تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815665095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوداي مرگ در سراب زندگي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سوداي مرگ در سراب زندگي
كشف گورهاي دسته‌جمعي و كمپ‌هاي قاچاق انسان در نواحي شمال مالزي در نواحي مرزي با تايلند بار ديگر خبر ساز شد
كشف گورهاي دسته‌جمعي و كمپ‌هاي قاچاق انسان در نواحي شمال مالزي در نواحي مرزي با تايلند بار ديگر خبر ساز شد. هفته گذشته حضور ناگهاني پليس در اين مناطق سبب كشف 28 كمپي شد كه شمار زيادي افراد به سبك دوران برده‌داري در آن‌ نگهداري مي‌شدند. پليس در تحقيق بيشتر از مناطق بود كه گورهاي دسته جمعي كشف كرد كه اجساد زيادي در آن دفن شده بود.
اولين گزارش‌ها حكايت از تكان دهنده بودن وضعيت داشت، چراكه گورها اطراف اردوگاه‌هايي غيرقانوني قرار داشت كه از سال‌ها قبل بنا شده بودند. پليس اعلام كرد در اين اردوگاه‌ها مانند زندان، مهاجران در سلول‌هاي موقت كه از بامبو ساخته شده بود، نگهداري مي‌شدند.
 
   وضعيت قرمز براي پناهجويان
تحقيقات نشان مي‌دهد تعداد زيادي از اين مهاجران در سفر گرفتار باندهاي قاچاق انسان شده و برخي در دريا جان خود را از دست داده‌اند. عده‌اي همچنان در آب‌ها سرگردان هستند و شماري هم در اردوگاه‌هاي پناهجويان وضعيت وخيمي دارند. در حالي كه هيچ‌يك از كشورهاي جنوب شرق آسيا از ميانمار و بنگلادش گرفته تا مالزي، اندونزي و تايلند اين آوارگان را نمي‌پذيرند، تلاش‌هاي بين‌المللي براي كمك به اين پناهجويان با اعتراضات بودائيان ميانمار كه اكثريت اين كشور را تشكيل مي‌دهند، مواجه شده است.

تايلند كانون قاچاق انسان
تايلند يكي از بدترين مراكز قاچاق انسان در جهان محسوب مي‌شود و قاچاقچيان، انسان‌ها را به قيمتي ارزان مي‌فروشند. گروه‌هايي از اقليت مسلمان روهينگيا در ميانمار كه خانه‌هاي خود را براي فرار از مرگ خشونت‌آميز توسط اكثريت بودايي اين كشور ترك مي‌كنند، در تايلند به باندهاي قاچاق انسان فروخته مي‌شوند و باندهاي قاچاق در اردوگاه‌هاي مرگ از آنها نگهداري كرده و در صورت عدم پرداخت پول، برخي از آنها را به قتل مي‌رسانند.
 
    اردوگاه‌هاي مرگ
اردوگاه‌هاي غيرقانوني در جنگل‌هاي جنوب تايلند، ميزبان مسلمانان روهينگيايي است. اين اردوگاه‌ها مركز قاچاق انسان‌هايي به شمار مي‌رود كه يا در ازاي پرداخت باج، آزاد يا به سنديكاهاي مختلف فروخته مي‌شوند.  عملكرد ضعيف مقامات تايلند در دولت غيرنظامي براي مقابله با پديده قاچاق انسان به ويژه ظلم وارد شده به مسلمانان روهينگيا توسط قاچاقچيان انسان پيش از اين نيز باعث شده بود اين كشور در آستانه تحريم‌هاي تجاري قرار گيرد.
 
   رد پاي پليس تايلند در قاچاق انسان
برخي مقامات پليس تايلند سال گذشته به اسم بازگرداندن پناهندگان، اين افراد را از ميانه راه يا به قاچاقچيان انسان مي فروختند يا به اردوگاه‌هاي مخفي در جنگل‌هاي اطراف منتقل و در شرايطي غيرانساني نگهداري مي‌كردند. سازمان ملل در گذشته خواستار تحقيقات در زمينه قاچاق انسان در تايلند و دست داشتن مقامات اين كشوردر قاچاق مهاجران روهينگيايي شده بود.
 
   دفن‌شدگان
افراد دفن شده در اين گورهاي دسته جمعي، مهاجران غير قانوني‌اي هستند كه از بنگلادش و ميانمار به اميد يافتن مكاني بهتر براي زندگي اقدام به مهاجرت كرده‌اند. گورهاي كشف شده در نزديكي محل‌هايي بوده‌اند كه به عنوان كمپ توسط قاچاقچيان انسان مورد استفاده قرار مي‌گرفت. بيشتر انسان‌هاي قاچاق‌شده مسلمانان روهينگيايي در ميانمار هستند كه از فشارهاي بودائيان تندرو مجبور به مهاجرت شده اما در دام قاچاقچيان گرفتار شده و در صورت ندادن باج در اردوگاه‌ها فروخته يا كشته مي‌شوند.  دولت ميانمار، مسلمانان روهينگيا را مهاجراني مي‌داند كه از بنگلادش به اين كشور مهاجرت كرده‌اند و به همين دليل حقوق شهروندي آنان را به رسميت نمي‌شناسد و در برخي موارد خواستار خروج آنها از اين كشور شده است.

    بنا كردن اردوگاه‌هاي مرگ در سكوت دولت‌ها
 گزارش‌هاي اوليه حكايت از اين دارد كه قربانيان اين جنايت‌ها، اقليت قومي‌مسلمان ميانمار موسوم به روهينگيا هستند. تحقيقات نشان مي‌دهد كه اين اردوگاه‌هاي مرگ در سكوت دولت‌ها در مسير مهاجرت مسلماناني كه از اذيت‌هاي دولت ميانمار رنج راه را به جان خريده‌اند بنا شده است.  ماج زاو هتاي، رئيس دفتر رياست جمهوري ميانمار در توجيه قصور و كوتاهي دولت اين كشور در قبال بحران فزاينده مهاجرت مسلمانان روهينگيا مدعي شد عملكرد ضعيف دولت تايلند در جلوگيري از قاچاق انسان و نبودن قانون به اين مسئله دامن زده است.
 
   تلاش براي فرار
خانواده‌هاي روهينگيايي از جمله زنان، كودكان و افراد مسن، پس از تحمل ده‌ها سال توام با خشونت جنسي، اعدام، كار اجباري، اخاذي‌ و سوء‌استفاده، چاره‌اي جز تلاش براي فرار از كشور ندارند. آنها با كمال ميل حاضرند جان خود را به خطر انداخته و با قايق‌هاي زهوار در رفته در درياي آندامان و رو به آينده نامشخص به عنوان افراد بدون تابعيت رهسپار كشورهايي مانند كانادا، استراليا، تايلند، مالزي و بنگلادش شوند.
 
   راه نجات
مسلمانان استان راخين در غرب ميانمار از اوايل سال 2012 و پس از كشتار وحشيانه آنها توسط بودائيان براي نجات جان خود راهي دريا شدند تا خود را به كشورهاي همجوار از جمله تايلند، مالزي و اندونزي برسانند.
تايلند در سال‌هاي اخير به يكي از مراكز اصلي قاچاق انسان تبديل شده است و مقامات رسمي اين كشور متهم به انجام ندادن اقدامات كافي به منظور توقف اين پديده و در برخي موارد نيز متهم به دخالت داشتن در قاچاق انسان شده‌اند.

   اسير دست قاچاقچيان
در جنوب تايلند در اواخر ماه آوريل چندين جسد زير خاك كشف شد. بسياري از مردم روهينگيا كه اقدام به فرار از ميانمار مي‌كنند، گرفتار قاچاقچياني مي‌شوند كه وعده‌هاي دروغ به آنان مي‌دهند. كساني كه از دست قاچاقچيان جان به در برده‌اند، گزارش داده‌اند كه سوداگران انسان آنان را در كمپ‌هايي در جنگل نگاه داشتند تا زماني كه خانواده‌هاي آنها پول به مالزي بفرستند.
 
   بحران مهاجرت
بحران مهاجرت در آسياي جنوب شرقي در پي فرار مسلمانان ميانمار به خاك تايلند، مالزي و اندونزي و پذيرفته نشدن آنها از سوي اين كشورها وخيم شده است. بسياري از مسلمانان روهينگيا با وجود خطرات فراوان، سفر دريايي با قايق به سمت كشورهاي همسايه را به ماندن در كشور خود ترجيح داده‌اند.

    زندگي دشوار در كمپ‌ها
هزاران تن از مسلمانان روهينگيا آواره ميانماري در شرايطي بسيار دشوار در كمپ‌هاي پناهندگان در هند زندگي مي‌كنند. اين آوارگان روهينگياي مي‌گويند آنها به غذا و خدمات بهداشتي فوري در هند نياز دارند. يكي از زنان روهينگيا كه در كمپ پناهندگان در هند زندگي مي‌كند، گفت: «مردان ما بيكار هستند. اگر هم آنها كاري انجام دهند، دستمزد بسيار كمتري (نسبت به ديگران) دريافت مي‌كنند. كودكان ما به خاطر نبود مواد غذايي و داروي كافي، از مشكلات شديد بهداشتي رنج مي‌برند. ما نيازمند كمك‌هاي فوري غذايي و دارويي هستيم.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن