تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820818689




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير صنايع و معادن براي شركت در كميته صنعت و معدن راهي بلاروس شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: وزير صنايع و معادن براي شركت در كميته صنعت و معدن راهي بلاروس شد


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: وزير صنايع و معادن ايران صبح امروز راهي مينسك پايتخت بلاروس شد تا در دومين نشست كميته صنعت و معدن دو كشور شركت كند.

به گزارش روز سه شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، مهندس علي اكبر محرابيان پيش از ترك تهران گفت كه در اين سفر حامل پيامي از جانب رييس جمهوري اسلامي ايران براي همتاي بلاروس خود است و موارد مطروحه در يادداشت تفاهم نخستين جلسه كميته صنعت و معدن دو كشور ايران و بلاروس كه سال گذشته در تهران به امضاي دو طرف رسيد ، پيگيري خواهد شد.
وزير صنايع ومعادن گفت: مهمترين اولويتهاي اين كارگروه، نهايي كردن مذاكرات قبلي و بطور خاص احداث و بازسازي كارخانجات سيمان ، احداث نيروگاه در بلاروس و همكاري در زمينه توسعه سايت توليد سمند با سرمايه گذاري دولت و بخش خصوصي است .
وي افزود: در زمينه احداث نيروگاه و كارخانه سيمان طي دو سال گذشته مذاكراتي بين دوكشور صورت گرفته و توافقاتي انجام شده است كه به نتيجه نهايي نرسيده اند و در اين سفر تلاش بر آن است كه نتايج نهايي حاصل شود.
محرابيان با اشاره به طرحها و برنامه هاي مشترك دو كشور ايران و بلاروس در زمينه هاي صنعت و معدن و توافقهاي به عمل آمده در اين زمينه، گفت: فعاليت گروه صنعتي ايران خودرو در بلاروس و همكاري با شركت يونيسون در فازهاي خط توليد سمند شامل صدور 330 دستگاه بصورت CKD، توليد و فروش 260 دستگاه خودرو، برنامه توليد 60 هزار دستگاه خودرو و برنامه‌ريزي براي افزايش آن به 120 هزار دستگاه و صدور آن به كشورهاي ثالث و نيز ايجاد 10 نمايندگي فروش فعال خودرو در بلاروس، از جمله همكاريهاي صنعتي و معدني موجود بين تهران و مينسك است.
به گفته وزير صنايع و معادن ، همكاري شركت «مازيران» در قالب ايجاد نمايندگي انحصاري توليد و توزيع خدمات محصولات ماز بلاروس در ايران، امضاي قرارداد خط توليد مانيتورينگ علائم حياتي، امضاي تفاهم‌نامه همكاري در زمينه استاندارد، امضاي قرارداد خريد انواع ماشين آلات كشاورزي و دامپتراگهاي معدني و خودروهاي سنگين از بلاروس و ايجاد نمايندگي در ايران از ديگر موارد همكاري موجود ميان دو كشور است.
محرابيان با اشاره به وجود ظرفيتهاي خوب در بخش صنعت و معدن وعلائق ويژه بين دوطرف براي گسترش روابط تصريح كرد: احداث كارخانه‌هاي واگن سازي ،‌ ماشين‌آلات ابزارسازي ، ماشين‌آلات كشاورزي ، طرحهاي معدني ، زمين‌شناسي ،‌ الكترونيك و توليد مونيتورهاي علائم حياتي بيمار از ديگر مواردي است كه در اين سفر دنبال مي شود.
وزير صنايع و معادن افزود :در بخش استاندارد هم يادداشت تفاهم‌هايي قبلا ميان دو كشور امضا شده بود كه در اين سفر نهايي خواهند شد .
جمهوري اسلامي ايران در حال حاضر بيش از 200 قرار داد همكاري در زمينه صنعت و معدن با ساير كشورها دارد.
محرابيان خاطر نشان كرد: توسعه همكاريهاي صنعتي و معدني و صدور فناوري و خدمات فني و مهندسي به ديگر كشورها ، از سياستهاي اصولي دولت دكتر احمدي نژاد در اين حوزه است.
گفتني است دومين نشست كميته صنعت و معدن ايران و بلاروس در روزهاي 31 ارديبهشت تا دوم خرداد امسال در مينسك برگزار مي شود./د/207 /144/110
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 396]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن