تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819365865




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازگشت بخشی از هزینه های مدیریت پسماند به مخزن خانواده ها


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
بازگشت بخشی از هزینه های مدیریت پسماند به مخزن خانواده ها
اعتماد سازی ،جلب مشارکتهای مردمی و تغيير دادن رفتار آنها از طريق فرهنگسازي، استفاده از ظرفیتها ، تشکلها و سازمان های مردم نهاد نظیر NGO ها از جمله اقدامات سازمان مدیریت پسماند در راستای افزایش تفکیک پسماند در مبدا و ارتقاء مشارکت شهروندی است.


به گزارش گروه شهری باشگاه خبرنگاران، حسین جعفری مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه تمرکز و دقت بر تفکیک پسماند از مبدا با اجرای برنامه های جامع و بهینه است، اظهار کرد: ابلاغ و اجرای برنامه های مربوط به تفکیک پسماند در مبدا را در نواحی 123 گانه شهر تهران در سال گذشته و استمرار آن در سال کنونی را سبب بازگشت بخش زیادی از هزینه های مدیریت پسماند به جیب شهروندان شده است.


وی افزود: آغاز دور جدید نظارت براجرای طرح تفکیک پسماند در مبدا در مناطق 22 گانه شهرداری تهران و برگزاری جلسات توجیهی در مناطق از برنامه های سال جاری بوده که مدیر عامل سازمان با تاکید بر توجه به  اجرای مطلوب آن؛ اهتمام تلاش و حضور مستمر نواحی در جلسات مربوطه را سبب بازدهی بیشتر و افزایش تفکیک پسماند در مبدا اعلام کرد.


جعفری با اشاره به برنامه های  سال جاری که همزمان با برگزاری مزایدات و انتخاب پیمانکاران جدید به اجرا درآمده، در خصوص دفترچه های نظام فنی و اجرایی جدید تصریح کرد:  ارزیابی و پایش این طرح در کلیه مراحل توسط سازمان مدیریت پسماند و عملیاتی نمودن آن توسط مناطق و شهرداران نواحی صورت می پذیرد.


وی ایجاد بانک اطلاعات ، بازنگری بلوک بندی نواحی ، جلوگیری از هر گونه فعالیت غیر مجاز ، ساماندهی وضعیت غرف بازیافت ، رفع نواقص و تقویت نقاط قوت نواحی ، ساماندهی ناوگان جمع آوری بر اساس آنالیز و مفاد قرارداد و... از جمله برنامه های مورد نظر درخصوص اجرای بهینه این طرح  دانست.


جعفری یادآور شد: پس از اولویت زیست محیطی ، نگاه اقتصادی به تفکیک پسماند در مبدا شهروندان را تشویق به تفکیک پسماند کرده بطوریکه با یک کوشش گروهی و تنها با اضافه نمودن یک مخزن اختصاصی به پسماند خشک و تحویل آن به عوامل جمع آوری بخش زیادی از هزینه های صرف شده در مدیریت پسماند به شهر بر می گردد. 


مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری تهران ادامه داد: هزینه های صرفه جویی شده در خصوص تفکیک پسماند در مبدا می تواند در جهت افزایش فضای سبز در شهر، ساخت مساجد ، مدارس و سایر امکانات رفاهی برای شهروندان صرف شود تا بدین ترتیب ضمن بازگشت اقتصاد به چرخه مصرف ، آسمان آبی و زمین پاک را به آیندگان اهدا کنیم.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

استفاده از ظرفیت‌های شهرداری برای فرهنگ‌سازی
پسماند میان تکنولوژی‌های نوین خرد می‌شود
گزارشی از هزینه‌های گزاف جمع‌آوری و تفکیک پسماند در تهران
کیسه‌های تجزیه پذیر جایگزین کیسه‌های پلاستیکی می‌شود
مردم به عملکرد مدیریت شهری اعتماد کامل دارند




۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن