تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815997059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حرکت عربستان در يمن احمقانه و جاهلانه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ خرداد ۱۳۹۴ (۱۸:۱۶ب.ظ)
آيت الله مکارم شيرازي؛ حرکت عربستان در يمن احمقانه و جاهلانه است موج - قم-حضرت آيت الله مکارم شيرازي گفت: حرکت آل سعود در يمن احمقانه، جاهلانه و جنايتکارانه بوده و متأسفانه مفتيان سعودي نيز آن را حرکتي حکيمانه عنوان کردند؛ چراکه منتخب دولت بوده و راهي جز حمايت ندارند.
به گزارش خبرگزاري موج ازقم، آيت الله مکارم شيرازي؛ در هفدهمين اجلاسيه اساتيد سطح عالي و خارج حوزه علميه قم که در سالن همايش هاي مدرسه تخصصي فقه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار داشتند: يکي از مشکلاتي که امروز در حوزه هاي علميه شاهد آن هستيم، تعطيلي زياد است که بايد براي آن فکري کرد.
وي ادامه دادند: متأسفانه برخي از اساتيد از 365 روز سال، 100 روز آن را به تدريس مي پردازند که خوب نيست.
اين مرجع تقليد افزودند: در آينده نزديک ماه مبارک رمضان در بهار واقع شده و تعطيلات حوزه از مقداري که امروز هست، بيشتر خواهد شد، لذا اين تعطيلات شايسته نبوده و مسئولان بايد براي آن چاره اي بيانديشند.
حضرت آيت الله مکارم شيرازي ابراز داشت: پيشنهاد مي کنم جلساتي براي مشکلات حوزه تشکيل و در آن به بررسي و ارائه راهکار بپردازند.
اين استاد خارج فقه حوزه خاطرنشان ساختند: بنده با اين سخن که حوزه دچار افت تحصيلي شده، موافق نيستم و سخني نادرست است؛ چراکه ما روز به روز شاهد پيشرفت حوزه هستيم.
معظم له يادآور شدند: امروز شاهد رساله هاي جامع و کامل از سوي حوزويان هستيم که نشان از پيشرفت تحصيلي طلاب دارد.
وي با تأکيد بر ايجاد شوق و انگيزه براي تحصيل در ميان طلاب، تصريح کردند: اساتيد بايد حالات و پشتکارهاي علماي پيشين را براي طلاب بيان کرده تا اين عزيزان با آن حال و هوا آشنا شده، انگيزه بيشتري تحصيلي براي آنان حاصل شود.
سنت هاي حوزه حفظ شود
اين مرجع تقليد حفظ سنت هاي حوزه را مهم دانستند و گفتند: حوزه هاي علميه سنت هاي خوبي از جمله مباحثه، رابطه نزديک استاد با شاگرد، تحصيل براي کسب علم و ... دارد که بايد آن را حفظ کرد.
نبايد درس را براي مدرک آموخت
حضرت آيت الله مکارم شيرازي با تأکيد بر عدم مدرک گرايي در حوزه، اظهار داشتند: ما نمي گوييم مدرک در حوزه نباشد؛ چراکه نياز امروز جامعه است؛ اما نبايد درس را براي مدرک آموخت.
اين استاد درس خارج حوزه بر ضرورت آميختن پيشرفت هاي علمي با اخلاقي تأکيد کردند و ابراز داشتند: در هيچ زماني همانند امروز ابزار فساد همانند ماهواره، اينترنت، رسانه ها و ... فراهم نبوده؛ چراکه امروز اين ابزار غوغايي به پا کرده و در پخش فساد تعمد دارند.
تاکيد بر اهميت به درس اخلاق
معظم له خاطرنشان ساختند: مقاومت زائيده تقوا و عشق به واقعيت هاست و بايد با اهميت به دروس اخلاق، اين مقاومت را بيشتر کنيم.
استقلال حوزه افتخار حوزويان است
وي در بخش ديگر از سخنان خود به استقلال حوزه اشاره و تصريح کردند: افتخار حوزويان و پيروان مکتب اهل بيت(ع)، به استقلال حوزه و مراجع عظام تقليد است؛ چراکه ما به هيچ دولتي؛ حتي دولت صالح وابسته نبوده و نخواهيم بود.
اين مرجع تقليد ادامه دادند: اگر استقلال حوزه و مرجعيت نبود، امام خميني(ره) نمي توانست انقلاب کند.
حرکت در يمن احمقانه، جاهلانه و جنايتکارانه است
حضرت آيت الله مکارم شيرازي بيان داشتند: حرکت آل سعود در يمن احمقانه، جاهلانه و جنايتکارانه بوده و متأسفانه مفتيان سعودي نيز آن را حرکتي حکيمانه عنوان کردند؛ چراکه منتخب دولت بوده و راهي جز حمايت ندارند.
اين استاد درس خارج حوزه اظهار داشتند: ما از دولت ها حمايت همراه با نظارت خواهيم داشت و در مواقع نياز، تذکر خواهيم داد.
وي با بيان اين که بايد استقلال که از افتخارات حوزه است را حفظ کرديادآور شدند: امروز در رأس نظام روحاني عالم، مقتدر و توانا حضور دارد که نتيجه استقلال حوزه هاست.
اين مرجع تقليد با تأکيد بر عمق بخشيدن به دروس حوزوي، ابراز داشتند: نبايد از عمق دروس حوزوي کاست و آن را سطحي بيان کرد؛ چراکه علميت حوزه عمق بخشي به آن است.
حضرت آيت الله مکارم شيرازي بيان داشت: امروز طلاب سطح يک حوزه دروسي را مي خوانند که در دروه دکتري دانشگاه تدريس مي شود که اين امر نشان از علميت در حوزه است.
بايد براي استعدادهاي برتر و نخبگان حوزوي برنامه داشت
اين استاد درس خارج حوزه شناخت نخبگان حوزوي را ضروري دانستند و گفتند: بايد براي استعدادهاي برتر و نخبگان حوزوي برنامه داشت و آنان را بر اساس استعدادها پرورش داد.
معظم له خاطرنشان ساختند: تربيت مجتهد مطلق، يکي از کارهايي است که حوزه علميه بايد بر روي آن برنامه داشته باشد.
وي در پايان تصريح کردند: مدرسه تخصصي فقه امام کاظم(ع) به همين دليل ساخته شده و زير نظر مديريت حوزه هاي علميه به کار خود ادامه خواهد داد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن