تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815453368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هراز تا اطلاع ثانوی؛ مسدود‎


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
هراز تا اطلاع ثانوی؛ مسدود‎
هراز تا اطلاع ثانوی؛ مسدود‎ محور هراز تقریبا از چهار روز پیش تاکنون مسدود است، ریزش کوه در کیلومتر 26 محور مواصلاتی هراز در حوزه آمل منطقه بلبل‌خوان صورت گرفته است.


به گزارش فرهنگ نیوز، محور هراز یکی از زیباترین مسیرهای مواصلاتی کشور محسوب می‌شود که نزدیک‌ترین راه رسیدن مرکزنشینان به قله دماوند و شهرهای مرکزی استان مازندران است.

هر ساله در ایام سفرهای تابستانی و نوروزی قریب به یک سوم مسافرانی که وارد استان مازندران می‌شوند از این محور گذر می‌کنند، روستاهای ییلاقی، باغات، خانه‌های زیبا در دامنه کوه و گذر جاده از میان دو کوه از جاذبه‌هایی بوده که این مسیر را در میان مسافران و گردشگران پرطرفدار کرده است.

در کنار همه این زیبا‌یی‌ها به دلیل کوهستانی بودن این محور، هر ساله حوادث جاده‌ای زیادی در محور هراز رخ می‌دهد.

این محور در حوادث رانندگی، برف و بهمن، بارندگی و ریزش کوه در فصول مختلف سال به تناسب مستعد بروز حوادثی است که به بهای جان مسافران نیز در مواردی ختم می‌شود.

اما محور هراز تقریبا از چهار روز پیش تاکنون مسدود است، ریزش کوه در کیلومتر 26 محور مواصلاتی هراز در حوزه آمل منطقه بلبل‌خوان صورت گرفته است.

رئیس اداره راه و شهرسازی محور هراز در نخستین خبر خود که درباره ابعاد این حادثه بیان کرد: ساعت حوالی 22 شامگاه چهارشنبه پنجم خردادماه محور مواصلاتی هراز به دلیل ریزش کوه مسدود شده و تردد در آن امکان‌پذیر نیست.

نوری‌پور با اشاره به اینکه این منطقه در دست تعریض برای چهار خطه کردن بوده است، تصریح کرد: بلافاصله پس از گزارش ریزش کوه، راهداران برای بازگشایی مسیر ارتباطی عازم شدند.

ریزش یک میلیون مترمکعب سنگ در محور هراز

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اعلام جلوگیری از یک فاجعه انسانی در محور هراز، گفت: یک‌میلیون مترمکعب سنگ در این جاده از کوه‌ها ریزش کرد.

حیدر نوروزی در بازدید از محور مواصلاتی هراز افزود: رانش‌های متعدد محورهای روستایی شهرستان نکا، سیل غرب استان از جمله شهرستان نور بخش بلده، ریزش‌های متعدد در محور هراز از جمله مواردی هستند که طی چند وقت اخیر به وقوع پیوست، ولی مهم‌ترین مورد ریزش کوه و سنگ در سطح محور هراز بود که شامگاه پنجم خرداد امسال به وقوع پیوست.

نوروزی در پایان گفت: این ریزش در کیلومتر 35 جاده هراز منطقه بلبل‌خوان به‌طول بیش از 300 متر با حجم بیش از یک میلیون متر مکعب سنگ در سطح جاده رخ داد که پس از ریزش کوه، نیروهای راهداری بلافاصله با تمام امکانات و ماشین‌آلات راهداری در محل حاضر شده و از دو سمت ریزش تهران و آمل نسبت به بازگشایی محور اقدامات کردند.

محدودیت‌های ترافیکی پس از ریزش سنگ

فرمانده پلیس‌راه مازندران با اشاره به مسدود شدن محور هراز، گفت: محدودیت‌های ترافیکی در محورهای استان اعمال می‌شود.

جعفر محمدنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری با اشاره به اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران اظهار کرد: محور هراز به‌دلیل ریزش کوه تا اطلاع ثانوی مسدود است.

مسافرت به هراز تا پلور

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران نیز گفت: تردد در محور هراز تا پلور امکان‌پذیر شد؛ اما بقیه مسیر همچنان مسدود است.

مهران کرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران در خصوص اوضاع ترافیکی محورهای مواصلاتی شرق استان تهران اظهار کرد: محور هراز از سه‌شنبه‌شب به علت ریزش شدید کوه در 40 کیلومتری شهر آمل در استان مازندران مسدود شده است و انسداد این محور تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

وی ادامه داد: بعد از اعلام مسدود بودن محور هراز با نصب بر نوشته و تابلوهای هشداردهنده، تابلوهای پیام‌رسان بین جاده‌ای، اطلاع‌رسانی از طریق صدا و سیما و ... آگاهی‌های لازم در این زمینه به هم‌وطنان داده شده است.

کرانیان ادامه داد: با هماهنگی پلیس راه ناجا و با توجه به روستاهای زیادی که در این محور وجود دارد، با استقرار اکیپ‌های پلیس در نقاط مختلف جاده، تردد تا منطقه پلور را برای ساکنان این مناطق برقرار کرده‌ایم و رانندگان می‌توانند تا پلور تردد داشته باشند.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران افزود: به علت مسدود بودن محور هراز، بار ترافیکی به جاده فیروزکوه منتقل شده و در حال حاضر، شاهد ترافیک پرشمار و نیمه‌سنگینی در این محور هستیم که در زمان‌ها و مکان‌های خاصی این ترافیک سنگین‌تر می‌شود.

بازدید مسئولان کشوری از هراز

به گزارش فارس؛ ریزش سنگ در این محور مواصلاتی و اصلی مازندران اما موجب شد تا مسئولان کشوری نیز بازدیدی از منطقه داشته باشند.

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به همراه مدیرکل راه و شهرسازی مازندران به منظور اطلاع از نحوه بازگشایی محور هراز که براثر ریزش کوه از چند روز پیش مسدود است، از این محور بازدید کردند.

داود کشاورزیان که به منظور اطلاع از آخرین وضعیت محور هراز به مازندران سفر کرده است در حاشیه بازدید از این محور ضمن قدردانی از زحمات راهداران استان مازندران اظهار کرد: راه زیرساخت اصلی برای توسعه و پیشرفت همه جانبه در جامعه بوده و باید به ارتقا و ایمن‌سازی آن اهمیت داد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در ادامه به محور هراز اشاره و تصریح کرد: عوامل راهداری قبل و بعد از وقوع حادثه در محور حاضر بوده و اقدامات گسترده‌ای را برای جلوگیری از حوادث دلخراش انسانی در دستور کار خود دارند.

مدیرکل دفتر نگهداری راه و ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نیز روز پنجشنبه از محور هراز که از روز چهارشنبه گذشته براثر ریزش کوه مسدود شده، بازدید و در جریان روند بازگشایی آن قرار گرفت.

عزیزالله فیلی در حاشیه این بازدید گفت: دو نوع نگاه از سوی سازمان راهداری به محورهای ارتباطی این استان بوده که یک نگاه خاص و ملی و دیگری نگاه استراتژیک به این راه‌ها است، چرا که مازندران به لحاظ شرایط خاص و وجود امتیازات طبیعی و گردشگری و همچنین شرایط جغرافیایی آن می‌طلبد که راه‌های ارتباطی آن هر چه سریع‌تر به استانداردهای لازم برسد.

وی عنوان نمود: تلاش سازمان راهداری کشور این است که به سمت راهداری پویا رفته و شکی نیست که این راهداری امکانات جدید و نیروی انسانی متخصص می‌خواهد.

مدیرکل دفتر نگهداری راه و ابنیه فنی سازمان راهداری کشور در ادامه به محور ارتباطی هراز اشاره و اظهار کرد: با توجه به حجم بالای تردد در سطح این محور و ابنیه‌های فراوان باید نگاه ویژه‌ای به آن شود.

فیلی از اقدامات به‌هنگام راهداران مازندران برای انسداد محور قبل از وقوع ریزش و جلوگیری از حوادث ناگوار قدردانی کرد.

هراز تا اطلاع ثانوی؛ مسدود

طبق آخرین اخبار؛ ماموران راهداری در محور هراز در حال ریزش‌برداری هستند از این به نظر می‌رسد تا اطلاع ثانوی محور هراز مسدود است، اما به گفته رئیس اداره راه و شهرسازی هراز این محور تا پیش از تعطیلات هفته آینده بازگشایی می‌شود.

منبع: فارس


94/3/9 - 14:56 - 2015-5-30 14:56:19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن