تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از خدا خير بخواهد و به آنچه خدا خواسته راضى باشد، خداوند حتما براى او خير خواه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819001668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گاز نانوایی ها گران نمی شود/ هر مترمکعب گاز در تابستان۱۵۰ تومان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: گاز نانوایی ها گران نمی شود/ هر مترمکعب گاز در تابستان۱۵۰ تومان


بر اساس مصوبه دولت، قیمت گاز در بخش های خانگی، تجاری و دولتی از فردا چهارشنبه ١٥ درصد افزایش می یابد و نرخ تابستان امسال به ۱۵۰ تومان در هر متر مکعب می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز اعلام کرد افزایش 15 درصدی قیمت گاز از 6 خرداد در قبض ها محاسبه خواهد شد و گاز مصرفی تا قبل از این تاریخ، همان بهای قبلی را خواهد داشت.

مهندس ناصر ابراهیمی در برنامه پیشخوان شبکه خبر تصریح کرد: بر اساس مصوبه دولت قیمت گاز در بخش های خانگی، تجاری و دولتی افزایش یافته اما در بخش های صنعتی، پتروشیمی و نانوایی های سنتی و سی ان جی قیمت ها ثابت مانده است.

وی افزود: قبض های گاز 36 روزه تا 2 ماهه است و اگر بخشی از تاریخ مصرف در یک قبض مربوط به قبل از 6 خرداد و بخشی از آن مربوط به بعد از 6 خرداد باشد، فقط همان روزهایی که بعد از 6 خرداد بوده، با افزایش قیمت محاسبه می شود و روزهای قبل از آن، با قیمت قبلی خواهد بود.
ناصر ابراهیمی شرکت گاز در شبکه خبر


ابراهیمی درباره هزینه های دیگری که در قبض ها درج می شود، از جمله مالیات بر ارزش افزوده، آبونمان، عوارض گازرسانی و ... تصریح کرد: بر اساس مصوبه مجلس، عوارض گازرسانی هرمتر مکعب از 13 درصد به 10 درصد و ارزش افزوده از 8 درصد به 9 درصد تغییر کرده است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز با اشاره به این که مصرف گاز در زمستان 6 تا 7 برابر تابستان است، افزود: حداکثر نرخ گاز طبیعی در فصول گرم سال ( از 16 فروردین تا 15 آبان)، 150 تومان به ازای هر متر مکعب و متوسط قیمت گاز در فصول سرد سال (16 آبان تا 15 فروردین)، 96 تومان به ازای هر متر مکعب محاسبه می شود.

وی درباره نرخ ها در شهرهای سردسیر گفت: در مناطق سردسیر ما پنج پلکان داریم که نرخ گاز در هر کدام از این پنج پله با دیگری متفاوت است و به هریک از این پلکان ها 15 درصد افزوده شده است.

میزان مصرف گاز در ایران  180 میلیارد متر مکعب در سال است که 70 درصد سبد انرژی را تشکیل می دهد. از این مقدار حدود 50 میلیارد متر مکعب گاز در بخش خانگی مصرف می شود.


سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن