاي مختلف سياسي گشود، امام (ره) را هادي ملت توصيف کرد.
وي گفت: بسيار خوشحاليم که امروز راه امام (ره) با خلف صالح ايشان همچنان ادامه دارد و امروز يادگاران امام (ره) يادآور روحيات امام (ره) هستند و با ديدن آن‌ها خاطره ايشان در وجودشان زنده مي‌شود.
در اين مراسم تعدادي از هنرمندان پيشکسوت از جمله رسول نجفيان، عنايت بخشي، داريوش اسدزاده، رضا ايرانمنش، عباس شيرخدا حضور داشتند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن