تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819879427




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوازنده سرشناس در گذشت +عکس


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


مرگ باب بلدن یک سال بعد از حضور در ایران؛
نوازنده سرشناس در گذشت +عکس
باب بلدن، آهنگساز و نوازنده آمریکایی موسیقی جاز روز چهارشنبه ۲۰ مه (۳۰ اردیبهشت) در بیمارستانی در نیویورک درگذشت. او سال گذشته در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر تهران شرکت کرده بود.



به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، خبرگزاری‌ها به نقل از مجله "جاز تایمز"،  خبر دادند: باب بلدن، موزیسین آمریکایی و نوازنده جاز در بیمارستانی در نیویورک درگذشت. او در هنگام مرگ ۵۸ سال داشت و از بیماری قلبی رنج می‌برد.
  براساس این گزارش او در خانه‌اش در غرب نیویورک دچار حمله قلبی شده که مرگ او انجامیده است.
   

    به گزارش دویچه وله، بلدن چندی پیش در فوریه ۲۰۱۵ (بهمن ۱۳۹۳) در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در تهران شرکت کرده بود و حضور این موزیسین آمریکایی در جشنواره موسیقی فجر بازتاب زیادی در رسانه‌های ایرانی و خارجی داشت.
  حضور بلدن و گروهش در ایران و اجرای موسیقی در جشنواره موسیقی فجر، نخستین حضور یک گروه موسیقی آمریکایی بعد از انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود. وی در کنسرتش در تهران "اجرای برنامه در ایران را افتخاری بزرگ برای خود" خوانده بود.
  نشریه آمریکایی نیویورک تایمز روز دوشنبه (۲۳ فوریه ۲۰۱۵) در گزارشی مفصل به این موضوع پرداخته و از نخستین برنامه یک موزیسین آمریکایی در ایران پس از انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ سخن گفته بود.
  بلدن که خود نوازندگی ساکسیفون را بر عهده داشت، به همراه دیگر هنرمندان گروه "انیمیشن" در کنسرتی در تالار وحدت تهران آثاری از چهره‌های صاحب‌نام موسیقی جاز از جمله مایلز دیویس و هربی هنکوک را اجرا کرد.
  اجرای کنسرت این موزیسین آمریکایی در ایران با استقبال زیاد تماشاگران ایرانی مواجه شد.   115  



۰۶/۰۳/۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن