تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804738684




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير صنايع بلاروس: تحريم هاي غرب عليه ايران پي پايه و اساس است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير صنايع بلاروس: تحريم هاي غرب عليه ايران پي پايه و اساس است
تهران - وزير صنايع جمهوري بلاروس با انتقاد از تحريم كشورهاي غربي عليه ايران گفت: اين تحريم ها نابجا بوده و هيچ گونه پايه و اساسي ندارد.


به گزارش ايرنا به نقل از شبكه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران(شاتا)، "ديميتري كاترينيچ" روز چهارشنبه در يازدهمين كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي ايران و بلاروس در مينسك تاكيد كرد: تحريم ها عليه ايران را قبول نداريم و معتقديم اين گونه برخوردها با كشوري مقتدر چون جمهوري اسلامي ايران فايده اي ندارد.

وي در عين حال ابراز اميدواري كرد كه تصميمات كميسيون مشترك همكاري ها منجر به اتخاذ توسعه همه جانبه روابط ميان دو كشور شود.

وزير صنايع بلاروس با گراميداشت سي و سومين سالگرد پيروي انقلاب اسلامي ابراز اميدواري كرد تا كشورمان به دستاوردهاي چشمگيري در عرصه هاي مختلف دست يابد.

وي با ابراز خشنودي از سفر هيات بلند پايه صنعتي و تجاري ايران به رياست مهدي غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت به كشورش عنوان كرد: بدون شك سفر چنين هياتي نشانه اعتماد قوي و جدي جمهوري اسلامي ايران به بلاروس است.

اين مقام بلاروسي ادامه داد: كشور ما ارزش بسياري براي گسترش مناسبات با ايران قائل است و اميدواريم كه يازدهمين كميسيون نيز ميزان مناسبات را افزايش دهد.

وي با بيان اين جمله كه ايمان دارم، ادغام دو وزارتخانه صنايع و معادن و بازرگاني در ايران تاثير بسيار خوبي در توسعه روابط دارد، افزود: حدود 1.5 سال كه از دهمين كميسيون مشترك همكاري ها در تهران مي گذرد، شاهد مهمترين اثر آن يعني رشد مبادلات تجاري هستيم.

به گفته وزير صنايع بلاروس، ميزان مبادلات تجاري تهران و مينسك در سال 2011 ، 139 ميليون دلار بوده كه بالاترين رقم مراودات دو كشور را در سال هاي اخير نشان مي دهد.

وي تصريح كرد: حجم بالاي سرمايه گذاري مستقيم ايران در سال 2011 در بلاروس كه حدود 30 ميليون دلار بوده است، در نوع خود نسبت به مراودات مينسك با ساير كشورها بي نظير بوده و يك ركورد به حساب مي آيد.

كاترينيچ گفت: ايران جزو 20 كشور سرمايه گذار در بلاروس محسوب مي شود و هم اكنون شركت هاي برتر ايران در كشور ما مشغول به كار هستند.

وي از تمايل كشورش براي افزايش توليد خودرو سمند و ساخت كارخانه سيمان خبر داد و افزود: ماشين هاي سنگين بلاروس و سواري ايران مي توانند در دو كشور جاي خود را پيدا كنند.

وي با اشاره به تشكيل اتحاديه گمركي، روسيه، بلاروس و قزاقستان گفت: جمهوري اسلامي ايران مي تواند براي دستيابي به بازار جديدي كه بيش از 170 ميليون نفر جمعيت دارد، از اين اتحاديه بهره برد.

"مهدي غضنفري" وزير صنعت، معدن و تجارت كشورمان نيز در كميسيون مشترك دو كشور طي سخناني با بيان اين كه ايران با اصلاحات اقتصادي همچون قانون هدفمندي يارانه ها توانسته جايگاه مناسبي در اقتصاد جهان به دست آورد، از مواضع بلاروس در مخالفت با تحريم هاي غير عادلانه عليه ايران قدرداني كرد.

وي گزارش اخير بانك جهاني و صندوق بين الملل پول درباره وضعيت اقتصادي ايران در سال 2011 را مورد توجه قرار داد و گفت: بر اساس پيش بيني اين صندوق، وضعيت ايران در سال جاري ميلادي بهتر از سال گذشته خواهد بود.

غضنفري افزود: رشد اقتصادي ايران از سوي صندوق بين الملل پول هفت درصد اعلام شده و تصريح شده است كه به رغم تحريم هاي بين المللي اين موضوع بر شاخص هاي كلان اقتصاد كشورمان بي اثر بوده و جهان شاهد رونق محصولات صنعتي و كشاورزي در ايران بوده است.

وي بخش ديگري از گزارش بانك جهاني درباره رشد اقتصادي ايران را مورد تاكيد قرار داد و گفت: بر اين اساس رشد متوسط اقتصاد ايران از متوسط خاورميانه بالاتر است.

موفقيت ايران در اجراي قانون هدفمندي يارانه ها و اثر آن در دراز مدت بر اقتصاد ايران و كاهش تورم، قدرداني از اقدامات اصلاحي ايران در حوزه اقتصاد، مثبت ارزيابي كردن رشد اقتصادي ايران و تحسين آن از جمله محورهايي است كه صندوق بين الملل پول و بانك جهاني در آخرين گزارش خود به آن پرداخته اند.

وزير صنعت، معدن و تجارت معقتد است: ادغام دو وزارتخانه صنايع و معادن و بازرگاني سابق تاثير مهمي در سرعت بخشي به تعاملات اقتصادي دو كشور خواهد داشت، چرا كه اين به هم پيوستگي منجر به يكپارچگي تصميمات در وزارتخانه جديد مي شود و به طور قطع اثرات خود را در كميسيون جديد نمايانگر مي كند.

ميزان مبادلات جمهوري اسلامي ايران با دنيا در سال 2010 ميلادي موضوع ديگري بود كه غضنفري عنوان كرد و گفت: حجم مبادلات ايران با كشورهاي مختلف دنيا در اين سال حدود 200 ميليارد دلار بوده كه از اين ميزان 30 ميليارد دلار آن با رشد 25 درصدي به صادرات غيرنفتي ايران اختصاص دارد.

وي افزود: همچنين قراردادهاي خدمات فني و مهندسي ايران در اين سال به چهار ميليارد دلار رسيده كه در مقايسه با مدت مشابه يك سال قبل كه 3.2 ميليارد دلار بوده نشانگر رشد چشمگير بوده است.

غضنفري تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران تمايل بسياري به توسعه روابط بيشتر با بلاروس دارد و اميدواريم تصميمات كميسيون مشترك منجر به افزايش توسعه مناسبات دو كشور شود.

وزير صنعت، معدن و تجارت روز گذشته براي شركت در يازدهمين كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي ايران و بلاروس راهي مينسك شد.

ديدار با مقامات بلند پايه بلاروس همچون رييس جمهوري، نخست وزير، وزيران امور خارجه، صنايع و جنگل و مراتع و همچنين شركت در دو نشست با صنعتگران و بازرگانان از جمله برنامه هاي غضنفري در اين كشور است.

وزير صنعت، معدن و تجارت روز شنبه به ايران بازر مي گردد.

اقتصام **1601**1594

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30807206

چهارشنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن