تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819641386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير صنايع و معادن راهي بلاروس شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير صنايع و معادن راهي بلاروس شد
اقتصاد
مهندس علي اكبر محرابيان وزير صنايع و معادن ايران صبح امروز راهي مينسك پايتخت بلاروس شد تا در دومين نشست كميته صنعت و معدن دو كشور شركت كند.

به گزارش ايرنا به نقل از وزارت صنايع و معادن ، وزير صنايع پيش از ترك تهران گفت : در اين سفر حامل پيامي از جانب دكتر محمود احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران براي همتاي بلاروس ايشان است و موارد مطروحه در يادداشت تفاهم نخستين جلسه كميته صنعت و معدن دو كشور كه سال گذشته در تهران به امضاي طرفين رسيد، پيگيري خواهد شد.

وزير صنايع ومعادن گفت : مهمترين اولويت‌هاي اين كارگروه، نهايي كردن مذاكرات قبلي و بطور خاص احداث و بازسازي كارخانه‌هاي سيمان ، احداث نيروگاه در بلاروس و همكاري در زمينه توسعه سايت توليد سمند با سرمايه گذاري دولت و بخش خصوصي است .

وي افزود : در زمينه احداث نيروگاه و كارخانه سيمان طي دو سال گذشته مذاكراتي بين دوكشور صورت گرفته و توافق‌هايي انجام شده است كه به نتيجه نهايي نرسيده‌اند و در اين سفر تلاش بر آن است كه نتايج نهايي حاصل شود .

محرابيان با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌هاي مشترك دو كشور ايران و بلاروس در زمينه‌هاي صنعت و معدن و توافق‌هاي به عمل آمده در اين زمينه گفت :
فعاليت گروه صنعتي ايران خودرو در بلاروس و همكاري با شركت يونيسون در فازهاي خط توليد سمند شامل صدور ‪ ۳۳۰‬دستگاه به صورت سي كي دي( ‪, )CKD‬ توليد و فروش ‪ ۲۶۰‬دستگاه خودرو، برنامه توليد ‪ ۶۰‬هزار دستگاه خودرو و برنامه ريزي براي افزايش آن به ‪ ۱۲۰‬هزار دستگاه و صدور آن به كشورهاي ثالث و نيز ايجاد ‪ ۱۰‬نمايندگي فروش فعال خودرو در بلاروس، از جمله همكاري هاي صنعتي و معدني موجود بين تهران و مينسك است.

به گفته وزير صنايع و معادن ، همكاري شركت -مازيران> در قالب ايجاد نمايندگي انحصاري توليد و توزيع خدمات محصولات ماز بلاروس در ايران، امضاي قرارداد خط توليد مانيتورينگ علائم حياتي، امضاي تفاهم نامه همكاري در زمينه استاندارد، امضاي قرارداد خريد انواع ماشين آلات كشاورزي و دامپتراگ هاي معدني و خودروهاي سنگين از بلاروس و ايجاد نمايندگي در ايران از ديگر موارد همكاري موجود ميان دو كشور است.

مهندس محرابيان با اشاره به وجود ظرفيت‌هاي خوب در بخش صنعت و معدن وعلائق ويژه بين دوطرف براي گسترش روابط تصريح كرد : احداث كارخانه‌هاي واگن‌سازي ، ماشين آلات ابزارسازي ، ماشين آلات كشاورزي ، طرح‌هاي معدني ، زمين شناسي ، الكترونيك و توليد مانيتورهاي علائم حياتي بيمار از ديگر مواردي است كه در اين سفر دنبال مي‌شود .

وزير صنايع و معادن افزود :در بخش استاندارد هم يادداشت تفاهم‌هايي قبلا ميان دو كشور امضا شده بود كه در اين سفر نهايي خواهند شد .

جمهوري اسلامي ايران در حال حاضر بيش از ‪ ۲۰۰‬قرار داد همكاري در زمينه صنعت و معدن با ساير كشورها دارد.

محرابيان خاطر نشان كرد: توسعه همكاري‌هاي صنعتي و معدني و صدور فناوري و خدمات فني و مهندسي به ديگر كشورها ، از سياست‌هاي اصولي دولت دكتر احمدي نژاد در اين حوزه است.

گفتني است دومين نشست كميته صنعت و معدن ايران و بلاروس ‪ ۳۱‬ارديبهشت تا دوم خرداد امسال در مينسك برگزار مي‌شود .
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 370]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن