تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815422714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تکمیل اکتشافات نخستین اولویت بخش معدن


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تکمیل اکتشافات نخستین اولویت بخش معدن


اجلاس بین المللی معدن و صنایع معدنی ایران را سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی ایران برگزار کرده است و تا یازدهم خرداد ادامه دارد. در این اجلاس ۱۱۸ تن از ۴۰ شرکت خارجی از ۲۰ کشور جهان به همراه ۲۳۰ شرکت داخلی مشارکت دارند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمدرضا نعمت زاده امروز در اجلاس بین المللی معدن و صنایع معدنی ایران که با محوریت توسعه و سرمایه گذاری در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شده است، گفت: ایران از کشورهای غنی از لحاظ ذخایر معدنی است اما تاکنون حدود 7 درصد از مساحت کشور، شناسایی معدنی شده و استخراج آنها در حال انجام است و باید شناخت ذخایرمعدنی به طور صحیح برآورد و برنامه ریزی شود.   وزیر صنعت، معدن و تجارت نخستین اولویت بخش معادن را تکمیل اکتشافات دانست و گفت: بهره گیری از منابع ارزی صندوق توسعه ملی برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی مهم است و از تامین مالی و سرمایه های خارجی هم استفاده می شود.

وی اعلام کرد: برنامه های امسال شامل استخراج 450 میلیون تن مواد معدنی، رسیدن به 18 میلیون تن فولاد خام، 50 میلیون تن سنک مس، 20 میلیون تن سنک تزئینی و ساختمانی و 420 میلیون تن مترمکعب کاشی و سرامیک است.

نعمت زاده افزود: شرکت هایی که در پهنه های معدنی ایران  سرمایه گذاری و با دستیابی به  ماده معدنی پروانه اکتشاف تکمیلی دریافت کنند می توانند برای استخراج مواد معدنی اقدام و فعالیت خود را پیگیری کنند.

نعمت زاده از شرکت های ایرانی هم خواست: برای ارتقای توان طراحی مهندسی برنامه ریزی  و با ایجاد دفاتر در خارج از کشور نیز در جهت رشد صادرات خدمات فنی مهندسی کشور تلاش کنند.

وزیر صنعت بر ضرورت ایمنی در معادن کشور تاکید کرد و گفت : ارتقای فعالیت در این زمینه توجه جدی داریم و ستادی برای اصلاح ساختار ، تجهیزات و روش ها در بخش معادن  ذغال سنک تشکیل شده است.

وی افزایش سرمایه گذاری در نقاط مرز آبی در جنوب کشور را برنامه ریزی مهم توصیف کرد و گفت : علاوه بر منطقه آزاد چابهار که به تازگی برای ایجاد یک مجتمع فولاد به ظرفیت 2.3 میلیون تن برنامه ریزی شده است ، منطقه آزاد جاسک که در استان هرمزگان در دست تصویب قرار دارد و 2 هزار هکتار برای آن اختصاص یافته است تا سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بخش فلزات فعالیت کنند.

اجلاس بین المللی معدن و صنایع معدنی ایران را سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی ایران برگزار کرده است و تا یازدهم خرداد ادامه دارد.
در این اجلاس 118 تن از 40 شرکت خارجی از 20 کشور جهان به همراه 230 شرکت داخلی مشارکت دارند.  
دانلود

لینک را کپی کنید


یک شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن