تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820425121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير صنايع و معادن براي شركت در كميته صنعت و معدن راهي بلاروس شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: وزير صنايع و معادن براي شركت در كميته صنعت و معدن راهي بلاروس شد
مهندس " علي اكبر محرابيان " وزير صنايع و معادن ايران صبح امروز راهي مينسك پايتخت بلاروس شد تا در دومين نشست كميته صنعت و معدن دو كشور شركت كند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت صنايع و معادن ، محرابيان پيش از ترك تهران گفت: در اين سفر حامل پيامي از جانب رئيس جمهوري اسلامي ايران براي همتاي بلاروس خود است و موارد مطروحه در يادداشت تفاهم نخستين جلسه كميته صنعت و معدن دو كشور ايران و بلاروس كه سال گذشته در تهران به امضاي دو طرف رسيد ، پيگيري خواهد شد.
وزير صنايع ومعادن گفت : مهمترين اولويتهاي اين كارگروه، نهايي كردن مذاكرات قبلي و بطور خاص احداث و بازسازي كارخانجات سيمان ، احداث نيروگاه در بلاروس و همكاري در زمينه توسعه سايت توليد سمند با سرمايه گذاري دولت و بخش خصوصي است .
وي افزود : در زمينه احداث نيروگاه و كارخانه سيمان طي دو سال گذشته مذاكراتي بين دوكشور صورت گرفته و توافقاتي انجام شده است كه به نتيجه نهايي نرسيده اند و در اين سفر تلاش بر آن است كه نتايج نهايي حاصل شود.
محرابيان با اشاره به طرحها و برنامه هاي مشترك دو كشور ايران و بلاروس در زمينه هاي صنعت و معدن و توافق هاي به عمل آمده در اين زمينه گفت: فعاليت گروه صنعتي ايران خودرو در بلاروس و همكاري با شركت يونيسون در فازهاي خط توليد سمند شامل صدور 330 دستگاه بصورت CKD، توليد و فروش 260 دستگاه خودرو، برنامه توليد 60 هزار دستگاه خودرو و برنامه‌ريزي براي افزايش آن به 120 هزار دستگاه و صدور آن به كشورهاي ثالث و نيز ايجاد 10 نمايندگي فروش فعال خودرو در بلاروس، از جمله همكاريهاي صنعتي و معدني موجود بين تهران و مينسك است.
به گفته وزير صنايع و معادن ، همكاري شركت «مازيران» در قالب ايجاد نمايندگي انحصاري توليد و توزيع خدمات محصولات ماز بلاروس در ايران، امضاي قرارداد خط توليد مانيتورينگ علائم حياتي، امضاي تفاهم‌نامه همكاري در زمينه استاندارد، امضاي قرارداد خريد انواع ماشين آلات كشاورزي و دامپتراگهاي معدني و خودروهاي سنگين از بلاروس و ايجاد نمايندگي در ايران از ديگر موارد همكاري موجود ميان دو كشور است.
مهندس محرابيان با اشاره به وجود ظرفيتهاي خوب در بخش صنعت و معدن و علائق ويژه بين دوطرف براي گسترش روابط تصريح كرد : احداث كارخانه‌هاي واگن سازي ،‌ ماشين‌آلات، ابزارسازي ، ماشين‌آلات كشاورزي ، طرحهاي معدني ، زمين‌شناسي ،‌ الكترونيك و توليد مونيتورهاي علائم حياتي بيمار از ديگر مواردي است كه در اين سفر دنبال مي شود .
وزير صنايع و معادن افزود :در بخش استاندارد هم يادداشت تفاهم‌هايي قبلا ميان دو كشور امضا شده بود كه در اين سفر نهايي خواهند شد . جمهوري اسلامي ايران در حال حاضر بيش از 200 قرار داد همكاري در زمينه صنعت و معدن با ساير كشورها دارد.
محرابيان خاطر نشان كرد: توسعه همكاريهاي صنعتي و معدني و صدور فناوري و خدمات فني و مهندسي به ديگر كشورها ، از سياستهاي اصولي دولت دكتر احمدي نژاد در اين حوزه است.
گفتني است؛ دومين نشست كميته صنعت و معدن ايران و بلاروس در روزهاي 31 ارديبهشت تا دوم خرداد امسال در مينسك برگزار مي شود .
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 347]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن