تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820552087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قوانین و مقررات ناظر بر بانک ها شامل موسسات اعتباری نیز می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:

قوانین و مقررات ناظر بر بانک ها شامل موسسات اعتباری نیز می‌شود نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح ایرادات شورای نگهبان به طرح دو فوریتی استفساریه قانون پولی و بانکی تصویب کردند که قوانین ناظر بر تاسیس و فعالیت موسسات اعتباری غیربانکی با تشخیص بانک مرکزی و مشمول قانون عملیات بانکی بشود.
 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه طرح دو فوریتی استفساریه قانون پولی و بانکی و ماده 39 آن که اعاده شده از شورای نگهبان بود را اصلاح کردند. این طرح به شرح ذیل اصلاح شد: ماده واحده - یک تبصره به عنوان تبصره 2 به ماده 39 قانون پولی و بانکی کشور مصوب 18 تیر 1351 به شرح زیر الحاق می شود. تبصره 2- قوانین و مقررات ناظر بر تاسیس، فعالیت، انحلال و تصفیه و از جمله این ماده شامل تمامی موسسات اعتباری غیربانکی که با تشخیص بانک مرکزی به عملیات بانکی مبادرت می ورزند به استثنای صندوق های توسعه ای و حمایتی دولتی و غیردولتی مانند صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی (در محدوده اساسنامه فعلی خود) می شود. پیش از این شورای نگهبان با این ایراد که نمی توان در قانون نظام پولی و بانکی کشور استفساریه ای انجام داد آن را به مجلس بازگردانده بود. براساس استفساریه قبلی این سوال پرسیده شده بود که آیا قوانین و مقرراتی که ناظر بر فعالیت بانک ها هستند (از جمله ماده 39 قانون پولی و بانکی کشور) موسسات اعتباری غیربانکی و سایر نهادهایی که به تشخیص بانک مرکزی به عملیات بانکی مبادرت می ورزند را نیز دربرمی گیرد یا خیر؟ در پاسخ این استفساریه ذکر شده بود، بله قوانین و مقررات ناظر بر تاسیس، فعالیت، انحلال و تصفیه و از جمله ماده 39 قانون پولی و بانکی کشور شامل تمامی موسسات اعتباری غیربانکی که با تشخیص بانک مرکزی به عملیات بانکی مبادرت می ورزند به استثنای صندوق های توسعه ای و حمایتی دولتی مانند صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی (در محدوده اساسنامه فعلی خود) می شود.(ایرنا)


 


چهارشنبه 6 خرداد 1394 ساعت 12:56





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن